• 0

Weet je de gegarandeerde methode om bij je ideale klant aan tafel te komen?

Je hebt een geweldig idee, een fantastische dienst of een bijzonder product. Maar je raakt het aan de straatstenen niet kwijt.

 

Een goed idee, mooie dienst of product is niet genoeg voor een goede omzet. Daarvoor moet je met je klant in contact komen, en dat vaak het probleem.

 

Hoe krijg je je voet tussen de deur? Hoe kom je voorbij de secretaresse of afdeling inkoop? Je wilt binnenkomen zodat je verbinding kunt maken en een relatie kunt opbouwen. Maar ja, zover kom je niet eens!

 

En hoe weet je eigenlijk dat jouw briljante idee, jouw dienst of product wel gewild is? Dat weet je waarschijnlijk niet! Je vindt het zelf vaak geweldig maar echt weten of er vraag naar is blijft vaak giswerk.

 

De beste, de numero uno, top of the Bill methode is het houden van een interview. Met een interview kom je niet alleen aan tafel bij je ideale klant, je leert meteen waar wel of geen vraag naar is en hoe ze dat formuleren. Wat als je de woorden gebruikt van je klanten, schiet je omzet omhoog!

 

Tijdens het interview, dus terwijl je met je ideale klant aan tafel zit, is er ruimte voor meer. Je kunt spontaan vragen stellen die meer te maken hebben met jou en jouw product of dienst.

 

Je kunt over jouw expertise, idee of product vertellen. En dat niet alleen, je kunt het vertellen aan iemand die geïnteresseerd is. Hij of zij heeft je toch uitgenodigd om langs te komen voor je interview!

 

Dus ben je een meubelmaker, dan maak je een interview over meubels. Over de kleuren die mensen willen, de ideale hoogte en stoffering.

 

Ben je meer van de diensten, dan zet je een interview op over jouw diensten. Stel je bent een makelaar, dan stel je vrGen over wat mensen prettig of onprettig vinden bij makelaars, wat ze vinden van commissies, bonusregelingen, etc.

 

Het maken van een interview zorgt er niet alleen voor dat je bij jouw ideale klant letterlijk binnenkomt. Het zorgt ook voor een verdieping van jouzelf en je expertise omdat je er heel geconcentreerd mee omgaat.

 

Het opzetten van een interview is best lastig. Wat vraag je wel, wat niet? Welke vragen zijn zinvol, welke niet? Geef je niet teveel weg, zeker bij dienstverleners een groot probleem! Stoot je mensen niet tegen het hoofd? Ben je niet te opdringerig of verkoperig? Pfffffff....!

 

Een goed opgezet interview bevat de juiste vragen. En die geven antwoord op jouw meest prangende vragen! Op wat jouw klant wil, hoe ze dat willen en hoe ze dat normaliter krijgen. Zelfs vragen over prijzen kunnen een onderdeel uitmaken van je interview.

 

Het houden van interviews bespaart je ook nog eens heel veel tijd! Natuurlijk kost het maken je tijd. Maar dat is eenmalig! Natuurlijk kost het houden zelf je tijd! Masr wel tijd besteed aan potentiele en geïnteresseerde lead.

 

Heel wat effectiever dan netwerksessies aflopen in de hoop dat je iemand vindt die je dienst of product wil kopen. Netwerken is ook goed, nodig zelfs, en ook leuk. Maar dan wel voor de juiste redenen. In een ander artikel vertel ik je precies hoe je effectief netwerk.

 

Dus, even alles op rij. Wil jij in contact komen met je ideale klant? Wil je weten waar jouw klant behoefte aan heeft? Wil je precies weten wat wel verkoopt en wat niet?

Het houden van een interview is een exclusieve én de meest effectieve methode om alles te weten te komen!

 

En met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je dan ook meteen je eerste idee, product of dienst verkocht. Hoe geweldig zou dat zijn?! Het is allemaal mogelijk met een doordacht diepte-interview!

 

Succes!

 

Michael

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Kritiek in de zin dat iemand het niet met je stelling eens is en dat voor jou misschien iets te direct laat blijken is niet altijd beledigend. Sommige dingen kun je nu eenmaal alleen maar duidelijk maken door ze zwart / wit te vergelijken. Een post terugtrekken omdat je geen gelijk krijgt of de kritiek je niet bevalt is niet correct.

Misschien dan wel een idee dat aangeven bij de moderator. Met kritiek heb ik over het algemeen niet zoveel moeite, met maatje 43 zijn mijn tenen modaal :) En gelijk? Ach, ik ben liever gelukkig. En een beetje vriendelijkheid doet wonderen.

 

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Communicatie is hier het probleem volgens mij. Het houden van een interview wordt m.i. veel te letterlijk genomen. Een interview wordt algemeen gezien als het halen van informatie of een mening. Als je van interview een informatief gesprek maakt (zoals ook blijkt uit de omschrijving van TS) past het bij vrijwel elke introductie van product of dienst als nieuwkomer.

 

Het is wat in productontwikkeling de "get out of the office" fase wordt genoemd. Naast potentiële klanten is het vaak ook goed om ook de eindgebruiker liefst een autoriteit op te zoeken (liefst meerdere) en die naast je expertise te laten zien ook zijn of haar verhaal te laten vertellen. In mijn geval ging ik met het eerste product naar de technische commissies van een aantal caravanclubs en naar een paar grotere kampeerwinkels waar ik vrij eenvoudig de manager of directeur te spreken kreeg. De informatie van de een was zonder uitzondering interessant voor de ander zeker als ik daar mijn expertise aan toevoegde. Het product is diverse keren aangepast naar aanleiding van deze gesprekken. En orders volgde als vanzelf.

Soms moet je wat geluk hebben. Zo belde ik met de inkoop van de Vrijbuiter in Roden maar die bleek zelf ziek en ik kreeg Jaap van Zuijlenkom (de baas zelf) te spreken. De moest aan het einde van de dag naar China maar had nog wel een half uurtje voor me. De producten die ik in de auto had mocht ik meteen achterlaten en ik kreeg meteen een aantal tips. Vrijbuiter is nog steeds een van mijn klanten.

 

Als je eenmaal voet aan de grond hebt dat ontstaan producten vaak in samenspraak met de markt en is dat informatieve gesprek minder of niet noodzakelijk.

 

Nou, zoiets dus. ;)

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.