• 0

Groei in bezoekersaantallen zonder Google Adwords

Hi allen,

 

Wij zijn een aantal weken begonnen met onze webwinkel in sieraden en accessoires. Dit is een lastige markt maar wel waar onze passie ligt.

 

Laatst hebben we contact gehad met iemand van Google Adwords en die vertelde ons dat het zo rond de 75 Euro per dag (minimaal) kost om een campagne te starten die succesvol is. Dit zou dan ongeveer 3 maanden duren.

 

Nu vonden wij dat veel geld, dus vandaar deze misschien al vaak gehoorde vraag? Hoe krijgen we meer bezoekers op onze site zonder Google Adwords en al te hoge kosten? We hebben al een aantal advertenties gezet op marktplaats, facebook en op de kortingsapp. Suggesties zijn welkom.

 

Groetjes, By MJ

By MJ: Jewelry and Accessories

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi TwaBla,

 

Hartstikke bedankt voor je reactie. Op dit moment hebben we inderdaad Facebook en Twitter. Ook zijn we bezig met het uitzoeken van affiliate marketing.

Fashion bloggers hebben we nog niet aan gedacht. Goeie tip!

 

Groetjes, By MJ

By MJ: Jewelry and Accessories

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Zelf heb ik ook meerdere malen contact gehad met adwords voor meerdere klanten.

Maar het bedrag dat ze zeggen ligt (voor mij dan) altijd veel te hoog.

 

Je kan altijd beginnen met zegge 5e per dag en dan gaan experimenteren met zoekwoorden en CPC (kosten per klik). Je kan dan ook beginnen met 5ct per klik op deze manier kan je al traffic genereren naar je website.

 

En als je Adword koppelt aan je google analytics kan je goed zien wat de er gebeurd met de bezoekers die via deze zoekwoorden binnen komen. En met deze data kan je gaan kijken of je meer gaat investeren in deze zoekwoorden dan wel gehele campagne.

 

Het is dan ook de kunst om zo gericht mogelijke zoekwoorden te vinden voor minste kosten (CPC).

Hoe gerichter je website aansluit op je zoekwoorden, hoe goedkoper de zoekwoorden worden (want hoe relevanter de informatie ook voor de bezoeker is)

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

 

Vergeet de backlink in je signatuur niet. Dat mag en geeft je zoekresultaten een tikkie omhoog. ;)

 

Tegenwoordig niet meer. Google houdt er niet meer van dus als je het voor SEO-doeleinden doet, doe maar niet meer.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Hi allen,

 

Bedankt voor jullie tips. We zullen hier zeker wat mee gaan doen.

@Kima: Goed om te horen dat het niet altijd nodig is om aan Google Adwords zo'n groot bedrag te spenderen. Misschien toch nog de moeite waard om hier mee te testen.

 

Groeten, By MJ

By MJ: Jewelry and Accessories

Link naar reactie
  • 0

Laatst hebben we contact gehad met iemand van Google Adwords en die vertelde ons dat het zo rond de 75 Euro per dag (minimaal) kost om een campagne te starten die succesvol is. Dit zou dan ongeveer 3 maanden duren.

 

Dit is totale onzin hoor, je kunt gewoon zelf beginnen met Adwords en gerust een budget vaststellen van 5 euro per dag om te proberen (of zelfs minder).

 

Je hebt overigens ook niet gesproken met 'iemand van Google Adwords', maar met iemand die 'partner' is van het Adwords programma en die campagnes opzet/inricht/onderhoudt voor klanten.

 

Zoek even (op google) naar dingen als 'zelf een adwords campagne inrichten', of 'beginnen met adwords', en je zal aardig wat vinden (ps, niet op de advertenties klikken in dit geval :))

 

Voorbeeldje: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20120213_handleiding_beginnen_met_google_adwords

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt overigens ook niet gesproken met 'iemand van Google Adwords', maar met iemand die 'partner' is van het Adwords programma en die campagnes opzet/inricht/onderhoudt voor klanten.

 

Waarom niet?

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt overigens (hier dus 'waarschijnlijk') ook niet gesproken met 'iemand van Google Adwords', maar met iemand die 'partner' is van het Adwords programma en die campagnes opzet/inricht/onderhoudt voor klanten.

 

Waarom niet?

 

ik wilde er 'waarschijnlijk' tussen zetten, maar dat gaat niet omdat ik het meer dan 2 uur geleden heb geplaatst, maar je hebt gelijk, mea culpa.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

De lui van Google AdWords zijn gewoon telefonisch te bereiken. Alle info staat op hun site: 0800-2658525

 

Wel willen ze inderdaad graag dat je een aardig budget hebt om te spenderen. Zij steken ook veel tijd en moeite in het opzetten van een campagne en het optimaliseren. Wel staat de CPC standaard vrij hoog ingesteld als je de campagne door hen laat opzetten :-)

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

De lui van Google AdWords zijn gewoon telefonisch te bereiken. Alle info staat op hun site: 0800-2658525

 

Wel willen ze inderdaad graag dat je een aardig budget hebt om te spenderen. Zij steken ook veel tijd en moeite in het opzetten van een campagne en het optimaliseren. Wel staat de CPC standaard vrij hoog ingesteld als je de campagne door hen laat opzetten :-)

 

hehe ah kijk, dat was 'in mijn tijd' nog niet zo, toen waren het nog de clearsenses enzo van deze wereld (of eigenlijk nog niet eens, die kwamen nog later). :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

De lui van Google AdWords zijn gewoon telefonisch te bereiken. Alle info staat op hun site: 0800-2658525

 

Wel willen ze inderdaad graag dat je een aardig budget hebt om te spenderen. Zij steken ook veel tijd en moeite in het opzetten van een campagne en het optimaliseren. Wel staat de CPC standaard vrij hoog ingesteld als je de campagne door hen laat opzetten :-)

 

Ik heb ze (Google) een paar weken geleden eens gebeld. Het ging me eigenlijk om een gratis vouchercode. Had gelezen dat je die simpel kon aanvragen. (niet dus) En inderdaad, je moet diep in de buidel tasten. Bij mij viel het nog "mee": minimaal 30 Euro per dag voor 3 maanden. Toen ik de medewerker snel voorrekende dat dat 2700 Euro was voor een heel kleine webshop (7 producten of combinaties) en dat bedrag in geen enkele verhouding stond tot de omzet en ik al vrij optimaal scoorde op de meest relevante zoekwoorden of combinaties (bijv "watertank camper schoonmaken"), ging hij zwaar in de verdediging door te claimen dat mensen veel eerder tot aankoop overgaan bij een betaalde link omdat die geoptimaliseerd zou zijn voor conversie. Ik was er snel klaar mee want ik luister al een tijdje niet graag meer naar sprookjes. ;D

En als laatste zei de jongeman dat ik geluk had want voor zijn adviezen had ik bij andere bedrijven honderden Euro's moeten betalen. Inderdaad die kennen we hier ook. :(

 

En nu herinner ik me ook nog de "belofte" dat mensen gestalkt zouden worden met mijn producten als ze niet zouden kopen waardoor de conversie nog verder zou stijgen. Bij mij werkt dat niet zo vertelde ik hem omdat ik Chrome met "Adblock" gebruik. "Jammer" was zijn professionele commentaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je geen geld wilt storten in de pot die Adwords heet, dan is 'content marketing' iets wat een logisch gevolg is.

 

Dat maken van content is al door een aantal reageerders aangekaart: schrijf een blog met een onderwerp dat jouw doelgroep aanspreekt, daarin staan woorden die weer passen bij het zoekgedrag van jouw doelgroep, en op die manier maak je een begin met de vindbaarheid van je site.

 

 

(Mod edit: reclame en link naar eigen site verwijderd, lees aub de forumregels)

Link naar reactie
  • 0

We hebben al een aantal advertenties gezet ... facebook

Heb je die advertentie vanuit je persoonlijke fb gezet? Een speciale facebook (bedrijfspagina) pagina voor je webshop maken kan ook, en is bovendien gratis. Al je vrienden kunnen deze pagina liken waardoor zij dit ook weer verder naar hun vrienden verspreiden. Daarna gewoon regelmatig een update plaatsen.

 

Informeer eens bij je vrienden/kennissenkring of ze interesse hebben in een sieraden party.

Mij lijkt deze markt wel aardig verzadigd, dus zorg ervoor dat je op valt in de massa.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ze (Google) een paar weken geleden eens gebeld. Het ging me eigenlijk om een gratis vouchercode. Had gelezen dat je die simpel kon aanvragen. (niet dus) En inderdaad, je moet diep in de buidel tasten. Bij mij viel het nog "mee": minimaal 30 Euro per dag voor 3 maanden. Toen ik de medewerker snel voorrekende dat dat 2700 Euro was voor een heel kleine webshop (7 producten of combinaties)

 

PB mij even, ik krijg tientallen promotiecodes van Google AdWords. De meest interessante zijn €150 waard. Deze 150 euro ontvang je in de tweede maand adverteren met een nieuw account.

 

Daarnaast is het reinste onzin om voor te rekenen dat je iets minimaal moet uitgeven. Je geeft uit wat je uit wilt en kunt geven. Uiteindelijk is het wel zo dat je beter kunt optimaliseren met veel informatie data (conversies, kliks, impressies). Dan weet je veel beter wat wel en wat niet werkt.

 

Ik raad ook altijd aan om met een iets hoger budget en klikprijs te starten en dan snel te optimaliseren naar een winstgevende campagne.

 

@TS,

Bezoekers laten groeien zonder Google AdWords is niet heel moeilijk, maar vergt wel creativiteit. Denk hierbij aan samenwerkingen met grote websites / uitgevers, prijsvergelijkers, start een affiliate programma bij TradeTracker, Daisycon of Zanox etc (pas op voor boefjes die oa op je merknaam adverteren).

 

Succes!

Adriaan

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.