• 0

Webshop verkopen

Beste mensen,

 

Ik heb 5 jaar geleden een dames fashion webshop opgericht en probeer deze te verkopen omdat ik ben verhuisd naar het buitenland. De webwinkel loopt goed, maar onze omzet is jaarlijks lager dan €50.000.

 

Na 5 jaar hebben we een waardevol netwerk opgebouwd en een lijst met contactpersonen van goede fashion websites voor samenwerkingsacties etc.

De webshop heeft goede posities in Google, een goede naam met veel naamsbekendheid, een bestaand (gratis) affiliate netwerk waar normaal veel geld voor wordt betaald, goede contacten en overdraagbare kennis van adverteren.

 

We hebben de prijs laten berekenen door een betrouwbaar bedrijf en deze kwam uit op €30.000.-

Nu staan we al op diverse verkoopsites en heb ik al veel gesprekken gehad waar helaas nog niks is uitgekomen. Nu merk ik dat er ook verkopers zijn die bedrijven verkopen tegen een bepaalde fee.

Hier heb ik geen problemen mee, want hoe meer er wordt gedaan hoe sneller het hopelijk verkocht kan worden. Maar er zit nu dus enige haast achter de verkoop omdat de webshop ons nu alleen maar geld kost. Heeft iemand misschien nog goede tips voor de verkoop van een webshop? Of tips om goede verkopers te vinden die ons misschien kunnen helpen? Bedankt alvast.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar er zit nu dus enige haast achter de verkoop omdat de webshop ons nu alleen maar geld kost.

 

Je zit in een lastig segment, ook om te verkopen. Je geeft aan dat de waarde bepaald is op 30,000 terwijl de shop je nu geld kost. Hoe is die waarde bepaald? Draait de shop dermate winsten dat die 30,000 te verklaren is?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Probeer het eens via sitedeals.nl (niet van mij, maar heb daar wel het een en ander gekocht).

 

Maar ik sluit mij ook aan bij Y Happy Level, €30.000 voor een webshop waar geen winst mee gemaakt wordt? Tenzij het potentieel heel groot is (en realistisch) zou ik toch mijn vraagprijs bijstellen.

Link naar reactie
  • 0

De waarde van een website is in feite wat de gek er voor geeft. Een beetje natte vinger rekenen is 3 tot 5 keer de jaarwinst, maar ook dan kan je altijd nog kijken naar bezoekersaantallen (met name nieuwe bezoekers die zonder betaalde advertenties worden binnengehaald) en aantal aankopen per bezoeker.

 

30.000 euro voor een website die geen winst maakt lijkt mij nogal veel. Voor 30k kan je een prima website laten bouwen natuurlijk.

 

Je zou kunnen kijken welke andere webshops van dezelfde leveranciers gebruik maken. Een dergelijke partij wil nog wel eens geinteresseerd zijn in een nieuwe extra portaal. Coolblue werkt bijvoorbeeld ook zo; meerdere portalen (PDAshop.nl, Smartwatchshop.nl etc).

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.