Jump to content
3amp
Verberg

Opzetten van een BV

vraag

Heeft iemand misschien een leidraad voor het zo snel mogelijk opzetten van een BV? Ik kan natuurlijk naar de KvK gaan e.d. maar mogelijk heeft iemand uitgebreide info liggen mbt de te nemen stappen, vereisten + kosten e.d.

Alvast mijn dank.

Gr.

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

3amp,

Kijk even in dit topic: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=6105

Daarnaast moet je rekening houden met de kosten van oprichting die liggen tussen € 800 - € 1.500.

Het oprichten van de BV kan tegenwoordig aardig snel. De verklaring van geen bezwaar, welke justitie moet afgeven, is eigenlijk de vertragende factor. Tegenwoordig kan deze verklaring (mits er niets aan de hand is) redelijk snel verkregen worden.

Succes

www.camelot-legal.nl

• 0
  • Rate this answer

Dank voor de tips/info. Hoe zit het als ik een BV op ga richten met een buitenlandse partner (lidstaat EU)? Wat is daarbij de beste procedure en waar kan ik het beste alle contracten e.d. regelen? Zij spreken niet al te goed Engels, het zou dus inhouden dat als ik hier een advocaat in de hand neem, alles vertaald zou moeten gaan worden wat weer kosten met zich meebrengt. Terwijl ik in mijn land diverse advocaten ken die alles gratis of tegen een schijntje voor me kunnen en willen doen. Als iemand hier ervaring mee heeft..dan hoor ik dat graag :)

Dank

• 0
  • Rate this answer

als de bv in nederland wordt opgericht en gevestigd, valt deze ook onder nederlands recht.

als je buitenlandse partners meedoen, zijn de vertaalkosten etc lijkt mij voor hun rekening.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

• 0
  • Rate this answer

Ik ga helemaal met VC mee. Wanneer de afspraken tussen jullie helder zijn, dan hoeven in principe alleen de oprichtingsakte/statuten vertaald te worden.

www.camelot-legal.nl

• 0
  • Rate this answer

Dank voor de tips/info. Hoe zit het als ik een BV op ga richten met een buitenlandse partner (lidstaat EU)?

De papierberg voor Justitie zal iets groter worden. Dat is echter het probleem van de buitenlandse oprichter, die wat stukken zal moeten regelen.

• 0
  • Rate this answer

Dank voor de tips/info. Hoe zit het als ik een BV op ga richten met een buitenlandse partner (lidstaat EU)?

De papierberg voor Justitie zal iets groter worden. Dat is echter het probleem van de buitenlandse oprichter, die wat stukken zal moeten regelen.

Wat voor stukken zijn dat? Enig idee?

• 0
  • Rate this answer

Letter of (no) intent, financiele jaarcijfers o.i.d., letter of goodstanding, getekende datacards voor mogelijke inschrijving van een buitenlandse bestuurder, certificate of incorporation o.i.d. (soort KvK uittreksel), gelegaliseerde volmacht (met bevoegdheidsverklaring indien buitenlandse entiteit).