• 0

handlingskosten haven, auto-import

Hallo,

 

Vanaf volgende maand ga ik op kleine schaal (max 2 auto's per maand) Amerikaanse oldtimers importeren vanuit Miami.

Nou is het het hele traject vanaf Miami tot aan de haven van Rotterdam geregeld via een uitgebreide (maar zeer voordelige) manier.

 

De auto's worden RoRo verscheep en zodra ze in de haven aan komen moeten ze worden ingeklaard,van het schip gehaald worden en eventueel naar een depot gebracht worden.

Nou zijn deze kosten als je het via een bedrijf als SCL doet al gauw 500 euro wat ik erg veel vindt als je ziet wat er moet gebeuren.

Ik snap dat je niet zelf de auto's van het schip mag rijden, maar zijn hiervoor ook goedkopere alternatieven?

Ik zat zelf te denken aan zelfstandige agenten die dit, en het traject met de douane, mogen uitvoeren maar weet niet of zoiets bestaat.

Ik wil uiteraard zoveel mogelijk zelf doen waar mogelijk.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die 500 Euro, wat is hierin precies gespecificeerd?

 

Lijkt misschien duur maar misschien is het wel heel voordelig.

 

Handling 35 euro, inklaren 75 euro en lossen 395 euro.

 

 

Als ze met een zogenaamde "house" b/l werken kun je dat ook al niet meer.

 

Groeten,

 

Roy

 

Hierover ging eigenlijk mijn vraag.

op de Bill of lading staat toch altijd de naam van de agent die het voertuig lost en inklaart? Waar mijn vraag eigenlijk op neer kwam is of je zelf een agent mag/kan zoeken die op de bill of lading komt te staan en vervolgens al die handelingen mag doen, of dat de forwarder hier over gaat?

 

Ik weet dat je douane expediteurs kan inhuren, maar ik vroeg me dus af of dit überhaupt mogelijk is bij het verschepen van een auto?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bart,

 

Dat kun je alleen kiezen wanneer je een b/l hebt van de rederij. Wanneer deze al van een expediteur is ben je te laat.

 

Dit soort dingen moet je vooraf regelen achteraf is dit bijna altijd onmogelijk (zonder nog meer geld kwijt te zijn). Want je kunt nu vragen of iemand anders het over pakt maar dan krijgt die vanuit je huidige expediteur een handoverfee waardoor het weer niet (financieel) interessant is. Kort door de bocht, bij de volgende zending even verder informeren en de complete kosten bij elkaar zetten om zo goed te kunnen afwegen wat het beste is.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik hier even op in mag haken... Ik weet dat dit een ouder topic is maar mijn vraag lijkt me hier wel passend.

 

Zelf ga ik momenteel voor het eerst door dit proces, blijkbaar is het echt doen de beste manier om alle haken en ogen te ontdekken. Ik heb tegen mijn verkoper gezegd dat ik de auto zelf op ga halen in Amsterdam in plaats van een logistiek partner aan te wijzen. Alleen loop ik er nu tegenaan dat ik bijna geen informatie kan vinden over hoe dit praktisch aan te pakken. Alleen websites van eerder al genoemde bedrijven die het voor je doen tegen een tarief wat mij ook wat aan de hoge kant lijkt.

 

Op zich heb ik er geen moeite mee om leergeld te betalen en alsnog een partij in te schakelen. Mijn auto is nog niet verscheept dus er is nog gelegenheid om dit recht te trekken. Maar liever eigenlijk zou ik weten uit welke stappen het proces bestaat om in te schatten of ik het zelf kan/wil doen. Vraag me af hoe ingewikkeld het uiteindelijk kan zijn, het proces bij de RDW, berekening en betaling van de BPM en dergelijk ben ik al bekend mee en heb ik al meerdere keren doorlopen.

 

Iemand uit de business die een tipje van de sluier kan oplichten? En Bart, hoe is het jou eigenlijk vergaan?

 

Edit: Kan/wil mijn bericht niet verwijderen maar heb na een avondje verder zoeken al uitgevonden dat ik het inklaren niet zelf kan doen omdat je hier een vergunning voor moet hebben. Dus ik zal toch één van die partijen moeten benaderen, eens kijken of ik er een beetje een redelijk tarief uit kan halen.

 

Ben nog wel benieuwd wat Bart uiteindelijk is gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Jazzy,

 

De eerste auto stond ongeveer een maand nadat ik dit onderwerp opende voor mij klaar. Ik heb in die tussentijd veel onderzoek gedaan naar de verschillende kosten, Nederlandse/Amerikaanse logistieke partners en alle andere bijkomende zaken.

 

Ook ik kwam erachter dat je het, om bijvoorbeeld kosten te drukken, nooit helemaal zelf kan / mag doen. Ik had in de tussentijd verschillende offertes aangevraagd en er zat hierbij 1 bedrijf die mij uitnodigde op kantoor om mij precies te vertellen hoe alles werkte, hoe de kosten berekend worden etc.

Uiteindelijk heb ik er dan ook voor gekozen om het complete traject door dit bedrijf te laten doen (van de dealer tot aan de overslagplaats.) Het gehele traject uit handen geven is dan ook het enige wat ik je kan adviseren, want ik heb na 7 auto's hieraan nog niets veranderd.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wat je vooral moet proberen is om duidelijke afspraken te maken. Zorg er verder voor dat jij "in controll" bent over iedereen die jouw mogelijk een factuur wil sturen. Elk stap in de keten kost geld. Die moet links of rechts betaald worden. Klein beetje off topic. Ik hoor regelmatig mensen die inclusief het transport -TOT- Rotterdam hebben gekocht. Deze kosten hadden ze kunnen voorkomen door vooraf in Nederland eea te regelen. Maar doordat de goederen al in de haven staan ben je aan de beurt. Want je krijgt niks als je niets betaald. En die partij die je moet betalen heeft geen enkele commerciële binding. Hiervoor kan je leergeld betalen maar je kan ook op zoek gaan naar een betrouwbare partner. Daarbij moet je hoe dan ook iemand zoeken die de douane aangifte voor je kan doen. Dit kan je zoals je zelf aangeeft niet zelf niet.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Het transport van auto's mag je niet zelf verzorgen voor zo ver ik weet, daar komen bepaalde certificeringen bij kijken, ook al lijkt het natuurlijk lekker goedkoop.

Er zijn vele transportbedrijven die dit doen. Indien u de tijd hebt, zou ik er zoveel mogelijk benaderen, voor zowel informatie uit verschillende hoeken, als vergelijking in tarief.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.