• 0

Ongevraagd website opzetten met mijn contactgegevens

Ik heb een vraag en denk dat ik het wel binnen de juiste categorie geplaatst heb, ben daar echter niet zeker van.

 

Ik run een kleinschalig administratie-en incassokantoor in Winschoten (GRO). Vanavond even de vindbaarheid van mijn website nagelopen en tot mijn verbazing kwam ik een website (www.incassobureauwinschoten.nl) tegen met daarin opgenomen mijn contactgegevens, een linkje naar mijn website opgezet in een flauw aftreksel van het origineel (mijn eigen website). Na even zoeken kwam ik erachter dat een internetbedrijfje (Incepto uit Nieuw-Buinen) de partij is die het geheel opgezet heeft, zonder dat ik daar vooraf op enigerlei wijze toestemming toe heb gegeven. Persoonlijk vind ik het nou niet bepaald prettig dat een volledig onbekende mijn gegevens gebruikt in een uiting (website) zonder dat ik daar in gekend ben en/of toestemming daartoe verleend heb. Ik krijg hieromtrent toch een beetje vreemd gevoel in mijn maag (oplichtingspraktijken?) en vraag mij af of er anderen zijn die ervaring hebben met dit soort praktijken, met het internetbedrijfje Incepto uit Nieuw-Buinen, en die mij wellicht kunnen wijzen op mogelijke actie die ik daarop zou kunnen ondernemen. Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel vreemd ja. Ze gebruiken zelfs je logo op die site.

 

Het mailadres op de site is info@incepto.nl. Duidelijk dat ze daar mails voor jou mee krijgen en jij klanten mogelijk misloopt. Heb je dat contactveld al eens ingevuld en dan verstuurd om te kijken wat er dan gebeurt?

 

Ik denk dat het raadzaam is een advocaat te raadplegen als je zelf helemaal nooit iets met deze firma te maken hebt gehad.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Op de één of andere manier heb ik het idee dat hier meer speelt.

Heb je hun ooit opdracht gegeven een nieuwe site te maken oid? En niet betaald? Een internetbedrijf gaat echt niet zomaar een website van een incassobedrijfje namaken.

 

Waarom bel je ze niet even? Iets dat een incassobedrijfje toch als eerste zou kunnen doen?

 

er staat wel gewoon een link op naar http://luciancs.nl/ (klik op bezoek onze website)

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Je hebt je eigen domein in 2010 geregistreerd. Dit domein is in augustus 2012 geregistreerd en de laatste wijziging heeft in augustus 2013 plaatsgevonden. Mogelijk heb je hierdoor schade opgelopen (verkeerd e-mailadres). Als je nooit wat met hun te maken hebt gehad, zou ik toch een advocaat raadplegen om het te verbieden en misschien nog een schade vergoeding te bedingen.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Als je googled zie je dat ze tientallen van dit soort sites met hetzelfde template en wat andere kleuren en plaatjes hebben. Ook op hun site ziet hun portfolio er ontzettend eenvormig uit. Soms met een ander e-mailadres, maar ook velen met het info@incepto-mailadres.

 

Er speelt dus inderdaad wel meer, blijkbaar is dit hun manier van potentiële klanten werven? Even bellen dus en duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent lijkt me het beste.

Link naar reactie
  • 0

Wij zetten domeinnamen (vaak met een branche/plaats combinatie) in om websites beter vindbaar te maken op de zoektermen die voorkomen in de domeinnaam.

 

Voor Lucian hebben wij destijds (27-04-2013) Pro Deo een website gezet op de domeinnaam: www.incassobureauwinschoten.nl enkel om te laten zien dat een domeinnaam als deze goed gevonden/geïndexeerd wordt op de bijhorende zoekterm. Eventuele prospects die via deze weg binnenkomen worden direct naar Lucian geleid.

 

Dit doen we uiteraard nooit zonder medeweten maar altijd in overleg.

 

Jammer dat Andries niet eerst met ons contact opneemt. Wij zullen contact opnemen met Andries.

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar wist Lucian van niks anders was hij niet zo geschrokken.

 

Wat mij bevreemd is het feit dat je alle contactgegevens m.u.v. het mailadres overneemt. Met welk doel hebben jullie je eigen mailadres op de site gezet? Waar gaan de gegevens in het antwoord blok naartoe als iemand via deze antwoordmogelijkheid contact opneemt? Gaan die direct naar Lucian of komen die bij jullie terecht? Wat doen jullie ermee als jullie die krijgen?

 

Het lijkt mij meer op het aanleggen van een adressenbestand naar doelgroep wat dan later voor weet ik wat gebruikt kan worden.

 

Als je op die manier mijn gegevens, die wel eens uiterst vertrouwelijk kunnen zijn en waarvan ik mag verwachten dat Lucian ze ook vertrouwelijk behandelt, zou onderscheppen zou je in ieder geval met mij grote problemen krijgen. Dat is een niet geringe inbreuk op mijn privacy.

 

Aanvulling: Als je ermee wilt laten zien, dat die site met zo'n naam goed gevonden wordt, stel ik voor dat je dat dan ook hier aantoont of aan Lucian laat zien. Als hij inderdaad goed gevonden is, zijn er beslist wel mensen geweest die gereageerd hebben. Ook dat zou je aan Lucian moeten laten zien. Als je zegt dat er geen contact is geweest met potentiele klanten voor Lucian, is het effect van zo'n domeinnaam nihil en wordt hij dus niet goed gevonden.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0
Voor Lucian hebben wij destijds (27-04-2013) Pro Deo een website gezet op de domeinnaam: www.incassobureauwinschoten.nl enkel om te laten zien dat een domeinnaam als deze goed gevonden/geïndexeerd wordt op de bijhorende zoekterm. Eventuele prospects die via deze weg binnenkomen worden direct naar Lucian geleid.

Dit doen we uiteraard nooit zonder medeweten maar altijd in overleg

Kortom: de vraagsteller heeft hier volgens jou vooraf uitdrukkelijk opdracht voor gegeven danwel toestemming voor verleend? Vraagsteller beweert namelijk exact het tegenovergestelde.

 

Een van de twee heeft dus last van geheugenverlies of krijgt een hele lange neus.... ::)

Ik zou zeggen: stuur vraagsteller dan even een kopie van die opdrachtbevestiging toe.

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als het niet in opdracht of op verzoek wordt gedaan, is er waarschijnlijk sprake van zakelijke identiteitsdiefstal. Je voordoen als een ander. Het zou me niks verbazen als dan het strafrecht van toepassing wordt. Lijkt me als acquisitie-truukje een hellend vlak dat heel vervelende gevolgen kan hebben.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor mij persoonlijk heeft de term SEO, als dienstverlening van een bedrijf, in de loop der tijd sowieso een heel andere betekenis gekregen door o.a. het agressieve optreden bij de acquisitie. Ik associeer het meteen met Spammers En Oplichters als ik weer eens een mail krijg die door de filter is geslipt.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Een slordige 104 websites delen allemaal hetzelfde emailadres: info@incepto.nl.

Die 104 domeinnamen zijn overwegend beschrijvend (autorijschoolzwolle.nl) en leiden naar een algemene landingspagina. Een enkeling is aangekocht en verwijst naar een lokaal bedrijf. Het noemen van een bestaand bedrijf in Winschoten lijkt uitzonderlijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties, super dat jullie zo mee willen denken. Ik ben vandaag benadert door Incepto en heb duidelijk gemaakt niet gediend te zijn van dergelijke praktijken. Uiteraard direct geeist dat mijn gegevens van betreffende website verwijdert worden, simpelweg omdat ikzelf wel uitmaak met wie ik geassocieerd wens te worden. Ik wacht het voorlopig even af, zal betreffende site en betreffend bedrijf in de gaten blijven houden. Voor mezelf heb ik in ieder geval al besloten dat mocht binnen 7 dagen een en ander niet gerectificeerd zijn ik andere (juridische) maatregelen zal nemen. Al met al is hier volgens mij meer aan de hand maar daar krijg ik de vinger ook nog wel achter. Allemaal nogmaals bedankt voor al jullie reacties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.