• 0

Export naar en order fulfillment in Amerika

Beste,

 

Wij zijn voornemens onze handel uit te breiden naar de US op de volgende manier:

Wij maken gebruik van een order fulfillment bedrijf die onze warehousing, packaging, shipping en returns etc verzorgen.

Dit houdt dus in dat we geen vestiging in de US hebben maar wel een 'warehouse'.

Nu moeten de producten van NL naar US verzonden worden zonder dat er nog een verkoop heeft plaats gevonden (alleen verzending naar warehouse).

 

Nu zijn mijn vragen:

- Moet er een commercial of proforma invoice bij de zending gevoegd worden?

- Heeft iemand ervaring met order fulfillment in de US

- Wat zijn de ervaringen met de diverse verzenders/transporteurs mbt douane afhandeling etc?

- Eventuele algemene tips die je te binnen schieten?

 

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

 

Mvg,

Mark

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Mark,

 

Slim om ter werk te gaan met een fullfillment partner.

 

Een zending moet altijd een waarde hebben, zonder waarde gaat een bestelling geen land in of uit. Een invoice geeft een waarde aan en moet dus bij de zending zitten. De commercial invoice moet worden toegevoegd aangezien dit de uiteindelijke waarde van de bestelling weergeeft.

 

Mod edit, beste Fabio, HL is niet bedoeld als acquisitie platform. Je andere berichten heb ik hier ook op aangepast. Groet Joost, HL admin

 

Link naar reactie
  • 0

De commercial invoice moet worden toegevoegd aangezien dit de uiteindelijke waarde van de bestelling weergeeft.

 

Maar er is geen commercial invoice want de goederen zijn niet verkocht. Dat wordt dus een pro-forma "for customs purposes only" o.i.d. Op wiens naam wordt er in Amerika ingeklaard?

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet om wat voor soort goederen het gaat - of het in bulk verkocht wordt en wat de waarde ervan is - maar als je bv relatief grote partijen van iets aan de handel verkoopt, zou je fulfillment partner misschien vanuit een douane entrepot kunnen leveren en de inklaring, per order, op naam van de koper af kunnen wikkelen. Ik neem aan dat ze in USA ook de mogelijkheid van een douane entrepot hebben.

 

Gebruik je een fulfillment partner om voor je webshop drop shipping aan particulieren te verzorgen, lijkt me dat je een partner in USA nodig hebt die de spullen van je koopt en voor jou als retailer gaat optreden. Als eigenaar van de goederen moet hij dan ook aan de USA klanten gaan factureren. Of fulfillment onder jouw beheer dan nog zin heeft, vraag ik me af.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

De partij die op dat moment eigenaar is van de producten moet de inklaring regelen (dus waarschijnlijk de fulfillment partner). Als er nog geen eigenaar is moet er gezocht worden naar een bedrijf die het eigendom op zich neemt

 

Aan het verhaal te zien is de fullfilmenthouder een logistiek dienstverlener, die zal geen eigenaar worden. Zolang de goederen niet het kader van een verkooptransactie in de USA gebracht worden is er geen eigendomsoverdracht, de TS voert dan zijn eigen goederen in (overbrenging). Als er nog gezocht moet worden naar een bedrijf dat "de eigendom op zich neemt" zullen de spullen waarschijnlijk lang bij de douane staan...... Verkopen vanuit een Amerikaans douane-entrepot zou inderdaad een goede oplossing kunnen bieden.

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Bedankt voor het meedenken en de reacties.

De zending gaat vandaag de deur uit middels PostNL, via Myparcel. Voorzien van een pro-forma invoice.

Wij blijven zelf eigenaar, de fulfillment partner is inderdaad een puur logistieke dienstverlener.

De verkoop geschied via onze website welke gekoppeld is met het logistieke systeem van de fulfillment partner.

 

Dank voor de reacties!

 

Mark

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.