• 0

online radio station

Samen met een team van mensen ben ik bezig alle licenties te regelen voor een commercieel online radio station. Omdat we als amateurgroep ook zendtijd willen verkopen voor commercials willen we een KVK en BTW nummer.

 

Nu volgt echter de uitdaging:

 

Het opzetten en eerste kosten zullen voor mijn rekening komen. Zogezegd ben ik eigenaar. Een goede vriend helpt mij met de ICT zaken hieromtrent alsook eventuele financiële ondersteuning (geen lening) en bezie ik als zakelijk partner. Zelf maak ik ook programma's en houd mij bezig met het verkopen van zendtijd.

Naast mij heb ik een leuke groep mensen die vanuit hun hobby mee zullen werken aan het de opbouw en invulling van radioprogramma's. Deze personen zullen (vanuit contributie of donatie) maandelijks een klein bedrag overmaken.

Het is een commercieel station ivm de verkoop van zendtijd, maar zonder winstoogmerk. Bedoeling is om een eventuele winst te gebruiken voor het verder ontwikkelen van ons station. Ook zullen mijn partner en ik geen loon/inkomsten ontvangen. Oftewel, volledig vrijwillig. Wij werken beiden full-time.

 

Kijkend naar de verschillende rechtsvormen weet ik niet welke kant we op moeten. Het bestuur wil ik echt tot mij en mijn zakelijke partner beperken, dus een vereniging lijkt mij niet handig.

Een eenmanszaak is volgens mij weer te beperkend op veel vlakken. En een VOF is, zoals ik het interpreteer op de verschillende fora, echt een onderneming met winstoogmerk.

 

Wat kunnen jullie hierin adviseren? Behalve een bezoek aan de KVK. ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de situatie die je beschrijft lijkt een stichting ideaal, maar ik zou wat meer informatie inwinnen over een stichting voordat je beslist om die route te nemen. Ik weet niet hoe dit juridisch werkt, maar als ik jou was zou ik wel willen weten of ik mijn bedrijf op een later moment van stichting naar commercieel bedrijf kan omzetten en wat de consequenties dan zijn.

 

Waarom zou ik dat willen weten?

 

Wat als het heel succesvol is? Wat als je zoveel met de commercials kan verdienen dat je hier je full-time baan van wil maken?

 

Hopelijk zijn er mensen met meer juridische kennis die dit kunnen verduidelijken.

Link naar reactie
  • 0

Dat vind ik een zeer interessant gedachtegang.

 

Het lastige is dat we op dit moment nog niet de financiele middelen hebben om hoge kosten aan notariële aktes kunnen bekostigen. De uitgaven aan licenties etc zijn behoorlijk.

 

Maar het ziet er naar uit dat we geen andere keuze hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.