• 0

Gebruik Trademark-teken

Kan iemand mij vertellen of het gebruik van het TM-teken op enige wijze juridische consequenties kan hebben ?

Om enkele onderdelen van mijn bedrijfje een meer professionele uitstraling te geven wil ik gebruik maken van het TM-teken, zónder dat die namen ook echt gedeponeerd of geregistreerd zijn.

Mijn bedrijfje richt zich op de Nederlandse, Belgische en Duitse markt en dus NIET op de Amerikaanse markt (waar het gebruik van het TM-teken volgens mij wel aan regels is verbonden).

 

Bedankt,

 

PJ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

dankjewel voor je reactie !

Hier wordt echter gesproken over namen die wél gedeponeerd zijn maar nog niet zijn ingeschreven in het merkenregister.

Mij gaat het erom of ik het TM-teken mag gebruiken zónder dat er iets gedeponeerd is............. eigenlijk gewoon als "versiersel" om interessant over te komen en eventuele concurrentie ervan weerhouden om dezelfde naam te gebruiken.

Dus nogmaals de vraag : Wat zijn de juridische consequenties van het gebruik van het TM-teken ?

 

Trouwens, zijn er ook regels voor het gebruik van het © copyright teken of mag ik gewoon op al mijn stukken zetten dat er copyright op zit (ook al is dat niet zo) ?

 

 

PJ

Link naar reactie
  • 0

dankjewel voor je reactie !

Hier wordt echter gesproken over namen die wél gedeponeerd zijn maar nog niet zijn ingeschreven in het merkenregister.

Mij gaat het erom of ik het TM-teken mag gebruiken zónder dat er iets gedeponeerd is............. eigenlijk gewoon als "versiersel" om interessant over te komen en eventuele concurrentie ervan weerhouden om dezelfde naam te gebruiken.

Dus nogmaals de vraag : Wat zijn de juridische consequenties van het gebruik van het TM-teken ?

 

Trouwens, zijn er ook regels voor het gebruik van het © copyright teken of mag ik gewoon op al mijn stukken zetten dat er copyright op zit (ook al is dat niet zo) ?

 

 

PJ

 

ik weet helaas niet wat precies de wetgeving is om het trademark teken, volgens mij mag het niet.

 

copyright zit op alles wat je hebt geschreven of hebt ontworpen (afbeeldingen, foto's, websites). je mag geen "copyright © Pietje" gebruiken als de copyright bij bijvoorbeeld Janjte ligt.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Graag gedaan!

 

Verderop in de thread van bovenstaande link kun je lezen dat zowel ™ als ® geen enkele juridische betekenis hebben in de Benelux. Je mag ze dus vrijelijk gebruiken.

 

Zelf zou ik kiezen voor ® in plaats van ™ omdat het in de VS wel aan regels gebonden is, lijkt het in NL "echter"...

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nog wel een beetje eerlijk blijven dus gebruik maken van het ® teken vind ik wat te ver gaan, mijn namen zijn tenslotte NIET geRegistreerd.

Het gebruik van het TM teken kan ik voor mezelf wél verantwoorden, het ís tenslotte mijn HandelsMerk.

 

Maar toch nog even voor de zekerheid: "geen juridische betekenis" wil dus zeggen dat ik geen écht probleem (boete, vervolging, gevangenisstraf, euthanasie .....) heb als ik TM en ® tekens gebruik...... toch ?

Geldt dat dan ook voor het © teken ?

 

PJ

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nog wel een beetje eerlijk blijven dus gebruik maken van het ® teken vind ik wat te ver gaan, mijn namen zijn tenslotte NIET geRegistreerd.

Het gebruik van het TM teken kan ik voor mezelf wél verantwoorden, het ís tenslotte mijn HandelsMerk.

 

Maar toch nog even voor de zekerheid: "geen juridische betekenis" wil dus zeggen dat ik geen écht probleem (boete, vervolging, gevangenisstraf, euthanasie .....) heb als ik TM en ® tekens gebruik...... toch ?

Geldt dat dan ook voor het © teken ?

 

PJ

 

bij het © teken ligt het eraan hoe je het gebruikt. als jij iets hebt geschreven of gemaakt, dan mag je altijd © gebruiken, want je hebt tenslotte auteursrecht op al je creaties. maar, als je bijvoorbeeld een tekst ript van het internet, en je zet er "© JOUW_NAAM" bij, dan mag dat niet. de © ligt bij de creator.

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.