• 0

Toekomst en kansen voor marketingcommunicatiebureaus

Omschrijving bedrijf: Marketingcommunicatiebureau

Omschrijving Producten: Marketing- en communicatieadvies, grafisch ontwerp etc.

Doelgroep: MKB

Doelstelling campagne: Meer en kwalitatief beter bezoek op website genereren.

 

Vraag: Welke branches zijn op dit moment aantrekkelijk om als marketingcommunicatiebureau je op te richten? Waar liggen de kansen en hoe kunnen deze worden benut?

Dus welke branches hebben te maken met 'problemen' en welke hebben behoefte aan ondersteuning? En hoe kun je de doelgroep bereiken?

 

Het lijkt me een interessant onderwerp om als marketeer over te discussieren. Het is voor velen relevant, denk ik.

 

Ik zal een voorbeeld geven waar ik aan zit te denken:

 

Branche:

Zakelijke dienstverlening

Soort bedrijf:

Adviesbureaus voor verzekeringen,hypotheken,belastingen

Probleem binnen branche:

Door toenemende innovatie op het gebied van ICT staat de positie van tussenpersonen onder druk. Klant kan steeds makkelijker zelf informatie vinden en uitvoeren.

Heeft branche behoefte aan ondersteuning:

Door toenemende concurrentie is het noodzakelijk om je goed te positioneren en goed te communiceren met (potentiele) klant.

Hoe te bereiken:

Banners op relevante websites voor doelgroep.

 

Ik ben benieuwd welke ideeen jullie hebben!!!

 

Groeten,

Mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

sorry, misschien niet helemaal duidelijk genoeg...

 

Ik bedoel dat wanneer uit onderzoek blijkt dat een bepaalde branche aantrekkelijk is dat je die doelgroep dan probeert te bereiken via banners. (De doelgroep wordt dan bijvoorbeeld verwezen naar je website)

 

Kortom: Welke soort bedrijven/branches zijn momenteel en/of in de toekomst aantrekkelijk om te benaderen. Welke soort bedrijven kunnen nu behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van marketing-communicatieadvies?

Link naar reactie
  • 0

 

Ontwikkeling van een BU-LRIC model voor MTA in Nederland.

Deze opdracht betreft de ontwikkeling van een BU-LRIC-model ter bepaling

van de tarieven voor mobiele gespreksafgifte (MTA) in Nederland. Naar

aanleiding van het nieuwe Europese regelgevend kader analyseert OPTA

momenteel een groot aantal markten, waaronder de MTA-markt. Als mogelijke

verplichting overweegt OPTA tariefregulering op te leggen waarin een

BU-LRIC-model een belangrijke rol speelt.

Als onderdeel van deze opdracht dient in ieder geval te worden beschouwd:

Het ontwikkelen van een technisch/economisch 'bottom up'

kostentoerekeningsmodel uitgaande van 'forward looking long run (average)

incremental costs', relevant voor de Nederlandse situatie;

Het vullen van dit model met relevante gegevens, onder andere afkomstig

van marktpartijen, specifiek betrekking hebbend op de Nederlandse

situatie;

Algemene advisering en ondersteuning van OPTA om uiteindelijk te komen

tot vaststelling van de MTA-tarieven.

Hierbij zij opgemerkt dat de uiteindelijke gunning van deze opdracht

onder voorbehoud is van de definitieve besluiten die OPTA zal nemen naar

aanleiding van de nationale en internationale consultaties. Een eventueel

voor die datum te sluiten contract zal ditzelfde voorbehoud maken. Nadere

details over de in het model te hanteren parameters zal OPTA in de

offerteaanvraag bekendmaken.

CPV: 74231600.

De Gemeenten, energiebedrijven, UPC,ziekenfondsen, kijken vanuit

de perspectief van de consument ( klachten ) deze instellingen smachten naar communicatie advies.

 

sux6

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mark,

 

Ik ga ervan uit dat de door jou omschreven 'case' je eigen bedrijfssituatie betreft en dat je zelf op zoek bent naar nieuwe doelgroepen voor je bedrijf.

 

Ik heb toevallig (niet echt toevallig, maar toch) vorige maand een presentatie verzorgd voor de verzekeringsbranche naar aanleiding van mijn nieuwe (marketing)boek.

 

Adviesbureau's voor verzekeringen, hypotheken en financiele planning zijn een uitstekende doelgroep voor jouw bedrijf omdat daar weinig kennis is van marketing en/of communicatie. Men houdt er zeer traditionele wervingsmethodes op na en men ervaart duidelijk een dreiging van internet, maar weet nog niet hoe men daar op moet reageren. Enkele slimme bedrijven uitgezonderd uiteraard.

 

Hoe jij die doelgroep kunt bereiken is volgende mij echter niet door zelf banners te plaatsen op sites waar je doelgroep komt (lees ik het goed als ik denk dat je dat van plan bent).

Banners werken goed als ondersteuning zodat potentiele klanten die jouw bedrijf zoeken op internet, je ook kunnen vinden. Je zult die potentiele klanten echter eerst redenen moeten geven waarom ze naar jou op zoek gaan. Een boodschap in een banner is daarvoor zelden voldoende als surfers je bedrijfsnaam niet kennen. Je moet er dus voor zorgen dat mensen op een andere manier je bedrijf/jou leren kennen. Mijn advies: hoe persoonlijker die manier is en hoe meer je daarin je deskundigheid binnen je vakgebied tot uitdrukking laat komen, hoe meer kans op nieuwe klanten jij hebt.

 

Succes ermee

 

Karen

 

PS: Het boek dat ik heb geschreven heet 'Calimeromarketing, waar kleine bedrijven groot in kunnen zijn' en gaat erover hoe je als klein bedrijf ervoor kunt zorgen dat klanten juist met jouw bedrijf zaken willen doen.

Zonder geld uit te hoeven geven aan het boek (en mij de winter door te helpen), kun je meer lezen over mijn marketingfilosofie op de website www.calimeromarketing.nl, onder andere in de artikelen uit de pers. ;-)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.