• 0

private lease als zzp'r

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan vast wel, vraag even aan je boekhouder hoe dit precies te boeken. Makkelijker en transparanter is het om de leasemaatschappij te vragen de factuur aan jouw onderneming te richten ofwel het contract over te zetten naar jouw eenmanszaak. Voor de leasemaatschappij heeft dit weinig gevolgen aangezien jij als eenmanszaak ook persoonlijk aansprakelijk bent.

 

 

[edit: link naar website met commercieel belang verwijderd]

Link naar reactie
  • 0
De link zal wel verwijderd worden maar op mijn blog heb ik dit met een stroomschema helder in kaart gebracht: http://www.easyzzp.nl/nieuws/btw-aftrekbaar-uw-prive-auto/

Mod reactie:

Dat valt wel mee Rodney. Niet alle links naar eigen sites worden verwijderd. Dat doen we - sinds kort overigens - alleen als

[*]de inhoud van de post alleen maar een link is en/of

[*]de link zelf niets toevoegt aan de reactie en/of

[*]sprake is van al te opdringerige verkoop/zelfpromotie op de eigen site en/of

[*]het vermoeden bestaat dat een poster alleen op HL actief is om links naar de eigen site te plaatsen

 

In dit geval lijkt van dat alles geen sprake: dit is gewoon informatie waar de vraagsteller en andere ondernemers wellicht wat aan hebben. Keep up the good work dus!

 

Overigens: je link bevat zo te zien alleen een stroomschema over de BTW, en is dus geen feitelijk antwoord op de concrete vraag van de vraagsteller?

 

 

(of als de link is verwijderd Google dan even naar "auto easyzzp")

Als een link wordt verwijderd wegens zelfpromotie, zou een mod deze opmerking dan wel laten staan, denk je? :)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Fijn dat hij blijft staan :-) De blog geeft een goed beeld van de fiscale mogelijkheden en onmogelijkheden. Als de auto van Huib financieel is geleased en dus prive eigendom is van Huib geeft deze blog meteen antwoord op zijn vervolg vragen. Als de auto operationeel is geleased en dus eigendom is van de leasemaatschappij heb ik zijn vraag al beantwoord en kan hij de overeenkomst overzetten naar zijn eenmanszaak.

 

Maar ik begrijp nu het beleid van het plaatsen van de links en zal dit in acht nemen! bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
  • 0

maar de lease mij zet het contract alleen op mij prive, maar dan kan ik toch alle kosten in mijn eenmanszaak boeken.

Voor mij een voordelige situatie omdat ik met private lease wel een contract krijg en via zakelijke lease niet. Ik heb neven activiteiten en daarvoor gebruik ik de auto. Ik rijd dan zakelijk meer dan 10%

Link naar reactie
  • 0

Dag Huibb

 

Zo complex is dat niet. Ook een leasecontract dat op jouw naam staat, kun je desgewenst zakelijk behandelen. Dat doe je enkel door de leasetermijnen op te nemen als autokosten in je boekhouding.

 

Daarmee roep je uiteraard wel de IB-bijtelling over jezelf af.

 

Het is niet noodzakelijk dat het contract op de naam van je bedrijf staat!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.