• 0

App gestolen en geplaatst op een third party app site

Hallo allemaal,

 

Voorheen hadden ik en mijn compagnon een succesvolle app in the google play store.

Nadat google zijn regelgeving heeft aangepast is deze app verwijderd. Toen wij twee maand geleden in analytics keken zagen wij een enorm aantal downloads (12.000 per dag). Nu blijkt het zo te zijn dat de app gehost wordt op de site www.9apps.com. Het probleem is echter dat de advertenties niet meer werken en we geen inkomsten binnen krijgen.

 

Wij vinden het natuurlijk prima dat de app op hun site staat alleen zouden graag een versie willen uploaden waar wel advertenties in staan. We hebben dus naar 9apps een nieuwe app gestuurd en meermaals gevraagd of ze hem willen uploaden. Echter krijgen wij geen reactie.

 

Wat zouden we nog meer kunnen doen om te zorgen dat onze nieuwe app op hun site komt?

 

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is toch overduidelijk dat dit een louche club is die gewoon doet wat ze willen? Het verbaast me niets dat er geen communicatie mogelijk is.

 

Ik zou er ook niks mee te maken willen hebben, persoonlijk. Focus je wellicht alternatieve app stores.

 

Wat betreft de advertentie inkomsten -- hebben ze je app niet gereverse-engineered, jouw advertising-ID vervangen door die van hun en vervolgens in hun eigen store gezet, om zodoende zelf de advertentie inkomsten te vangen?

Link naar reactie
  • 0

 

Vage club inderdaad. Maar ze lijken wel in Californië te zitten. Kun je het auteursrecht niet aanroepen?

 

13.Governing Law and Jurisdiction for Resolving Disputes

 

The United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods will not apply to these Terms. These Terms will be governed by and construed in accordance with the laws of the State of California USA, without giving effect to its conflict of laws provisions. You agree to submit to the exclusive jurisdiction and venue in the state and federal courts sitting in ___ California for any and all disputes, claims and actions arising from or in connection with the Site/Client, the Content, and these Terms.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Instruments Nee ze hebben hem niet gereversed engineered. Play store moeten sinds kort een advertising id hebben en daardoor werken oude implementaties van advertenties niet meer. Verder hebben we ons ook gefocust op andere app stores maar helaas daarmee niet veel succes als bij deze.

 

@TwaBla We hebben hier inderdaad aan gedacht maar hebben nul juridische kennis. Hoe pakken we zoeits aan als we auteursrecht aanroepen?

Link naar reactie
  • 0

Misschien snap ik het niet goed (ik ben Apple developer ipv Android), maar wat is het probleem nu precies?

Jullie geven aan dat de app niet is nagemaakt. Als ik het goed begrijp heeft een vage site jullie afgekeurde app op een linkdump pagina gezet zodat mensen m toch nog kunnen downloaden. Jammer dat de advertenties niet meer werken maar so what? Ik zou juist blij zijn dat iemand promotie maakt voor jullie app.

Ten slotte maak je met dit verhaal mij (en misschien anderen ook wel) heel benieuwd wat jullie succes app nu was en waarom deze werd afgekeurd. Als je hulp zoekt kun je denk ik het beste zo veel mogelijk informatie geven. Waarom probeer je jullie app niet aan te passen om weer goedgekeurd te worden in de Google store?

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Oh. dus die app is helemaal niet gestolen en vind je het prima dat de app op hun site staat...

 

Zorg je toch gewoon voor een nieuwe versie die nog aantrekkelijker is en die (bijna) overal te downloaden is... Maak er dan wel meteen een automatische updatefunctie in waarmee gebruikers via jullie site de app kunnen updaten, want anders heb je er weer geen controle over...

Link naar reactie
  • 0

Misschien gaat dat werken en misschien niet. Het gaat in ieder geval veel tijd en moeite kosten om het te bouwen en vervolgens zit er dan nog een hoop werk in de SEO optimalisatie. Dat gaat zijn doel een beetje voorbij. Ik hoopte dat er een "makkelijke" manier was om dit op te lossen.

 

Komende woensdag gaat er een advocaat naar kijken en die zal vertellen wat er mogelijk is en of dat de moeite waard is (als er uberhaupt iets mogelijk is). De uitkomst zal ik hier wel posten ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.