• 0

Onderhandelen met makelaar over oud winkelpand-tips

Goedemorgen,

 

Ik heb een (oud) winkelpand gezien , het is casco, dus enkel glas nog, geen cv, maar een gaskachel, geen keuken, alleen een oud wasbak met een geiser wat vervangen moet worden, elektra is volgens de makelaar pas geleden gecheckt en vernieuwd, maar ik heb (als het goed) is nog een extra groep nodig.

( wil een traiteur-delicatessenwinkel openen)

 

Ik heb een voorstel gedaan aan de makelaar met een veel lager huur dan dat zij vragen, wel een redelijk voorstel en heb ook gezegd dat ik de werkzaamheden ga uitvoeren, plus een geheel nieuwe keuken etc.

Makelaar vindt de huur te laag.

Als ik hem tegemoetkom, is minimaal 200/300eur meer dan dat ik voorstelde, wil ik er wat voor terug.

 

Wat of hoe moet ik dit aanpakken? Als ik kijk naar sommige winkelpanden in de buurt, dan is de huur rond de prijs die de makelaar vraagt, alleen is alles kant en klaar en up to date , wat hier niet het geval is.

 

Hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe te onderhandelen met ze etc.

 

Groeten

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste MM2012,

 

mijn eerste twijfel zonder de details te kennen is, of je nu kiest voor de juiste route om dit aan te vliegen.

 

Stel het eens andersom: laat de makelaar of eigenaar er in deze tijd eerst maar voor zorgen dat er een up-to-date en bruikbaar pand is bij de gevraagde commerciële huurprijs. Je haalt nu alle risico en investeringen in het pand naar je toe. Betere optie lijkt me uit te kijken naar een volgende mogelijkheid met een betere (kosten)basis.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.