• 0

Verhuurder kantoorruimte komt afspraken niet na, wat nu?

Ik ben huurder van een kantoorruimte in een verzamelpand. Sinds enkele maanden is er een enorme verbouwing gaande. De hele buitenkant van het gebouw wordt gerenoveerd en ook binnen zijn er aanpassingen. Op zich allemaal prima zou je denken, maar het heeft tot nu toe voor heel veel problemen gezorgd.

 

- Twee tot drie weken tijd is het niet mogelijk geweest fatsoenlijk te werken. Door al het boren, kloppen en drillen kon je niet eens een telefoon gesprek voeren. In de tussentijd hebben wij maar thuis gewerkt.

- Daarnaast lag de stroom af gedurende een volledig weekend. Wij huren 24/7 en konden toen niet bij onze bestanden. Ook de week erna ben je eerst een paar uur bezig alle instellingen terug te zetten in de router en de printer omdat alles gereset wordt door het langdurig zonder stroom staan.

- Ook het internet werkte in die periode niet goed. Maar niet alleen toen, ook op dit moment moet ik continu werken met een internetverbinding vanaf mijn mobiel. Echter we hebben vaste computers op kantoor, dus ik moet het allemaal doen vanaf een laptop waar niet al mijn programma's op staan.

 

Kortom totaal geen werkbare situatie.

 

Onze verhuurder Vastestate roept telkens dat ze de problemen gaan verhelpen, maar ondertussen gebeurd er heel weinig. Ik heb gevraagd of ze een huurcompensatie aan kunnen bieden omdat ik vind dat ze iets in gebreke verhuren aan mij.

 

Echter ik krijg hierop geen enkele vorm van respons en helaas moet ik dus nu gaan denken aan andere stappen. Ik weet alleen niet welke opties ik precies heb en dat is dus ook mijn vraag hier op Higherlevel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor het eerste probleem zijn er vanuit het pand massaal klachten binnen gekomen. De werknemers aan de renovatie zijn gewoon begonnen en hadden geen instructies gekregen. Na 3 weken tijd is het eindelijk opgelost. Ik weet niet of dit een redelijke termijn is? Maar ik vind 3 weken erg lang om instructies duidelijk door te geven.

 

Nu met het internet heb ik maandag een e-mail gestuurd. Wij zijn internet bedrijven en het is nu donderdag. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd en zo lang duurt om opgelost te worden.

 

Ik weet niet of mijn klachten per e-mail volstaan aan het in gebreken stellen en of mijn termijn redelijk is.

Ik heb het volgende maandag verstuurd:

 

"Het internet werkt nu al een aantal dagen niet, het zou fijn zijn als dit zsm gefixt kan worden. Ik rijd telkens voor niets naar kantoor.

 

Verstuurd vanaf mijn iPhone"

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

'het zou fijn zijn' is niet echt het stellen van een termijn. Een 'Wij kunnen niet werken door deze storing. Indien deze storing niet vandaag voor 15.00 uur opgelost is, schort ik de betaling van de huur op en maak ik aanspraak op huurprijsvermindering. U weet dat wij voor ons werk afhankelijk zijn van de internetverbinding.' is een stuk duidelijker.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.