• 0

bezwaar naheffingsaanslag omzetbelasting 2013-3014

Geachte lezers,

 

Ik ben twee jaar geleden een eenmanszaak gestart met de bedoeling om dit samen met mijn zusje uit te breiden. Een halfjaar later had ik nog steeds geen klanten en wilde ik geen kosten meer maken dus heb ik er niks meer mee gedaan. Ondertussen ben ik in het buitenland gaan wonen maar ik heb het bedrijf niet uitgeschreven bij de KVK. De aangiftes voor de omzetbelasting heb ik vanaf 2013 ook niet meer gedaan, waardoor ik per kwartaal een naheffingsaanslag heb ontvangen van 6000 euro.

 

Ik heb contact gehad met de belastingdienst. Ik werd aangeraden om alle aangiftes te doen en bezwaar te maken met daarin mijn verhaal. Ik lees overal dat de termijn voor bezwaar 6 weken maar volgens de medewerker van belastingdienst kon het na 5 jaar nog. Ik heb op internet gelezen dat de belastingdienst op basis van je motivering een beslissing maakt.

 

Ik vraag me af of er mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt en hoe dat afgelopen is. Ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken met dat bezwaarschrift. Ben bang dat het niks uithaalt. Als iemand me hierover kan adviseren, graag !!

 

 

Groeten,

Alina

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon open kaart spelen. Doelstelling van de Belastingdienst is om de belastingen te innen die verschuldigd zijn, niet minder, maar ook niet meer. Als duidelijk is wat er aan de hand is, werkt de belastingdienst gewoon mee (met de boetes is het een iets ander verhaal, die zul je doorgaans niet helemaal van tafel krijgen).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hallo Alina,

 

Zolang je nog staat ingeschreven bij de KvK, en je nog uitnodigingen krijgt voor aangiftes, ben je verplicht deze ook in te dienen. Doe je dit niet dan schatten wij je omzet en leggen we een naheffingsaanslag met verzuimboetes op voor het niet indienen en betalen van je btw-aangiftes.

 

Je moet de aangiftes nog steeds indienen. Dit kan met een brief. Je geeft in de brief aan dat er geen omzet was in de periodes waarvoor de aanslagen zijn opgelegd en verzoekt om de opgelegde naheffingsaanslagen te verminderen. Zodoende beschikken wij toch nog over je omzetgegevens. De opgelegde naheffingsaanslagen verminderen we dan met het belastingbedrag. De termijn om officieel bezwaar te maken tegen de opgelegde boetes is inderdaad 6 weken. Wel kun je in de brief, waarin je verwijst naar je 0-aangiftes, verzoeken om de boetes te verminderen. Vraag in de brief ook om uitstel van betaling van de opgelegde naheffingsaanslagen. De belastinginspecteur zal je brief in behandeling nemen als een verzoek, niet als officieel bezwaar. Daarom is het niet mogelijk om tegen de beslissing in beroep te gaan.

 

Met vriendelijke groet,

Robert

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.