• 0

Licht verstandelijk gehandicapten in dienst nemen

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar de overkoepelende beleidsorganisatie voor sociale projecten omtrent het in dienst nemen van verstandelijk gehandicapten.

 

Zo weet ik dat er tal van restaurants en lunchrooms zijn in Nederland die het maatschappelijke besluit hebben genomen om mensen met een licht verstandelijke handicap in dienst te nemen. Nu vraag ik me af, zeker met het oog op de komst van de participatiewet per 1 januari 2015, waar deze bedrijven hun informatie vandaan halen. Op rijksoverheid.nl vind ik het nodige, maar er staat me iets van bij dat er een overkoepelende organisatie bestaat die informatie verschaft omtrent diverse sociale projecten en zelfs prijzen uitreikt voor hét sociale project vh jaar etc.. Ik kan hem alleen niet meer vinden.

 

Wie-o-wie kan mij helpen? :)

 

 

Vriendelijke groet,

 

Thomas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op dit moment probeer ik met name een beeld te schetsen van het klimaat in Nederland als het gaat om de ondersteuning van sociale projecten voor gehandicapten. Dus in hoeverre worden (opstartende) bedrijven met sociale projecten geholpen met bijvoorbeeld financiele steun, juridisch advies, werving etc.

 

Dit om uiteindelijk misschien zelf een dergelijk project in Nederland op te starten. Het project bevindt zich in de ontwikkelingfase, ik kan er daarom ook niet te veel over zeggen behalve dat het met koffie en mensen met een verstandelijke handicap te maken heeft.

 

Zelf kwam ik al wel het kennisconsortium CrossOver tegen (www.kcco.nl). Maar misschien hebben jullie wel hele andere organisaties en misschien publicaties in gedachten.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de Regionale Werkbedrijven je kunnen helpen.

De brancheorganisatie Cedris beschikt over relevante informatie. Zie bijvoorbeeld dit dossier over arbeidsmatige dagbesteding.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.