• 0

Smoothie winkel starten

Hallo,

 

Ik zou heel graag een smoothie winkel willen starten, ik wou voorheen een kraam beginnen alleen nergens in mijn buurt was nog een standplaats te verkrijgen helaas. Dus nu zit ik te denken aan een heel klein pandje, ik neem aan dat je hiervoor een horeca vergunning voor moet hebben? Ik heb al veel op internet gezocht en bij de KvK werd ik ook niet echt veel wijzer, vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Kan ik zomaar een smoothie winkel beginnen in een gewoon winkelpand en dan een horecavergunning aanvragen? Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goed idee.

 

Heb zelf laatst in Bangkok, Thailand een dergelijk concept opgezet.

Dit concept ben ik nu ook in NL nu Maastricht op aan het zetten.

Als je interessen hebt kan ik je ondersteunen en zou je een eigen Française zaak op kunnen zetten?

 

Ons concept zal zowel online als offline verkopen.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al werd aangegeven heb je voor een smoothie-winkel geen horecavergunning nodig. Verkoop je de smoothies alleen om mee te nemen, of serveer je ze ook in de winkel? In het laatste geval heb je soms een exploitatievergunning nodig van je gemeente.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Lara, als er veel leegstand is in de gemeente waar je van start wil gaan zou je ook kunnen kijken of je een tijdelijke 'pop up store' kunt openen om te proberen of het allemaal de moeite waard is.

 

Zelf geen ervaring mee, maar even snel dit artikel voor je bij elkaar gegoogled: http://www.webwinkelweblog.nl/ondernemen/hoe-begin-je-een-pop-up-store.html

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, ik heb er zeker wat aan en ga er gelijk naar kijken! Ik heb inderdaad ook al voor een pop up store gekeken, alleen die zijn op dit moment al verhuurd. Ik krijg bericht wanneer ze weer vrij zijn.

 

Dit leek mij wel een goede oplossing inderdaad, zo kan ik eerst zien of het wel loopt.

 

Groetjes,

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties! Hopelijk kan ik een geschikt klein pandje vinden.

denk asjeblieft 6X na over de locatie!! ;)

een 'klein' pandje betekent ook vaak kleine omzet, daar heb je niks aan tenzij je het voor de hobby gaat doen.

 

bedenk dat je echt iets meer moet verzinnen, van smoothies alleen kan je echt niet rondkomen.

kom maar eens bij ons kijken, je bent bij mij van harte welkom ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

... iedereen maakt wel eens een spellingsfout vindt het zeer kinderachtig als mensen hier direct op springen.

 

Neem aan dat iedereen weet wat er bedoeld wordt ...

kinderachtig? als je als serieuze franchisegever wil optreden maak je niet dit soort fouten... er is maar één keer kans op een eerste indruk!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

... iedereen maakt wel eens een spellingsfout vindt het zeer kinderachtig als mensen hier direct op springen.

 

Neem aan dat iedereen weet wat er bedoeld wordt ...

kinderachtig? als je als serieuze franchisegever wil optreden maak je niet dit soort fouten... er is maar één keer kans op een eerste indruk!

Kweenie hoor, maar is dit niet een gevalletje autocorrect?

Een beetje incasseringsvermogen moet je wel hebben Amadeo ;)

En Bazzio, een eerste indruk is wel belangrijk maar ook niet allesbepalend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.