Weer een ondernemerstest

Aanbevolen berichten

Gefeliciteerd!

 

U heeft een totaalscore behaald van 204 punten!

 

Haha er zit geen ondernemersbloed in de familie. En of ik nou echt een "bevlogen" ondernemer ben weet ik ook niet hoor. Ik ben er maar zo'n beetje ingerold en probeer er het beste van te maken...

 

:-X

Link naar reactie

Deze dochter van een ambtenaar scoorde 173 en is daarmee tot veelbelovende zakenman gebombardeerd (en dat terwijl ze zonder plastuit, zie www.plastuit.nl, toch echt alleen zittend kan plassen).

 

Ik vraag me wel af waarom Bill Gates als ultieme zakenman wordt gezien en hoe je veelbelovend zakenman kunt worden na het doen van een ondernemerstest.

Ondernemer en zakenman betekenen volgens mij twee totaal verschillende dingen, maar ja ik ben dan ook pas 13 jaar ondernemer.

 

De score is echter wel positiever dan het zeer zwakke ondernemersprofiel dat ik enkele jaren geleden scoorde bij de entrepreneurshipscan.

 

Karen (die alle ondernemerstesten die ze tot op heden heeft gezien graag op een grote hoop veegt en die ritueel verbrand, want dan leveren ze in ieder geval iets op: warmte) (buitentemperatuur bedraagt momenteel -1 in Tilburgse achtertuin)

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Perry,

 

Er is door Mercurius Marketing uit Almelo in 2003 een onderzoek gedaan naar leidmotieven van startende ondernemers. Zij delen starters daarbij in in vier groepen en zij hebben daarbij ook een test ontwikkeld op basis waarvan de starters in een van de vier groepen worden ingedeeld.

 

Het onderzoek is gedaan om te kijken of je de verschillende typen starters op verschillende manieren zou moeten informeren en/of begeleiden. Daar geven ze volgens mijn geheugen ook adviezen voor in hun rapportage.

 

De type-indeling en test zijn helaas (nog) niet openbaar en/of online, maar het zou me niet verbazen als die test en indeling de komende jaren door verscheidene instanties gebruikt gaat worden bij hun startersbegeleiding.

 

Was zo'n antwoord wat je in gedachten had?

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

slechte test :'( ik scoorde 144.

 

wat zegt dit alles nu?

 

ik heb hem nog een keer gedaan, nu kom ik op 185 8)

zo zie je maar, het zegt helemaal niks.

 

the proof of the pudding is in the eating. dat wil zoiets zeggen als: in de praktijk zal het blijken. ik geloof wel dat ik een zakenman ben, na 25 jaar ervaring in het bedrijfsleven, waarvan 12 jaar als succesvol ondernemer.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Perry,

 

Er is door Mercurius Marketing uit Almelo in 2003 een onderzoek gedaan naar leidmotieven van startende ondernemers. Zij delen starters daarbij in in vier groepen en zij hebben daarbij ook een test ontwikkeld op basis waarvan de starters in een van de vier groepen worden ingedeeld.

 

Het onderzoek is gedaan om te kijken of je de verschillende typen starters op verschillende manieren zou moeten informeren en/of begeleiden. Daar geven ze volgens mijn geheugen ook adviezen voor in hun rapportage.

 

De type-indeling en test zijn helaas (nog) niet openbaar en/of online, maar het zou me niet verbazen als die test en indeling de komende jaren door verscheidene instanties gebruikt gaat worden bij hun startersbegeleiding.

 

Was zo'n antwoord wat je in gedachten had?

 

Karen

 

Ja, ik vind dat soort testjes wel leuk. Ik heb me ooit eens laten accrediteren door InsightsWorld. Dat ging meer over persoonlijkheden in het algemeen. Ik heb daar ooit nog eens workshops over gegeven aan een groep kreatieven. Ik heb hier de presentatie nog, dat was best wel leuk!

 

http://www.moreresults.nl/viewlets/insights/wie_is_er_creatief_en_wie_kunnen_het_uitvoeren_viewlet_swf.html

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Tja, tests :-\ Ik kom 1e keer op 192, en dan kijk ik naar de score van dennis, en dan denk ik: hier is in ieder geval geen ondernemener aan te pas gekomen ::)

 

Ik kan me herinneren dat we vroeger wel een een draadje gehad hebben met allerlei ondernemers tests. Kan het nu ff niet vinden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik had hem al eens eerder gedaan. Volgens mij op dezelfde site. Geen idee wat de score toen was maar nu is tie 205. En ik heb geeneens ondernemende ouders! (schijnt een redelijke succesfactor te zijn). Sterker nog pa was ambtenaar, heeft het goed gedaan, maar is tot op de dag van vandaag niet bereid een cent in de toko te steken ;D

 

Natuurlijk zijn de vragen wel voor de hand liggend en wat doorzichtig.... :P Kortom, het zegt volgens mij niets...

 

 

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Deze dochter van een ambtenaar scoorde 173 en is daarmee tot veelbelovende zakenman gebombardeerd (en dat terwijl ze zonder plastuit, zie www.plastuit.nl, toch echt alleen zittend kan plassen).

Als zoon van een ambtenaar en onderwijzer 213 punten. Als het gaat om multiple gok altijd al een held geweest

;D

 

Ik geloof niet zo in dit soort testen. Het lijkt mij geen goed plan dat ze bijvoorbeeld door een bank gebruikt worden voor het al of niet beschikbaar stellen van een krediet. De uitslag is gewoonweg veel te manipuleerbaar om als basis voor een kredietbeoordeling te dienen.

 

Ondernemer en zakenman betekenen volgens mij twee totaal verschillende dingen, maar ja ik ben dan ook pas 13 jaar ondernemer.

 

Er is hier in het verleden een draadje geweest over het verschil tussen kleine zelfstandige en ondernemer. Het kwam hier op neer dat het inkomen van een kleine zelfstandige vooral afhangt van zijn eigen inzet i.t.t. een ondernemer die vooral goed in staat is om anderen voor zich te laten werken. Bij dat laaste profiel voel ik mij meer thuis.

 

Karen (die alle ondernemerstesten die ze tot op heden heeft gezien graag op een grote hoop veegt en die ritueel verbrand, want dan leveren ze in ieder geval iets op: warmte) (buitentemperatuur bedraagt momenteel -1 in Tilburgse achtertuin)

 

Hoezo koud ? Daar zijn oplossingen voor hoor ! ;)

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie

Ik kreeg een score van 176 maar eeeehhh............. ik WIL helemaal geen ondernemer zijn !!!!

Ik wil gewoon m'n werk doen en dat gaat volgens mij het beste als ik voor mezelf begin.

Volgens mij heb je twee soorten ondernemers: de ondernemer die onderneemt omdat hij het ondernemen leuk vindt ....... en de "ondernemer" die zelfstandige is of wordt omdat hij (of zij natuurlijk) op die manier z'n vak op een plezierige manier kan uitvoeren.

Het is zeker niet zo dat ik het schrijven van plannen, regelen van finacieringen en dat soort dingen niet interessant vind maar ik doe dat alleen maar om mijn doel te bereiken; mijn eigen bedrijf waar ik míjn vak op míjn manier kan uitvoeren.

Ik behoor dus duidelijk tot de laatste categorie (wat overigens niet betekend dat ik het "ondernemen om het ondernemen" zou veroordelen, integendeel)

 

PJ

Link naar reactie

Ik kreeg een score van 176 maar eeeehhh............. ik WIL helemaal geen ondernemer zijn !!!!

Ik wil gewoon m'n werk doen en dat gaat volgens mij het beste als ik voor mezelf begin.

Volgens mij heb je twee soorten ondernemers: de ondernemer die onderneemt omdat hij het ondernemen leuk vindt ....... en de "ondernemer" die zelfstandige is of wordt omdat hij (of zij natuurlijk) op die manier z'n vak op een plezierige manier kan uitvoeren.

Het is zeker niet zo dat ik het schrijven van plannen, regelen van finacieringen en dat soort dingen niet interessant vind maar ik doe dat alleen maar om mijn doel te bereiken; mijn eigen bedrijf waar ik míjn vak op míjn manier kan uitvoeren.

Ik behoor dus duidelijk tot de laatste categorie (wat overigens niet betekend dat ik het "ondernemen om het ondernemen" zou veroordelen, integendeel)

 

PJ

 

hier ben ik het met eens :)

ik begon ook als de 2e soort, maar groei steeds verder naar de 1e (dat is ook uiteindelijk mijn doel).

 

ik had bij de OQ test een 176 geloof ik (was alweer 2 dagen terug). vader = ondernemer, moeder is ambtenaar.

 

jammer dat ik mijn leeftijd niet kon aangeven in die test, het begon bij 20 jaar :P

Technisch innovator.

Link naar reactie

Heb eerst even de antwoorden bekeken. ;D .

En hoewel ik nooit onslagen ben heb ik toch a ingevuld bij vraag 2 (Volgens mij kun je het beste nog altijd zelf je biezen pakken).

 

De enige vraag die ik mis is volgende:

 

26 Had U een trust fund ter beschikking?

 

- A - Nee, heb het helemaal zelf moeten doen. ( - 150 punten )

- B - Ja, gevuld met enkele miljoenen. ( + 150 punten )

 

Link naar reactie

 

Volgens mij heb je twee soorten ondernemers: de ondernemer die onderneemt omdat hij het ondernemen leuk vindt ....... en de "ondernemer" die zelfstandige is of wordt omdat hij (of zij natuurlijk) op die manier z'n vak op een plezierige manier kan uitvoeren.

 

Ik ben ook als tweede het ondernemerschap ingerold, maar het eerste begin ik ook erg leuk te vinden.... maar het tweede, de passie voor mijn vak blijft de motor achter de ondernemer. ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.