• 0

Website in organiseren van stages en vrijwilligerswerk.

Omschrijving van je concept:

Website

 

Een hele tijd geleden ben ik zelf 5 maanden naar Nepal geweest voor een afstudeerstage. Zoals zovelen heb ik een "te dure", maar tevens bekende organisatie gekozen. Na een paar maanden was het mij vrij duidelijk. Dit kon en moest goedkoper!

 

Mijn website regelt stages en vrijwilligerswerk voor studenten of overige vrijwilligers in het buitenland. Op dit moment, gezien de mogelijkheid, kan dit alleen in Nepal. Hier heb ik tenslotte de meeste connecties. In het kort gaat het zo:

- Student mailt mij zijn eisen en de eisen van school.

- Ik overleg met mijn contacten in Nepal.

- We plannen een gratis gesprek op locatie om de plannen en mogelijkheid te bespreken.

- We hebben verder contact via mail en telefoon m.b.t. de details

- Een eindgesprek net voordat de persoon in kwestie vertrekt.

- Mail en Skype contact op het moment dat hij in Nepal is.

- Eindevaluatie onder het genot van een kop koffie zodra hij terug is uit Nepal.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We zijn nu enige tijd bezig en er zijn verschillende mensen al vertrokken naar Nepal. Gelukkig zijn deze zeer tevreden teruggekomen. Mijn doel is om veel persoonlijker en directer met mijn klanten om te gaan dan andere organisaties dat doen (naar mijn ervaring). Denk hierbij bijvoorbeeld aan de verschillende meetings voordat een klant vertrekt. Voor velen is het een ervaring die ze 1 keer in hun leven meemaken. Je wilt dan vaak niet alles via de mail regelen, maar ook de persoon zien waar je aan betaald.

 

We hebben een website laten maken (2 talen) en koppelingen gemaakt met Facebook, Twitter en Google+.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Destijds heb ik 4500 euro betaald voor een stage in Nepal van een kleine 5 maanden. Hoewel het bedrag goedkoper kan vond ik dit nog niet het grootste probleem. De enige communicatie voor vertrek was een aantal mails en de vraag of ik het bedrag wou overmaken. Verder heb ik in Nepal 2 telefoontjes gekregen over hoe het met mij ging en ben ik 3 keer uit gaan eten met een groepje vrijwilligers. Al met al vond ik dit vrij karig.

 

Ik wil graag een persoonlijkere ervaring bieden tegen een betere prijs/kwaliteit verhouding. Ook in de weg naar het moment van vertrek moet veel aantrekkelijker worden. Voor diegene die vertrekt, en dan praat ik uit eigen ervaring, is dit een speciaal moment. Je wilt hier met mensen over praten, foto's kijken, informatie uitdelen, mooie verhalen horen. Dit wil ik meer doen met mijn klanten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Naar mijn idee, maar dat mag iedereen voor zichzelf invullen, zijn de meeste concurrenten van mij veel zakelijker, kouder, etc. Dit is tenminste wat ik opvang van andere studenten. Niet dat anderen geen goede stage kunnen regelen of dat ze het slecht doen, integendeel, maar het proces in zijn totaliteit kan naar mijn idee veel beter/aantrekkelijker.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik heb zelf zoveel veranderd aan mijn website dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Taal is bijvoorbeeld niet mijn sterkste punt, maar doordat ik alle teksten over en over heb gelezen zie ik geen taalfouten meer.

 

Ik hoop dat mensen mij input kunnen geven waardoor mijn website professioneel doch vertrouwder over komt. Hoe kan ik op deze 2 punten meer bereiken bij de klant?

 

Verder is alle info, tips en tops van mede ondernemers van harte welkom.

 

Edit:

Om toch een kleine aanvulling te geven t.a.v. Rene zijn reactie.

 

In ons geval regelen wij voor de studenten

- Taxi vanaf het vliegveld naar gastfamilie.

- Een gastfamilie dat ervaring heeft met het begeleiden van vrijwilligers en vloeiend Engels spreekt.

- Huisvesting voor de afgesproken periode.

- 3 Maaltijden per dag bereid door het gastgezin.

- Stage- vrijwilligersprojecten en begeleiding.

- Algemene begeleiding en ondersteuning (bijv. reizen of bezichtigingen) door persoon in Nepal en (zo ver mogelijk) vanuit Nederland.

- Taxi terug naar het vliegveld bij vertrek.

www.stagenepal.com

www.stagesrilanka.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Maikel,

 

Allereerst welkom op HL.

 

Eerst de kritiek en dan lof.......

 

Ik heb het even snel doorgelezen en wat mij direct opvalt is, dat je een hekel hebt aan hoofdletters aan het begin van een zin. Je ziet dat op meerdere pagina's maar in het bijzonder in "OVER ONS", bij je eigen presentatie. Daar gebruik je alleen voor de eerste zin een hoofdletter. Daarna geen enkele meer.

 

Aangezien ik niet weet wat er bij die Euro 4.500,- inbegrepen was (Vlucht? Huisvesting? etc.) kan ik ook niet beoordelen of dat duur is of niet en of het goedkoper en/of beter zou kunnen. Verder vind ik je idee erg goed en de site is voor mijn gevoel goed en overzichtelijk.

 

Succes met je project.

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

René,

 

Bedankt voor je reactie. Dit is o.a. wat ik bedoelde. Denk dat ik, zoals ik eerder zei, er zo vaak over heen heb gelezen dat mijn hersenen niet meer het verschil zien tussen een wel of geen hoofdletter ;)

 

Ik ga specifiek op dit punt letten en zal het over de gehele website zo snel mogelijk aanpassen.

 

Bedankt.

 

Edit:

Of 4500 euro veel of weinig geld is zullen we maar even in het midden laten omdat het , zoals je zelf al aan geeft, het ligt aan zaken als vlucht, verzekering, etc. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat er voor studenten begrippen een groot bedrag is betaald en dat ik zelf hiervoor graag meer binding en betrokkenheid had gezien.

www.stagenepal.com

www.stagesrilanka.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Maikel,

 

Ik heb op je website gekeken.

 

Op de website moet je de lettertypen veranderen, dit is echt een "must"! Ik vind het zo irritant lezen.

 

Je hebt nu een concept maar hoe wil je geld verdienen met het concept (verdienmodel)?

 

Gr,

 

Maarten

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik sluit me aan bij Maarten, op de vervolg pagina's zal ik ook meer line-height mee geven, dit leest ook iets prettiger. In het menu staat onder het kopje "Mogelijkheden" ook het menu item "2 weeks special" de achtergrond is rood, sommige bezoekers kunnen het idee krijgen van "Pas op, gevaar" en zullen om die reden de website weg kunnen klikken.

 

Ik vind het goed dat je gebruik hebt gemaakt van foto's tussen de teksten. Dit zorgt ervoor dat de teksten iets aantrekkelijker zijn.

 

Echter zag ik nog wel een hoop HTML foutjes, om ze op te sporen én- / of op te lossen kun je de website van W3C gebruiken (http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.stagenepal.com%2Fomgeving.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Maikel,

 

Ik heb op je website gekeken.

 

Op de website moet je de lettertypen veranderen, dit is echt een "must"! Ik vind het zo irritant lezen.

 

Je hebt nu een concept maar hoe wil je geld verdienen met het concept (verdienmodel)?

 

Gr,

 

Maarten

 

 

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ik heb in het begin een aantal keer gekeken, maar toen was mijn topic niet zo gewenst. Daarna ben ik een periode naar Nepal en Sri Lanka gegaan om daar zaken op gang te zetten en indien nodig te puntjes op de i te zetten. Tevens heb ik een aantal van mijn vrijwilligers/klanten aan het werk gezien. Helemaal super om daar ter plekken te zien hoe zij bezig waren met hun stage en/of vrijwilligerswerk!

 

Aangezien er meerderen aangeven dat het lettertype irritant is zal ik het zeker gaan aanpassen. Mij was het zelf niet zo opgevallen en heb eerder ook niet als feedback gekregen van anderen. Voor mij is het echter geen probleem om het aan te passen naar een lettertype wat overzichtelijker is en prettiger om te lezen.

 

Mijn concept:

Ik ben een bemiddeling/consultancy bureau. Mensen nemen contact met mij op en tijdens een persoonlijk gesprek berekenen wij hun wensen: soort stage, slaapplek, maaltijden, opdrachten van school, speciale taken die ze willen uitvoeren, etc.

 

Nadat ik alles in kaart heb gebracht ga ik onderzoeken wat voor mij de kostprijs is. Vanuit hier stel ik een offerte/factuur op welke wordt betaald door de vrijwilliger/stagiair. Vanuit het geld wat ik heb verkregen betaal ik de desbetreffende personen in Nepal en Sri Lanka. Een bepaald percentage van de factuur is mijn salaris. Zit verder geen spannende berekening achter.

 

Bedankt voor de feedfack.

 

www.stagenepal.com

www.stagesrilanka.com

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij Maarten,

 

In het specifiek de typografie van je Headers/Menu.. zorg voor meer spacing tussen de letters als je perse het lettertype wilt behouden.

 

Zoals in het vorige bericht gesteld: ik zal het lettertype veranderen en tevens meer ruimte gebruiken.

 

Bedankt voor de feedback.

www.stagenepal.com

www.stagesrilanka.com

Link naar reactie
  • 0

Ook ik sluit me aan bij Maarten, op de vervolg pagina's zal ik ook meer line-height mee geven, dit leest ook iets prettiger. In het menu staat onder het kopje "Mogelijkheden" ook het menu item "2 weeks special" de achtergrond is rood, sommige bezoekers kunnen het idee krijgen van "Pas op, gevaar" en zullen om die reden de website weg kunnen klikken.

 

Ik vind het goed dat je gebruik hebt gemaakt van foto's tussen de teksten. Dit zorgt ervoor dat de teksten iets aantrekkelijker zijn.

 

Echter zag ik nog wel een hoop HTML foutjes, om ze op te sporen én- / of op te lossen kun je de website van W3C gebruiken (http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.stagenepal.com%2Fomgeving.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0)

 

 

 

Ik heb geen verstand van HTML, maar bedankt voor de info en ik zal het doorgeven aan mijn webdesigner.

 

Foto's willen inderdaad meer gaan gebruiken. Het zorgt voor een beter beeld en verhoogd tevens de sfeer. Zoals jij stelt leest het ook prettiger. Natuurlijk moe het geen plak album worden, maar ik heb vorige week een aantal foto's gemaakt welke kunnen worden toegevoegd.

 

Het idee van kleuren is wellicht een aandachtspuntje. Even kijken of we hier een andere "veiligere" kleur voor kunnen kiezen.

 

Bedankt voor de feedback.

www.stagenepal.com

www.stagesrilanka.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.