• 0

webwinkel met vestiging in buitenland en/of franchise concept

Beste higher levellers,

 

Ik heb een webwinkel, welke goed loopt. Het product wat ik verkoop, bied mogelijkheden, ook voor het buitenland. Al vanaf het begin heb ik klanten uit heel Europa, waarvan de meeste uit de Duitsland en België afkomstig zijn. Ik wil mij dan ook internationaler gaan oriënteren. De site is al in het Engels vertaald, een Duitse vertaling is in de maak.

 

Echter ben ik van mening dat als ik mij echt wil richten op een bepaald land, het eigenlijk ook nodig is om vanuit daar te opereren (of op zijn minst in een grensgebied) met in ieder geval 1 medewerker uit het desbetreffende land. Zij kennen de taal en cultuur, kunnen klantenservice leveren in desbetreffende taal, je kunt voordeligere verzendkosten bieden en komt betrouwbaarder.

Wat is jullie mening hierover? Zijn er mensen met webshops en vestigingen in het buitenland?

 

Bovenstaand brengt mij op het volgende, waarom niet iemand in bijv. Duitsland de Duitse shop laten runnen? Wij voorzien in alle randvoorwaarden (software, design, afspraken met vervoerders, reclame etc.) en we leveren hen b2b de producten en degene in het buitenland runt het hele concept. Beetje richting franchise ga je dan denk ik? Wat is jullie kijk hierop? Iemand ervaring hiermee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

België zou ik gewoon zelf doen (heb ik ook gedaan), tenzij je je richting Wallonië wil gaan begeven. DHL heeft prima verzendtarieven als je een beetje in de volumes zit (en andere transporteurs vast ook).

 

Duitsland; ja prima plan, geen ervaring met franchises, lijkt me verstandig om dat vooraf even heel goed uit te werken en een adviesbureau met expertise op dat gebied (vraag trackrecord en referenties die je kunt bellen; iedereen kan zich 'expert' noemen) in te schakelen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Lein,

 

Een vestiging (of in elk geval een adres op je website) in het desbetreffende land is belangrijk. Zeker Duitsers zijn zeer terughoudend met het kopen op een buitenlandse webshop. Ik heb zelf webshops in heel Europa en bijna niemand maakt er een probleem van dat niet alle webshops een vestigingsadres in hun eigen land hebben, behalve de Duitsers. Blijft een moeilijk volk ;-)

 

De klantenservice, zowel telefonisch als per mail, wordt altijd door een local gedaan die de taal en cultuur kent. Voor sommige landen is het verstandig om vanuit dat land te verzenden. Dan praat je eigenlijk over landen die verder weg in Europa liggen, zoals Engeland, Frankrijk en Spanje. Voor Belgie en Duitsland kun je prima vanuit Nederland verzenden. Ik neem aan dat je goede tarieven hebt bij je huidige transporteur.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Ik woon zelf 14 jaar in Duitsland , ben er ook zakelijk aktief en in grote lijnen doen Duitsers graag zaken met Duitsers.

 

De reden !! Juridische onzekerheid

 

Een Duitser weet waar hij of zij aan toe is bij een geschil als er bij een Duits bedrijf wordt gekocht.

 

Als er bij een buitenlands bedrijf wordt gekocht weet de Duitse koper niet wat zijn rechten zijn en hoe een geschil opgelost gaat worden

 

Duitsers gaan graag onzekerheden uit de weg en de Duitse consument is heel goed beschermd.

 

Vele geschillen worden dan ook direkt via de juridische weg opgelost. PRAKtIJKERVARING !

 

TIP ! Mocht je in Duitsland zakelijk aan de slag gaan, let verdomd goed op de algemene voorwaarden ( AGB ).

 

Mocht er iets niet kloppen dan loop je een aardige grote kans dan je een brief van een advocatenkantoor krijgt met bijgevoegde factuur met het verzoek de Algemene voorwaarden aan te passen en om bijgevoegde factuur te voldoen.

 

Tip ! Ga je samenwerken met een handelsagent ? Denk dan 2 x na !!! Mocht deze niet naar verwachting de zaken voor jouw bedrijf behartigen dan kom je er niet zomaar vanaf.

 

De handelsagent zal je dan verzoeken om je aan het kontrakt te houden, deze kan niet zomaar ontbonden worden.

 

Tip ! Duitsers zien graag dan je in één ding erg goed bent en je hier op focust.

 

Een Duitser is een " Specialist " , in één ding ben je goed !

 

Een Nederlander een " Generalist " die meerdere of verschillende dingen tegelijk doet, dit kan bij Duitsers wat wantrouwen wekken.

 

Dit zijn wat tips m.b.t Duitsland.

 

Succes

 

Groet Robin Besselink

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.