• 0

Food Business: Help! [verzekering en regelgeving certificering import Italë]

Hoi, excuus voor mijn nederlands, ik ben een Italianse vrouw die wil een business in Voeding in Nederlands zetten.

De voeding die ik wil graag verkopen zal in Italie worden geproducereed. De italianse bedrijf heeft al alles certificeringen en verzekeringen.

Mijn vraag is: zal ik zelf een verzekering hebben ? waar zal ik deze informatie krijgen?

Bedankt voor jullie reacties,

Nicoletta

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Nicoletta,

Allereerst welkom op Higherlevel!

De voeding die ik wil graag verkopen zal in Italie worden geproducereed. De italianse bedrijf heeft al alles certificeringen en verzekeringen. Mijn vraag is: zal ik zelf een verzekering hebben ?

Omdat de voeding geproduceerd wordt in EU ben je als verkoper niet verantwoordelijk voor productiefouten. Maar een eigen aansprakelijkheidsverzekering lijkt me wel zo verstandig. Want je blijft als verkoper wel verantwoordelijk en aansprakelijk voor schade/besmetting door eigen fouten zoals verkeerde opslag of transport (te warm, te koud, te nat, te droog, noem maar op), verkeerde levering of - voor zover van toepassing - verkeerde adviezen.

waar zal ik deze informatie krijgen?

Informatie kun je krijgen op dit forum.

Voor informatie over zakelijke verzekeringen en offertes benader je een verzekeraar, bank of verzekeringsadviseur.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar