Heeft iemand toevallig ervaring met opensource producten die als basis kunnen dienen voor een marktplaats-achtige website?

Op zich zoek ik een vrij simpel systeem, en het is natuurlijk handig om de basisfuncties niet zelf in elkaar te sleutelen als het al 'out there' is... anyone?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4727-opensource-veilingmarktplaats/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Er zijn inderdaad wel wat systemen in omloop, maar ik vraag me vooral af of iemand ze daadwerkelijk gebruikt heeft. Die fork van phpAuction klinkt wel interessant, maar misschien zijn er wel veel mooiere :)

• 0

Helaas geen ervaring met deze systemen maar m'n algemene ervaring met low-profile open source is dat het net niet doet wat je wilt ;)

Robberttenk Wil je de URL in je mail even aanpassen? Leest wat lastig dit onderwerp met zo'n breedte. Je kunt met de [ url = hier_de_url ] hier de link tekst [ / url ] lange urls opnemen. Spaties tussen de vierkante haakjes weglaten, deze staan erbij om je de codes te laten zien.

Decorum ben je me met net 2 seconden voor!!

• 0

Het gaat ook niet om iets dat direct out-of-the-box een volledige site hoeft op te leveren, maar meer om een goed stuk basisfunctionaliteit.. het registreren van gebruikers, plaatsen van advertenties, daarop kunnen bieden etcetera.

Uiteraard is het geen probleem zelf veranderingen aan te bregen - dat is meestal wel nodig als je gaat werken op basis van een of ander opensource pakket.

• 0
Gast Verwijderd account

Een paar maanden geleden ben ik hier behoorlijk diep ingedoken voor een vriend op Jersey.

Het enige wat een beetje werkte (zonder het te moeten koppelen aan een bekend CMS, ik zocht namelijk een "stand-alone" oplossing):

Almond Classifieds

http://www.almondsoft.com

GeoClassifieds

http://www.geodesicsolutions.com

PHP Classifieds

Zoek met google. Een heel vreemde en nare licentie! Sluit Zweden uit om het als gratis versie te mogen gebruiken. Geen GPL dus !!!!

Zelf heb ik (helaas als OSS aanhanger, viel een beetje tegen) niets bruikbaars kunnen vinden. Ook niet op Freshmeat of Berlios en dergelijke.

Indien je iets bruikbaars vindt, hoor ik het heel graag!

Tip:

Indien je zelf iets gaat ontwikkelen, kun je wellicht gebruik maken van bestaande API's (modules) die een security opbouw hebben van visitor-member-moderator-administrator-(god/allah/buddah/jezelf). De security zit dan goed of wordt door de projecten in iedergeval ondersteund, zodat je daar minder aandacht aan hoeft te besteden. Bedenk wel dat je de basis API's in de gaten moet blijven houden en dat je de ontwikkelde software en aanpassingen op de oorspronkelijke code aan de gemeenschap beschikbaar dient te stellen.

Lijkt me echter geen probleem omdat je naar een OSS oplossing zocht! ;D

• 0

Thanks voor de links, ook weer interessante dingen :)

Indien je zelf iets gaat ontwikkelen, kun je wellicht gebruik maken van bestaande API's (modules) die een security opbouw hebben van visitor-member-moderator-administrator-(god/allah/buddah/jezelf). De security zit dan goed of wordt door de projecten in iedergeval ondersteund, zodat je daar minder aandacht aan hoeft te besteden. Bedenk wel dat je de basis API's in de gaten moet blijven houden en dat je de ontwikkelde software en aanpassingen op de oorspronkelijke code aan de gemeenschap beschikbaar dient te stellen.

Op zich wel, maar dit wordt waarschijnlijk een vrij compact en snel opgezet geheel... meer ontwikkelen in de breedte dan in de diepte denk ik. In dat geval werkt het vaak lekkerder om met een werkende backbone te beginnen waar alleen wat specifieke functionaliteit aan moet worden toegevoegd.

Ik geloof trouwens dat dit soort systemen wel vaker met gekke licenties zitten, zo ook phpAuction (.org). Zo hebben ze een versie die onder GPL zit, maar voor $24 verkocht wordt (okay, kost bijna niks, maar vreemd). Ondertussen is er een fork die gratis beschikbaar is, op basis van een oudere versie maar met extra functionaliteit. Dan ga ik me weer afvragen welk van de 2 nou beter is ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar