• 0

BTW over levering buiten EU maar gebruik in Nederland

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste BJM,

 

Dit vind ik een duidelijk verhaal. Hartelijk dank hiervoor.

 

(Hoe) kan dit Zwitserse bedrijf de BTW terug vorderen? Ik stel mij voor dat indien dit niet mogelijk zou zijn, dat zij voordeliger uit zijn met een Zwitserse leverancier.

Link naar reactie
  • 0

Hoe ze het terug kunnen krijgen valt zo niet te zeggen. in beginsel kunnen ze het terug vragen bij de NL belastingdienst (kantoor Heerlen), maar alleen als het zakelijk gebruik is.

Een Zwitserse leverancier biedt geen voordelen, de PC wordt dan nog steeds in NL afgeleverd.

Link naar reactie
  • 0

Als het belastingstelsel voor de aftrek van BTW in Zwitserland op die van Nederland lijkt, dan kunnen zij de BTW van een Zwitserse leverancier in Zwitserland aftrekken, ook al zetten zij het apparaat in bij een Nederlandse werknemer lijkt mij.

 

Voor ons is het dus van belang dat dit Zwitserse bedrijf de berekende BTW gewoon kan verrekenen omdat wij anders ongeveer 21% duurder zijn dan een Zwitserse collega.

 

Voor de duidelijkheid: het betreft zakelijk gebruik in een B2B situatie.

Link naar reactie
  • 0

Zwitserland is geen EU. Een PC van een Zwitserse leverancier wordt neem ik aan ook geleverd vanuit Zwitserland, daar moet een invoeraangifte voor worden gedaan en de BTW bij invoer bij de douane afgetikt worden.

A

ls het Zwitsere bedijf een vestiging, verkoopkantoor o.i.d met een NL BTW-nummer kunnen ze de BTW aangeven en aftrekken als voorbelasting.

Link naar reactie
  • 0

In dit zelfde kader hebben wij diensten geleverd aan dit zelfde bedrijf in Zwitserland:

 

Zij nemen bij ons een website af, support en e-mail diensten. Het gebruik van deze diensten is overwegend in Zwitserland maar dit kan, omdat het geen fysieke handel is, natuurlijk overal zijn. Dit gaat slechts over heel luttele bedragen, maar hoe zit het met de BTW op dit soort diensten? Is hiervan ook het criterium dat het gebruik (ontvangst) in Zwitserland moet zijn om 0% BTW toe te passen of gelden hier weer andere regels voor?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.