• 0

Toegevoegde handelsnaam gebruiken in contracten

Hallo HL leden,

 

Ik heb een BV (AA BV). Aan deze BV heb ik een handelsnaam (BB) toegevoegd. Aangezien onder de nieuwe handelsnaam hele andere producten worden verkocht, is het niet logisch om AA BV op allerlei documenten weer te geven. Vandaar de volgende vragen:

 

- Kan ik deze toegevoegde handelsnaam gebruiken in al mijn contracten, garantiebewijzen, facturen etc.? Of zijn hier uitzonderingen op?

- Als ik mijn toegevoegde handelsnaam in een document gebruik, moet dan daarnaast ook altijd ergens in het document AA BV worden (b.v. als voetnoot) weergegeven? Zo ja, hoe verwijs ik daar dan naar?

- Mag ik op alle documenten BV achter mijn toegevoegde handelsnaam gebruiken? (BB BV)

 

Er is al wel iets geschreven over toegevoegde handelsnamen. Echter de antwoorden hierop heb ik nog niet kunnen vinden.

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

 

Gr. Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Kan ik deze toegevoegde handelsnaam gebruiken in al mijn contracten, garantiebewijzen, facturen etc.? Of zijn hier uitzonderingen op?
Voor zover mij bekend mag dat, maar ontvanger mag deze documenten weigeren als er geen (verwijzing naar) de statutaire bedrijfsnaam op vermeld staat. Een handelsnaam is vluchtig, kan ook worden gestopt of doorverkocht, een statutaire naam niet. Raadzaam is daarom om altijd ook de bedrijfsnaam op overeenkomsten op te nemen.

 

Als ik mijn toegevoegde handelsnaam in een document gebruik, moet dan daarnaast ook altijd ergens in het document AA BV worden (b.v. als voetnoot) weergegeven? Zo ja, hoe verwijs ik daar dan naar?
aanhef: bedrijf "bedrijfsnaam", handelend onder de naam "handelsnaam"

of voetnoot: "handelsnaam" is een handelsnaam van "bedrijfsnaam BV", statutair gevestigd te [plaats] en ingeschreven bij de KvK onder nummer 123456768

 

Mag ik op alle documenten BV achter mijn toegevoegde handelsnaam gebruiken? (BB BV)
Absoluut niet!

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.