• 0

idee toetsen: een digitale magazine voor de echte nachtpioniers.

ik wil graag jullie gedachtes, tips en jullie mening over het voorgestelde idee.

 

Nachtvogels.nl

 

Is een digitale magazine voor de echte nachtpioniers boeiende en inspireerde verhalen over personen die s ’nachts actief zijn in de kunst en muziek wereldje.

 

Denk aan:

• Columns en verhalen over het nachtleven in de grote vier steden.

• Muziek & Kunst video rapportages.

 

Via het platform kun je zelf ook aanmelden als een gastcolumnist waarbij jouw verhaal en ervaring kun delen met onze bezoekers en lezers.

 

Werkwijze.

Aantal vrijwillige redacteuren of freelancers duiken het nachtleven in op zoek naar boeiende en inspireerde verhalen.

Sommige verhalen worden opgeschreven, sommige verhalen worden vastgelegd voor onze videokanaal denk aan YouTube en andere videokanalen.

 

Columns:

Er worden ook aantal columnisten geselecteerd die voor het online magazine wekelijks zullen schrijven, met het thema als nacht of avond.

 

Verdienmodel:

De klein deel wordt gefinancierd door Advertenties. Rond dit formule wil ik ook een event concept eromheen ontwikkelen waarbij kunst en muziek samenkomen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het moet dus goeddeels dienen als promotie van je evenementen?

 

De vraag is natuurlijk hoe effectief het daarvoor is, iets dat wellicht lastig in te schatten is.

 

Van reclame-inkomsten zou ik verder niet zo heel veel verwachten, althans niet als het om banners en dergelijke gaat - daarvoor heb je heel grote bezoekersaantallen nodig. Wat wellicht wel voor wat inkomsten kan zorgen zijn advertorials en dergelijke.

Link naar reactie
  • 0

En de toegang tot de site is dan ook beperkt tot enkel tussen 0:00 en 6:00? Dat zou wel een innovatief idee zijn :)

 

bedrijven waarvan de website op zondag niet bereikbaar is zijn er wel. Een website die alleen 's nachts bereikbaar is ben ik nog niet tegen gekomen.

 

Lijkt me een prima uitgangspunt voor jouw concept. Anders wordt het al gauw iets van 13 in een dozijn. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Welke niche van het "nachtleven" wil je hiermee naar je website trekken?

Als fervent nacht"pionier" weet ik dat er veel verschillende stromingen zijn in het nachtleven. Waarbij het wellicht ook nog eens zo is dat de ene "stroom" niet gauw op dezelfde website thuishoort als de ander.

 

Indien je veel verwacht van Ad-revenue, welke strategie ga je gebruiken? Google Adsense? Of één van de alternatieven? Of ga je zelf advertentieruimte van je website verkopen aan organisaties?Clubs?

 

Zoals BenM ook aangeeft, ik heb verschillende websites met 7-800 bezoekers per dag. Met Google Adsense kun je dan rekenen op gemiddeld een euro per website per dag. Mocht het je primaire inkomensstroom worden, zul je dus een veelvoud aantal bezoekers moeten lokken naar je website.

 

In ieder geval succes!

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.