• 0

Cursus? Coaching? Structuur brengen in nieuwe werkzaamheden

HL,

 

Helder formuleren is niet mijn sterkste kant, toch een poging:)

 

Bij mijn opdrachtgever mag ik onderzoeken,in kaart brengen en plan van aanpak schrijven voor een nieuwe vorm van dienstverlening en deze presenteren aan de directie. Genoeg expertise in huis van deze dienstverlening, daar ligt het probleem niet. In onze eigen onderneming(kleinschalig) konden we gezamenlijk in een dag de keuzes maken en uitvoeren.

 

Nu wil ik het gestructureerder aan gaan pakken. Er moeten diverse vraagstukken opgesteld worden voor een aantal afdelingen waar de behoefte uit blijkt, dan onderzoeken welke software pakketten daar op aansluiten en wat de kosten en tijdspad van implementatie zijn. Hierin kan ik van elke (5) afdelingen een aanspreekpartner krijgen zodat zij het op de werkvloer kunnen oppakken. Ik kan zelf bepalen wanneer ik start met het traject, dus heb nog de tijd om te bekijken welke coaching/cursus trajecten er zijn.

 

Normaal pak ik het op, begin en gaandeweg maak ik keuzes en verander van richting. Er zijn vast coaches of cursussen die een structuur hebben aangebracht in deze materie.

 

Wie heeft er een tip? Cursus/opleiding mag breder zijn uiteraard dan bovenstaande. Het wordt tijd mezelf te ontwikkelen!

 

Danny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij kun je dit prima oppakken als een IT project.

 

Richt een stuurgroep op met deze 5 afdelingsmensen. Deze '5' krijgen kleine opdrachten van jou. Je splitst al je vragen op in kleine behapbare brokken, gericht op functionaliteiten. De '5' hebben (of krijgen) op afdelingsniveau mandaat om de belangen van hun afdeling te behartigen (dus het bewaken en beoordelen van tijd, geld en kwaliteit).

 

Je zorgt dat je zelf de projectleider/manager bent, met mandaat die vanuit de directie is toegekend. Bij het managen van het project borg je dat je niet de techniek zelf gaat sturen, niet gaat verzanden in detaillistische afdelingsdiscussies maar boven de partijen blijft acteren.

 

Denk ook aan de politiek binnen de onderneming, ieder van deze 5 heeft een eigen agenda, net als de afdelingen zelf, de directie en het eventuele middenkader.

 

Hoe je dit allemaal opricht, regelt, borgt etc., daar hebben wij verschillende modellen, methoden en technieken voor beschikbaar.

maakeenstart.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.