• 0

Website Re-Check: Homestudio.nl

Omschrijving van je concept:

Homestudio.nl levert soft- en hardware DSP oplossingen om geluidsweergave te corrigeren voor de invloed van de akoestiek. Doelgroep is de muziekluisteraar in het algemeen maar de focus en interesse ligt in het bijzonder bij audiofielen en pro audio toepassingen als opnamestudio's en clubs.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website en het logo waren aan vervanging toe, meer backoffice functionaliteit en een professionelere uitstraling. De website draait nu op het Magento CE platform en heb het design zelf gemaakt en geïntegreerd, ook het logo heb ik zelf ontworpen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het op de markt brengen van de betreffende soft- en hardware.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Alternatieve producten voor het oplossen van akoestische problemen in de luisterruimte zijn:

 

- Duurder in het geval het fysieke aanpassingen betreffen.

- Bij verhuizing, andere luidsprekers of andere luisterpositie kan je met fysieke aanpassingen eigenlijk weer van vooraf aan beginnen, bij een DSP oplossing zoals wij aanbieden is het slechts een kwestie van opnieuw meten, filters aanmaken en je bent klaar.

- Minder geavanceerd en veel minder gebruiksvriendelijk indien het software betreft.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Een kritische blik op de usability en de nieuwe 'look & feel' van de website en ieder ander nuttig commentaar.

 

Alvast bedankt!

 

Arend

www.homestudio.nl

 

NB. Ik ben nog bezig met de voorwaarden, en de website kan een beetje traag zijn op het moment, nog niet alle caches zijn ingeschakeld.

 

Een eventuele check van het bestelproces kan ook nuttig zijn, het volgende product kan besteld worden zonder dat er betaald hoeft te worden.

http://www.homestudio.nl/dirac-live-rcs/os-x/trial.html

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik op je site kom, is het eerste wat ik zie een grote banner met een heleboel Engelse tekst. Dat geeft de indruk van een volledig Engelstalige website en ik kan me voorstellen dat bezoekers die meteen wegklikken.

 

De tekst in die banner lijkt ook allemaal reclame (reviews) voor een bepaald systeem, dus waarom dat het eerste moet zijn dat ik te zien krijg ontgaat mij. Ik zou dat ergens onder een menu-keuze of review-linkje plaatsen. Of wil je alleen bezoekers op je site die al bekend zijn met dit systeem en daar speciaal naar zoeken?

 

Als ik een product bekijk (Dirac Live RCS), kan ik kiezen voor een "LiveDrive Onbeperkte Online Backup", maar ik kan dan niet zien wat dat is en wat dat kost. Dat blijkt onder "Levering" te staan, maar een direct linkje met uitleg zou wat mij betreft prettiger zijn. En ook zou ik graag willen weten wat dat na die gratis periode gaat kosten. Ik vraag me af of deze gekoppelde verkoop niet een extra drempel is die tegen je werkt.

 

Als ik wil weten wie je bent en onderaan op "Over ons" klik, kom ik op een pagina waar ik niets kan lezen over jou ...

 

De "Contact" en "Bedrijfsgegevens" pagina's zou ik combineren, ruimte genoeg.

 

Ik zou je algemene voorwaarden en privacy statement willen zien voordat ik een account aanmaak.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik op je site kom, is het eerste wat ik zie een grote banner met een heleboel Engelse tekst. Dat geeft de indruk van een volledig Engelstalige website en ik kan me voorstellen dat bezoekers die meteen wegklikken.

Dat zou best eens kunnen, ik heb hem nu naar de laatste positie verplaatst.
De tekst in die banner lijkt ook allemaal reclame (reviews) voor een bepaald systeem, dus waarom dat het eerste moet zijn dat ik te zien krijg ontgaat mij.
De reviews betreffen uiteraard het systeem dat ik verkoop, maar ik heb hem inmiddels verplaatst.
Ik zou dat ergens onder een menu-keuze of review-linkje plaatsen. Of wil je alleen bezoekers op je site die al bekend zijn met dit systeem en daar speciaal naar zoeken?
Het gros van de bezoekers zal inderdaad al wel bekend zijn met de producten, de meeste komen binnen via forums waar het product besproken wordt. Wanneer je op de slide klikt dan kom je op het overzicht met reviews.
Als ik een product bekijk (Dirac Live RCS), kan ik kiezen voor een "LiveDrive Onbeperkte Online Backup", maar ik kan dan niet zien wat dat is en wat dat kost. Dat blijkt onder "Levering" te staan, maar een direct linkje met uitleg zou wat mij betreft prettiger zijn. En ook zou ik graag willen weten wat dat na die gratis periode gaat kosten.
Ik heb net wat extra links geplaatst en tekst gewijzigd in de hoop dat het duidelijker is.
Ik vraag me af of deze gekoppelde verkoop niet een extra drempel is die tegen je werkt.
Het is een dienst die we er (naar keuze) gratis bijleveren, ik zou niet weten waarom dit een drempel zou kunnen zijn, er zijn verder geen verplichtingen aan verbonden. Dat laatste zal ik er trouwens wel ergens bij gaan vermelden.
Als ik wil weten wie je bent en onderaan op "Over ons" klik, kom ik op een pagina waar ik niets kan lezen over jou ...
Het is ook geen persoonlijke dienstverlening, maar goed, ik zal dit overwegen.
De "Contact" en "Bedrijfsgegevens" pagina's zou ik combineren, ruimte genoeg.
Dat heb ik ook overwogen echter ik vind een 'schoon' contactformulier wat mooier, kwestie van smaak denk ik.
Ik zou je algemene voorwaarden en privacy statement willen zien voordat ik een account aanmaak.

Is onderhanden werk.

 

Bedankt voor je nuttige input!

Link naar reactie
  • 0

Het is een dienst die we er (naar keuze) gratis bijleveren, ik zou niet weten waarom dit een drempel zou kunnen zijn...

Mensen staan op het punt om een product bij je te kopen en dan zien ze dat ze er iets bij kunnen krijgen dat tijdelijk gratis is. Dan moeten ze kiezen of ze dat wel of niet willen. Voor die keuze hebben ze informatie nodig. Dan willen ze bijvoorbeeld weten of dat product automatisch mee-geïnstalleerd wordt als ze jouw software installeren. En of ze er daarna weer (makkelijk) vanaf kunnen. Dat gaan ze dus eerst opzoeken en daarmee stel je hun beslissing uit. En dat is een drempel die je opwerpt. Zeker omdat het een product is dat niet logisch gerelateerd is aan het product dat ze op dat moment bekijken.

 

Ik zou dan eerder kiezen voor "bij dit product krijgt u een voucher die u binnen 30 dagen kunt inwisselen voor 3 jaar gratis ...". Dan hakken mensen wellicht meteen de knoop door voor jouw product en zoeken ze later uit of ze die aanbieding wel of niet willen.

 

Of verdien jij zoveel aan die mee-verkoop dat dat te interessant voor jou is om niet te doen?

Link naar reactie
  • 0

Het is een dienst die we er (naar keuze) gratis bijleveren, ik zou niet weten waarom dit een drempel zou kunnen zijn...

Mensen staan op het punt om een product bij je te kopen en dan zien ze dat ze er iets bij kunnen krijgen dat tijdelijk gratis is. Dan moeten ze kiezen of ze dat wel of niet willen. Voor die keuze hebben ze informatie nodig. Dan willen ze bijvoorbeeld weten of dat product automatisch mee-geïnstalleerd wordt als ze jouw software installeren. En of ze er daarna weer (makkelijk) vanaf kunnen. Dat gaan ze dus eerst opzoeken en daarmee stel je hun beslissing uit. En dat is een drempel die je opwerpt. Zeker omdat het een product is dat niet logisch gerelateerd is aan het product dat ze op dat moment bekijken.

 

Ik zou dan eerder kiezen voor "bij dit product krijgt u een voucher die u binnen 30 dagen kunt inwisselen voor 3 jaar gratis ...". Dan hakken mensen wellicht meteen de knoop door voor jouw product en zoeken ze later uit of ze die aanbieding wel of niet willen.

 

Of verdien jij zoveel aan die mee-verkoop dat dat te interessant voor jou is om niet te doen?

 

Hmm, daar heb je een punt. Met die mee-verkoop verdienen we juist niets en is bedoeld om het aanbod extra interessant te maken, maar we bereiken dus waarschijnlijk het tegenovergestelde. :(

 

Die mee-verkoop is wellicht niet direct logisch gerelateerd maar iedereen die interesse heeft in de Dirac Live software zal zijn muziekbestanden op harde schijf hebben staan, en dan is het wel interessant om hiervan ook een backup online te plaatsen, zeker als dat gratis kan.

 

Die voucher optie is een goede tip, of gewoon de keuzemogelijkheid weghalen en standaard deze dienst erbij leveren? Dan hoeft men niet over de keuze na te denken en men kan toch achteraf bepalen al dan niet gebruik te maken van de backup service.

Link naar reactie
  • 0

Goed:

1. De website laad erg snel, dus dat is prettig.

2. Ik heb het gevoel dat de website gespecialiseerd is in wat het verkoopt. Dit komt door de gedetailleerde informatie op de product pagina's.

3. Veel betaalopties.

 

Verbeterpunten:

1. Ik vind de header erg groot en het neemt zo'n 1/3 van mijn browser window in beslag.

2. De 'bolletjes' onder de homepage banners hebben vrij weinig contrast, waardoor ik ze vrij laat opmerk.

3. In de categorie pagina zou ik 'action buttons' toevoegen met bijvoorbeeld text 'Ontdek meer..' of 'meer info'. Ik wist in eerste instantie niet waar ik op moest klikken om verder te gaan.

4. Ik mis een privacy statement onder in de footer. Dit is ook iets waar google naar kijkt voor organic traffic.

 

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
  • 0

Goed:

1. De website laad erg snel, dus dat is prettig.

2. Ik heb het gevoel dat de website gespecialiseerd is in wat het verkoopt. Dit komt door de gedetailleerde informatie op de product pagina's.

3. Veel betaalopties.

 

Verbeterpunten:

1. Ik vind de header erg groot en het neemt zo'n 1/3 van mijn browser window in beslag.

2. De 'bolletjes' onder de homepage banners hebben vrij weinig contrast, waardoor ik ze vrij laat opmerk.

3. In de categorie pagina zou ik 'action buttons' toevoegen met bijvoorbeeld text 'Ontdek meer..' of 'meer info'. Ik wist in eerste instantie niet waar ik op moest klikken om verder te gaan.

4. Ik mis een privacy statement onder in de footer. Dit is ook iets waar google naar kijkt voor organic traffic.

 

Dank voor de tips, op termijn ga ik de site meer responsive maken zodat deze ook beter bruikbaar is voor kleinere schermen. De 'Meer info' button is inmiddels toegevoegd, dat is beter inderdaad. Ook het privacy statement en de algemene voorwaarden staan er nu op.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Ik vroeg mezelf af waarom sommige teksten in hoofdletters geschreven zijn, voor bezoekers van de website komt dit vaak schreeuwerig over. U zou deze teksten ook d.m.v tekst opmaak meer op laten vallen. Daarnaast ben ik een voorstander van diverse producten op de homepagina. Op dit moment is er maar 1 plaatje te zien, wanneer ik dit plaatje aanklik ga ik na een vervolg pagina. Wat is het nut van deze handeling? Gebruikers willen vaak binnen drie stappen op de eindlocatie zijn, probeer daarom om zo min mogelijk stappen in te bouwen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ronnie Koestering

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.