• 0

Marktenquête via post?

Ik zou binnenkort enkele groothandelaars die leveren aan snackbars willen benaderen voor een marktonderzoek. De bedoeling is om te leveren aan groothandelaars en niet rechtstreeks aan snackbars.

 

Nu weet ik alleen niet hoe ik dat het best aanpak. Degenen bij wie ik de enquête wil afnemen zijn natuurlijk potentiële klanten, maar ik weet niet hoe ik ze moet benaderen voor een marktonderzoek voor een bedrijf dat nog moet opgestart worden.

 

Eén mogelijkheid is om ze gewoon te bellen, maar ik weet niet of ze dat zo graag hebben en of ze daar zo eventjes tijd voor willen nemen om dat grondig te doen. Anders kan ik ze ook een enquête per post sturen en een gefrankeerde omslag bijvoegen. Dan moet ik echter een verkoopbrief bijvoegen om ze zover te krijgen de enquête langer dan 5 seconden te bekijken. En dat komt ook weer zo raar over.

 

Hoe hebben jullie zoiets aangepakt of hoe zouden jullie het doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk zou ik opteren voor een persoonlijke benadering. Dan heb je m.i. meer kans op de gunfactor van het invullen van je enquete dan dat je een brief stuurt (gaat bij het oud papier). Als je vragenlijst niet al te lang is kun je die direct afnemen, en anders een digitale enquete sturen in een persoonlijke mail (na telefonisch contact)?

 

Let wel, inkopers van bijvoorbeeld groothandels krijgen veel verzoeken van mensen met nieuwe producten, houd daar rekeningmee in de boodschap die je gaat brengen

 

Succes

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

E.e.a. zal wel mede-afhankelijk zijn van de inhoud/strekking van je enquête. Als je daarbij uit kan leggen dat de uitkomsten van je onderzoek ook van nut voor hen is, dan triggert dat vaak meer naar invullen.

 

 

Verder meldt je:

Degenen bij wie ik de enquête wil afnemen zijn natuurlijk potentiële klanten

Vele eigenaren snackbars, maar ook eetcafé's kopen zelf de (bij)producten in bij een groothandelaar (bijv. Sligro). En die groothandelaar zelf maakt daarbij qua inkoop gebruik van de Superunie.

 

Betreft het een nieuw voedselproduct?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Misschien is het een idee om eerst de snackbars langs te gaan. Hen je product tonen. Hoe dit zich onderscheid (handiger, compacter qua opslag, milieuvriendelijker, prijs versus kwaliteit e.d.) van de huidige verpakkingsmiddelen die ze gebruiken. De enquête met/bij hen invullen en met die resultaten de groothandelaren benaderen én overtuigen?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.