• 0

Als start-up productiemachines kopen of leasen?

Ik ga binnenkort bij een leverancier van machines gaan kijken naar een demo van een machine voor de vervaardiging van papierbakjes. Een vertegenwoordiger liet me reeds weten dat de prijs voor zo'n machine afhankelijk van de capaciteit gaat van 40.000 tot 65.000 euro (enkel aankoop machine exclusief BTW). Daar boven op komen natuurlijk nog kosten voor levering, installatie, training, onderhoud en herstellingen.

 

Nu zit ik met het probleem dat het startkapitaal "beperkt" zal zijn en dat ik tegelijk genoeg productiecapaciteit moet kunnen voorzien om een afnemer te kunnen vinden. Als ik nu machines zou leasen in plaats van te kopen, dan zou ik mijn budget kunnen gebruiken om direct de nodige capaciteit te voorzien en na verloop van tijd de leasing voortzetten met de opbrengsten van de verkoop. Daarentegen staat dat - of zo zeggen ze toch - leasen beduidend duurder is dan kopen.

 

Iemand ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik geloof dat Jasper Coolen hier ook eerder met uitzoeken van leasemogelijkheden van apparatuur is bezig geweest. Vraag hem eens.

 

Vraag de leverancier ook expliciet naar gebruikte machines en lease opties.

 

Waar produceren jouw toekomstige concurrenten en wat hebben zij staan als machinepark?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard ga ik pas een machine aanschaffen van zodra ik er voldoende geïnteresseerden zijn.

Mensen die interesse hebben zijn er genoeg maar daarmee zijn het nog geen betalende klanten.

 

Weet ik, maar om nu eens terug te komen op mijn eigenlijke vraag: welke formule zou voor een start-up de betere keuze zijn?

Link naar reactie
  • 0

Bij een start-up zonder middelen in het algemeen zo min mogelijk verplichtingen aangaan en niet kapitaalintensieve activiteiten kiezen. ;)

 

De verpakkingsindustrie is doorgaans (marginale) miljoenenbusiness of je moet iets nieuws/slims bedenken, of dit nu een productieproces, product of dienst (of combinatie van factoren) is. Je mist daarbij naar ik vrees schaalgrootte. In een ander topic schrijf je ook nog eens via groothandels te willen gaan leveren.

 

Veilingsites met machines?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.