• 0

Bijkomende kosten haven rotterdam

Ik heb een product gevonden dat ik wil importeren, het gaat om een gewicht van 63KG

 

De prijs is 475usd FOB en 100usd shipping tot rotterdam haven.

 

Het zijn platgevouwen plastic doosjes

 

Maar dan? wat komt er nog bij?

 

BTW 21%

 

Omzetbelasting ?? geen idee hoeveel maar niet meer dan 5%?

 

en inklaringskosten

 

En wie regelt de inklaring enz.. ik zou het zelf op willen halen in rotterdam want via de post is via het vliegtuig door to door 400..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

BTW is hetzelfde als omzetbelasting, :), dat is dus 21% , invoerrechten op plastic doosjes 6,5%.

Even snel gerekend tik je bij de douane als je het deze maand nog invoert zo'n 128,10 Euro IR en BTW af. De BTW is onder voorwaarden weer af te trekken als voorbelasting.

Inklaringskosten zijn onderhandelbaar, je zult daar wel een douane-agent voor moeten inschakelen.

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe gaat dat in zijn werking vanaf het punt dat ik te horen heb gekregen van de verzender dat het aan is gekomen in rotterdam haven..?

 

De kosten die erbij komen maakt me niet zo heel veel uit, maar met wie zou je contact op moeten nemen op het punt dat het aangekomen is in rotterdam. of moet dit voorheen geregeld worden?

 

inklaringskosten bij kleine pakketjes op schiphol zijn vaak 13-17 euro . is dit een soortgelijk bedrag?

 

tevens sta ik nog niet ingeschreven in het kvk dus de belasting is nog niet aftrekbaar. Ik wil eerst weten hoe het loopt..

 

alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie, Maar hun prijs is 475 FOB en ze geven aan 100usd voor de shipping?

 

Als ik zelf alles vanaf het punt dat zij het op shanghai aanleveren het zelf wil regelen, Bij wie moet ik dan zijn? wat voor bedrijf die het kan regelen van shanghai tot mijn deur, of tot de rotterdamse haven zodat het daar afgehaald kan worden?

 

Dit is de email die ik kreeg(wel even wat aangepast):

 

Thanks for your email,

 

1,i checked with our boss just now,Since our MOQ is 2000pcs/desgin,it is our first cooperation,

 

our MOQ is 3000pcs/design for printed box.

 

3--------------------------------63KG in total,the shipping cost by TNT is 400USD,it needs 3-6days to your door.

 

If by sea,the basic shipping cost is 100USD,you need customs clearance by yourself,what is your port ?i will confirm again,thanks.

 

4,Do you need samples before mass order?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik vroeg me nou af wat het beste is, voor een pakket van 63kg, het gaat om 4 dozen van

0,33m x 0.35 x 0.27

 

totale volume ong 0,12474m3

 

het moet vanuit shanghai komen, ik heb al enkele mails gestuurd naar expediteurs.. maar ik weet niet of dit groot genoeg is om door een expediteur te laten afhandelen.

 

Hoe kom ik erachter wat het per schip of vliegtuig gaat kosten?

 

 

de leverancier zegt het tot mijn deur te kunnen leveren voor 400 usd met dhl maar is dit niet heel erg duur? dan komt er nog omzetbelasting overheen neem ik aan..

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer dit over zee binnenkomt in Rotterdam zal je hier langs de spreekwoordelijk kassa moeten en gaat je dit een hoop geld kosten. Ik had het niet op deze manier gedaan iig.

 

Luchtvracht is in de meeste gevallen goedkoper. Voorbeeld afmetingen van gemiddeld 16 kg per pakket zal wel aanzienlijk goedkoper zijn dan de genoemde USD 400.

 

Mocht je meer willen weten kun je mailen/PB-en

Wegtransport - Luchtvracht - Zeevracht - Beurslogistiek - Warehousing

 

www.pglogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.