Jump to content
Chester
Verberg

Investeren in Afrika

vraag

Beste allemaal,

In mijn zoektocht stuitte ik op deze nuttige site en besloot ook jullie om raad en expertise te vragen.

Op dit moment zijn wij (een 'klein' Nederlands IT bedrijf) in het stadium van een businessplan terecht gekomen van een zéér ambitieus plan en rijst langzaam de vraag hoe we aan financiering gaan komen. (ja natuurlijk hebben we daar al eerder aan gedacht)

Om begrijpelijke redenen zal ik niet te gedetailleerd ingaan op de op te starten business, maar kort gezegd gaan wij een 'rijker' Afrikaans land van internetmogelijkheden voorzien.

Nu is het in landen zoals in Nederland lange tijd mogelijk geweest om éénvoudig investeerders te vinden, en subsidies van de overheid die maar al te graag investeerden in de IT.

Helaas ligt dat wat anders in Afrika, waar men zich drukker maakt om hun eigen belang, om het voorzichtig uit te drukken.

Nu zijn wij bezig met verschillende, bijv. telecombedrijven aldaar, maar mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaringen hebben, of goede ideën hebben omtrent investeerders in deze regio's.

Gezien de exploderende populariteit in deze landen van mobiele telefonie, waar men na een jaar nog nauwelijks aan de vraag kan voldoen, is de volgende rush op internetcafés net begonnen...en men staat in de rij.

De volgende stap is, gezien de ervaringen in europa, een logisch vervolg, en deze willen wij graag invullen.

Indien u interesse heeft of redenen in meer gedetailleerde informatie, laat u dan een berichtje achter met bijv. mailadres, wij nemen contact op.

Ik ben zeer benieuwd naar uw reacties en ideeën,

Rob

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Misschien een idee om je plan eens in bij www.bidchallenge.org

Doe het niet om de prijs, maar om het netwerk wat je zult gaan ontmoeten.

Kan nog voor aanstaande maandag 17:00 nederlandse tijd.

Perry

• 0
  • Rate this answer

<>

Geen dank, het is handig om in je idee naar een aantal mensen te refereren, maak je meer kans van slagen. Als je wilt kan ik je wat namen geven van mensen die in Nederland wonen en werken en tevens Koning zijn van een aantal stammen in Afrika, hele invloedrijke mensen. Mogelijk kun je zelfs mee liften met een paar andere ideeën die wij weer hebben ingedient en waar we ook telecommunicatie in hebben opgenomen. Betreft een leren op afstand concept. Moeten we wel snel schakelen aanstaande Maandag.

PM (Private Mail) me maar.

Perry

• 0
  • Rate this answer

Misschien zijn er Nederlandse investeerders te vinden, zoals www.doenpartcipaties.nl, of www.svneurope.com. Als je een goed BP hebt kun je misschien bij www.moneymeetsideas.nl terecht

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl