• 0

Investeren in Afrika

Beste allemaal,

 

In mijn zoektocht stuitte ik op deze nuttige site en besloot ook jullie om raad en expertise te vragen.

 

Op dit moment zijn wij (een 'klein' Nederlands IT bedrijf) in het stadium van een businessplan terecht gekomen van een zéér ambitieus plan en rijst langzaam de vraag hoe we aan financiering gaan komen. (ja natuurlijk hebben we daar al eerder aan gedacht)

 

Om begrijpelijke redenen zal ik niet te gedetailleerd ingaan op de op te starten business, maar kort gezegd gaan wij een 'rijker' Afrikaans land van internetmogelijkheden voorzien.

 

Nu is het in landen zoals in Nederland lange tijd mogelijk geweest om éénvoudig investeerders te vinden, en subsidies van de overheid die maar al te graag investeerden in de IT.

 

Helaas ligt dat wat anders in Afrika, waar men zich drukker maakt om hun eigen belang, om het voorzichtig uit te drukken.

 

Nu zijn wij bezig met verschillende, bijv. telecombedrijven aldaar, maar mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaringen hebben, of goede ideën hebben omtrent investeerders in deze regio's.

 

Gezien de exploderende populariteit in deze landen van mobiele telefonie, waar men na een jaar nog nauwelijks aan de vraag kan voldoen, is de volgende rush op internetcafés net begonnen...en men staat in de rij.

 

De volgende stap is, gezien de ervaringen in europa, een logisch vervolg, en deze willen wij graag invullen.

 

Indien u interesse heeft of redenen in meer gedetailleerde informatie, laat u dan een berichtje achter met bijv. mailadres, wij nemen contact op.

 

Ik ben zeer benieuwd naar uw reacties en ideeën,

 

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

<>

 

Geen dank, het is handig om in je idee naar een aantal mensen te refereren, maak je meer kans van slagen. Als je wilt kan ik je wat namen geven van mensen die in Nederland wonen en werken en tevens Koning zijn van een aantal stammen in Afrika, hele invloedrijke mensen. Mogelijk kun je zelfs mee liften met een paar andere ideeën die wij weer hebben ingedient en waar we ook telecommunicatie in hebben opgenomen. Betreft een leren op afstand concept. Moeten we wel snel schakelen aanstaande Maandag.

 

PM (Private Mail) me maar.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.