• 0

Declaraties verbeteren

Hallo,

 

 

Bij mijn bedrijf gaan mijn medewerkers regelmatig uiteten met klanten of moeten ze iets kopen voor de klant.

 

 

Tot nu toe gaat dat met bonnetjes en dan terugbetalen, maar dat is onhandig, vervelend voor de medewerker en de bonnetjes wilen wel eens blijven slingeren op het bureau.

 

De meeste restaurants hebben helaas geen mogelijkheid om met credit card te betalen, dus dacht ik bestaat er een pinpas waarmee je alleen kan betalen maar geen geld opnemen? En hoe regelen jullie dat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meeste restaurants hebben helaas geen mogelijkheid om met credit card te betalen, dus dacht ik bestaat er een pinpas waarmee je alleen kan betalen maar geen geld opnemen? En hoe regelen jullie dat?

 

Vertrouw je je personeel niet met een debitcard dan?

 

Je kunt ze ook verplichten om dan te gaan eten bij restaurants die wel een CC accepteren. Lijkt mij niet dat je dan geen fatsoenlijke restaurants meer kunt vinden....

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De meeste restaurants hebben helaas geen mogelijkheid om met credit card te betalen, dus dacht ik bestaat er een pinpas waarmee je alleen kan betalen maar geen geld opnemen? En hoe regelen jullie dat?

 

Vertrouw je je personeel niet met een debitcard dan?

 

Je kunt ze ook verplichten om dan te gaan eten bij restaurants die wel een CC accepteren. Lijkt mij niet dat je dan geen fatsoenlijke restaurants meer kunt vinden....

 

groet

Joost

nee ik vertrouw ze inderdaad niet met een volledige pinpas, in deze tijd hoor je rare dingen en sommige mensen zijn bereid hun baan te riskeren voor duizend euro.

 

Dat heeft ook te maken met een recente ervaring met een manager van mijn winkel, die de kas mee naar huis nam nadat hij hoorde dat zijn contract niet werd verlengd.

 

 

 

Naar restaurants gaan waar cc word geacepteerd klinkt eenvoudig maar meestal kiest de klant, klant is immers koning.

Link naar reactie
  • 0

Naar restaurants gaan waar cc word geacepteerd klinkt eenvoudig maar meestal kiest de klant, klant is immers koning.

 

In mijn boek is de betaler van het etentje degene die kiest waar er gegeten wordt. Train je werknemers dan gewoon dat zij een voorstel doen voor een geschikte locatie voordat de klant een voorstel doet. Als zij het initiatief nemen voor de afspraak dan kunnen ze ook meteen een geschikt restaurant voorstellen.

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

risico's op misbruik zijn net zo groot bij credit cards als bij pinpassen.. dat is precies de reden dat ik altijd wel kies voor en procedure waarbij de werknemer zelf voorschiet. Maar zorg ook voor snelle uitbetaling.. en als iemand echt hoge kosten moet maken stort je een voorschot

 

ik heb zelf slechte ervaringen met declaraties waar werknemers pinpas of credit card van de zaak beschikken, je blijft achter bonnetjes aan rennen..

 

Maar ja als boekhouder overkomt het mij natuurlijk vrijwel nooit dat een bonnetje rondslingert of vergeten word.. het is tenslotte mijn werk om te zorgen dat dat goed geregeld word.

Link naar reactie
  • 0

Niet erg actueel, maar ik weet van SimpledCard dat ze een maestro kaart bieden voor medewerkers van een bedrijf met een individueel budget, die je als beheerder vanuit een online omgeving (periodiek) 'op kunt laden'. Ik heb hier verder geen commercieel belang bij of iets, maar wie weet is het nuttig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.