• 0

Webwinkel en alternatieven voor TPG-post

Hoi,

 

Er zijn diverse webwinkel-eigenaren op dit forum aanwezig en ik vraag me af hoe zij omgaan met het versturen van artikelen. Een aantal van mijn producten is licht in gewicht gering van afmeting maar past niet door de brievenbus. Verzenden kost dan 5,50 Euro, dit drukt erg zwaar op winst. Volledige doorberekening aan de klant maakt een aantal produkten onacceptabel duur.

 

Zijn er alternatieven?

 

Op dit moment ben ik helemaal niet blij met TPG-post omdat een pakket dat naar het Noorden moet al de hele week onderweg is en nu voor de tweede keer op een sorteercentrum in het Zuiden staat. Stel dat de klant het niet meer wil afnemen (onder rembours verzonden) wegens te laat ontvangen, kun je dan verhaal halen bij TPG-post?

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij grote hoeveelheden, meer dan 250 pakketten per jaar krijg je korting bij TPG Post. Je kunt de pakketten ook laten afhalen, deze kosten zullen waarschijnlijk vermeld staan op www.tpgpost.nl. TPG Post is de beste koerier voor kleine hoeveelheden pakketten. Als je aan particulieren levert, kunnen ze de pakketten ook afhalen op het postkantoor. Soms kan een pakket later verstuurd worden of kwijtraken, als je ervoor wilt zorgen dat pakketten verzekerd zijn, dan moet je de pakketten verzekerd opsturen. Het is misschien jammer dat TPG Post niet zo'n goede service levert, maar het is nu eenmaal zo dat zij de enige betaalbare koerier zijn voor kleine pakketten. de eigen diensten aanbieden is helaas "not done"

Met vriendelijke groet,

 

Manolito van de Wouw

Clickbizz Internet Solutions

http://www.clickbizz.nl

http://www.esell.nl

http://www.kadoshop.nu

 

Link naar reactie
  • 0

Neem dan contact met mij op, we weten er genoeg van en kunnen je ook helpen met het opzetten van een webwinkel en de marketing.

Alle informatie is welkom natuurlijk maar volgens mij is het niet zo handig om mensen die al een webwinkel hebben aan te bieden te helpen bij het opzetten van een webwinkel. Niet iedereen heeft hetzelfde beeld bij wat een webwinkel moet kunnen (doen).

 

Voor verzending van pakketten zit ik voorlopig aan TPG post vast maar reken dat de vlag uitgaat wanneer we dat stadium voorbij zijn.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een webwinkel gehad, en door de hoge verzendkosten was de winstmarge op een gegeven moment op 4 % beland , waarvan je dan nog alle kosten moet betalen. Bereken je het volle bedrag door aan de klant dan ben je duurder als een winkel. Op een omzet van 450.000 euro per maand hadden we 23.000 verzendkosten, dat is 5 % , en dan reken ik alle ellende van doa's en vermiste pakketjes niet mee.

Wel eens in een sorteercentrum geweest????? afrader

 

Als je zeker wil weten dat je spullen goed en op tijd aankomen,

huur een combootje en een chauffeur, en doe het zelf.

Kosten nog geen 3000 euro per maand. Werkte bij ons iig een tydje heel goed

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de vraag van de topicstarter over 'iemand ideëen over zelf beginnen?" een hint voor een succesvolle postservice.

Een mooie postservice - vooral voor de marktplaats consumer to consumer kopers - zou een service zijn waarbij je een foto kan laten maken van de waar die je verstuurt en/of de ontvanger recht op inkijken van het pakket heeft.

Wordt het pakket niet geaccepteerd dan draait de ontvanger voor de verzendkosten op. Op een dergelijke 'rembourswijze' zal elektronisch bestellen enorm boomen. Malafide pakketten worden nauwelijks verzonden (zijn niet meer winstgevend) en de consument betaalt pas bij de fysieke overdracht van de goederen (net zoals de echte winkel) . Iemand die zo'n postconcept betaalbaar in de markt zet zal veel succes hebben.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Een aantal van mijn producten is licht in gewicht gering van afmeting maar past niet door de brievenbus. Verzenden kost dan 5,50 Euro, dit drukt erg zwaar op winst.

 

Als het even kan zou ik die verzendkosten toch transparant doorberekenen aan de klant. Die ziet dan duidelijk wat zijn product kost, en wat de verzendkosten zijn.

 

In principe is dat beter dan de kosten meeberekenen in de productprijs, want het bevoordeeld klanten die meerdere producten ineens bestellen. Zeker als het om niet al te dure producten gaat (een of enkele tientjes), lijkt me dat eerlijker. Iedereen weet dat verzenden geld kost, dus die kosten zitten altijd ofwel in de productprijs, ofwel in de losse verzendkosten. Als de verzendkosten niet apart berekend worden, weet je als klant dat je eigenlijk teveel betaalt als je meerdere producten koopt ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik houd me aanbevolen om jou pakketjes te versturen door geheel Nederland:

meer info:

Alfa & Omega Services

0628132238

 

SPAM post wordt nu dus ook per koerier thuisbezorgt?

Doe je daar dan ook ruim 2 jaar over? Deze draad stamt uit februari 2005 namelijk!

Link naar reactie
  • 0

IK heb pas weer fijne ervaring met DHL gehad. Een bestelling van een webwinkel zou met DHL worden bezorgd. Idd, bij de eerste aanbieding was ik niet thuis, briefje in de bus.

Zou de volgende werkdag weer aangeboden worden, geen probleem.

Maar, volgende werkdag (speciaal thuisgebleven!) niets. (ook geen briefje)

Daaropvolgende dagen was er steeds iemand thuis, geen DHL langsgeweest.

 

Nogmaals gebeld, men zou toch echt weer de daarop volgende werkdag langskomen.

Weer nada, nix. Expres nog een briefje op de voordeur toen ik even de kids uit school moest halen met opties: mijn 06 bellen of bij de buren afleveren.

Helemaal niets.

 

Pakketje is nog steeds niet afgeleverd.

 

Dat is nou precies het grote probleem dat ik als webshop eigenaar heb om met een vervoerder als DHL in zee te gaan. De aflevering aan huisadressen is gewoon knudde!

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is over elke koerier(sbedrijf) genoeg ellende te vinden.

 

Op het moment verstuur ik veel met TNT en heb gelukkig nog nooit problemen ondervonden.

Ook klachten die ik wel gevonden heb dat TNT erg klant-onvriendelijk is heb ik nog niet zelf ervaren...

Misschien dat de TNT mensen in Friesland gewoon veel aardiger zijn dan elders?? mij bevalt het in elk geval prima.

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk heb ik, tot nu toe, goed ervaringen met TNT. Moet er wel bij zeggen dat we pas 2 maanden een pakkettencontract hebben. De pakketjes worden inprincipe netjes de volgende dag afgeleverd. Soms zit er wel eentje tussen die een paar dagen langer duurt, maar dat is echt een uitzondering.

 

Ook kwa kosten scheelt het veel met de pakketzegels die we voorheen gebruikten. We versturen nu nog maar 500 pakketjes op jaarbasis maar het scheelt toch ruim een euro per pakket.

 

Ook het logistieke gedeelte scheelt enorm. Voorheen ieder pakketje naar postkantoor brengen, in de rij, zegeltjes kopen en weer een uurtje verder. Nu gewoon naar het TNT businesspoint, dozen dumpen en binnen 5 minuten weer terug.

 

Toen wij voor een contract gingen hebben wij ook gekeken naar DHL, GLS etc. maar deze zijn bij deze afname stukken duurder als TNT. Keuze was dus redelijk snel gemaakt.

 

*Edit

 

Zul je natuurlijk altijd zien. Zet je een berichtje op HL en een weekje laten en dan verdwijnt er een pakketje. Pakketje netjes voorgemeld, afgegeven bij business point. Maar wat blijkt nu, het pakketje is niet aangetroffen, manco dus. Dus nu een navraag opgestart en dan maar afwachten. Gelukkig gaat het om een pakketje met relatief weinig waarde!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.