• 0

Webwinkel en alternatieven voor TPG-post

Hoi,

 

Er zijn diverse webwinkel-eigenaren op dit forum aanwezig en ik vraag me af hoe zij omgaan met het versturen van artikelen. Een aantal van mijn producten is licht in gewicht gering van afmeting maar past niet door de brievenbus. Verzenden kost dan 5,50 Euro, dit drukt erg zwaar op winst. Volledige doorberekening aan de klant maakt een aantal produkten onacceptabel duur.

 

Zijn er alternatieven?

 

Op dit moment ben ik helemaal niet blij met TPG-post omdat een pakket dat naar het Noorden moet al de hele week onderweg is en nu voor de tweede keer op een sorteercentrum in het Zuiden staat. Stel dat de klant het niet meer wil afnemen (onder rembours verzonden) wegens te laat ontvangen, kun je dan verhaal halen bij TPG-post?

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn inderdaad meer aanbieders dan TPG, en die kunnen de moeite zijn. Wel moet je oppassen dat zoiets ook praktisch is... hoe ga je bijvoorbeeld je producten ter verzending aanbieden? Er is geen postkantoor waar je het kunt brengen, dus je bent al snel gebonden aan een inzamelpunt (moet maar net in de buurt zitten), of aan het laten afhalen van je vrachtjes (kostbaar, vooral bij kleine aantallen).

 

Verder is het erg belangrijk te kijken hoe de service van je distributeur naar de ontvanger toe is. Als er bij de verzending iets mis gaat staat ook jouw imago op het spel, al kun je er niets aan doen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

op dit moment gaat het dus erg fout met een pakket dat via TPG-post is verzonden. Daar heb je totaal geen verhaal krijg ik het idee. De fout is in eerste instantie door de klant gemaakt, deze geeft een verkeerde postcode op. Mij valt het niet op, de klant valt het niet op bij de orderbevestiging dus het pakket begint de reis met een verkeerde postcode. Dat wordt na 2 dagen in het sorteercentrum ontdekt, de postcode wordt aangepast. Helaas wordt de postcode niet opgezocht maar geraden "het zal wel omgedraaid moeten worden", helaas dat was het niet. Het pakket gaat wel de goede kant op maar men constateert opnieuw een foutieve postcode en stuurt het terug naar het sorteercentrum waar de eerste fout werd gecontateerd. We zijn nu een week verder en het pakket is nog op dezelfde plek als 5 dagen geleden.

 

Van TPG-post krijg ik het idee dat ze er niet zo mee zitten, ook niet echt een opsteker naar mijn klant toe. Vandaar de zoektocht naar alternatieven. De meeste alternatieven zullen wel extra geld kosten. Wanneer het belangrijk is dat een pakket op tijd aankomt neem ik dat voor lief. Het is erg irritant te merken dat ik alles in het werk heb gesteld om de levering op tijd te kunnen versturen en dat het dan zo'n vertraging oploopt.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

zijn je klanten particulier of zijn het meestal bedrijven? als het particuliere zijn, zou ik toch kijken of je het bij tpg kan houden, want als er niemand thuis is kunnen ze het bij postkantoor halen. bij andere bedrijven moet je meestal bellen om een afspraak te maken.

wat je ook eventueel kan doen: als je het artikel wat je al heb opgestuurd nog op voorraad heb, kan je het nog een keer opsturen maar dan naar het goede adres. zodra ze het 2de pakket alsnog binnen krijgt kan ze het terugsturen. je hebt dan wel veel extra kosten (nog een keer 5,50 voor het opsturen en nog eens geld voor het terugkrijgen. de klant kan misschien adres doorstrepen en 'retour afzender', bij gewone post kost dat je niets, bij pakket misschien wel, weet niet).

maar ja, daar ben ik ook beetje laat mee want ze wacht al een week, veel langer wachten is het hopelijk niet. ;)

Link naar reactie
  • 0

Selekt vracht heb ik om informatie gevraagd maar nog niets ontvangen. De webshop is opgezet voor particulieren er komen echter steeds meer bedrijven op af. Daar proberen we nu ook wat meer op in te spelen, dat vergt alleen een wat andere organisatie blijkbaar.

 

Opnieuw zenden is helaas geen optie, ik hoop dat morgen in het tracktrace.nl scherm te lezen staat dat de pakketten (het zijn er 2) door de klant zijn ontvangen.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Pfff, de klant heeft de pakketten afgehaald bij het postkantoor in het Noorden. De vertraging in het t&t-scherm klopt, want volgens dat scherm hebben de pakketten heel de dag in het Zuiden gestaan. Maar goed ze zijn er.

 

Nog een vraagje over Selekt Vracht, hoe weet je waar een depot is? Op de website staat wel dat er 120 zijn maar geen overzicht. Zijn het geheime depots?

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Pfff, de klant heeft de pakketten afgehaald bij het postkantoor in het Noorden. De vertraging in het t&t-scherm klopt, want volgens dat scherm hebben de pakketten heel de dag in het Zuiden gestaan. Maar goed ze zijn er.

 

Nog een vraagje over Selekt Vracht, hoe weet je waar een depot is? Op de website staat wel dat er 120 zijn maar geen overzicht. Zijn het geheime depots?

 

VrGr

 

Volgens mij werken hun veel met agentschappen als depot.

Dus niet een apart depot van Selektvracht.

Er zijn volgens mij ook veel mensen die wat bij verdienen door voor SV te rijden, vaak zie ik ze met zo'n magneetsticker op de auto rondrijden.

 

Gewoon effies bellen, dan kom je er vanzelf achter.

 

In de tijd dat ik met hun werkte belde ik ze nooit, dagelijks had ik twee rolkooien vol met pakketten, ik stond standaard in de planning,

Ging eigenlijk altijd goed.

Link naar reactie
  • 0

Selekt vracht komt met een soort intakeformulier. Het lijkt toch meer iets voor regelmatig veel vervoeren. Helaas verkoop ik nog niet zoveel dat er 2 keer per dag een rolcontainer kan worden gevuld. Daar streven we natuurlijk wel naar :D

 

Het wordt service is al eerder gevallen. Wanneer je zelf alles zo netjes mogelijk voor je klant regelt, wil je ook dat er netjes wordt afgeleverd. Vraag ik teveel wanneer ik van een vervoerder verwacht dat hij service ook hoog in het vaandel heeft staan en "wakker ligt" van een pakket dat helemaal de mist in gaat?

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Selekt vracht komt met een soort intakeformulier. Het lijkt toch meer iets voor regelmatig veel vervoeren. Helaas verkoop ik nog niet zoveel dat er 2 keer per dag een rolcontainer kan worden gevuld. Daar streven we natuurlijk wel naar :D

 

Het wordt service is al eerder gevallen. Wanneer je zelf alles zo netjes mogelijk voor je klant regelt, wil je ook dat er netjes wordt afgeleverd. Vraag ik teveel wanneer ik van een vervoerder verwacht dat hij service ook hoog in het vaandel heeft staan en "wakker ligt" van een pakket dat helemaal de mist in gaat?

 

VrGr

 

Geen idee of ze een minimum order aantal hebben, hangt er ook een beetje van af of je makkelijk in een route past natuurlijk.

Ik verstuurde recepten blokken voor huisartsen en specialisten (de grootste heelmeester van Nederland ;D ;) ) dus dat was wel handig als die blokjes heel aankwamen bij de juiste persoon.

 

Geef in ieder geval aan je klant meteen het track en trace nummer door.

Dan kunnen ze zelf vaststellen dat jij het verstuurd hebt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Misschien kun je beter proberen het bij kleinere aantallen op een akkoordje te gooien met een koerier. Koeriers hebben ook een soort overnight delivery systeem en zijn vaak goedkoper dan TPG.

 

Voorbeeldje, ik betaal per pakket 4,20 (formaat = 2x schoendoos gewicht 2 kg)

 

Selectvracht is meer geinterreseerd in grotere partijen

Link naar reactie
  • 0

Ik zie net een artikel op 'De Zaak' over de liberalisering van de postmarkt voor pakketten boven de 100 gram. Worden ook de nodige partijen in genoemd.

 

Ik weet alleen niet of het toegankelijk is voor niet-leden ???:

 

http://www.dezaak.nl/renderer.do/menuId/122/pageId/381/

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Morgen zal ik daar eens induiken. Niemand toevallig plannen om een koeriersdienst voor kleine pakjes op te zetten? :)

 

VrGr

ja ik, met me ov kaart reis ik zo door het land voor je ;D .

 

Nee maar goed, misschien is het makkelijk om je klanten een optie aan tebieden in het manier van leveren. Dus op je website hebben ze keuze uit UPS (zeer goed naar mijn ervaring) en TPG of elk ander koeriers dienst naar keuze.

 

Ik persoonlijk zou dit een zeer fijne keuze vinden.

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie een thread ontstaan op "inhuren van distributeurs" gebied, maar wellicht dat een controle op postcode in je website al voldoende helpt? ::)

 

Let er ook op dat sommige plaatsnamen meerdere keren voorkomen in Nederland... daarbij is het vermelden van de provincie dus wel zo handig...

 

Ik heb zelf als klant ervaring met diverse pakjesbezorgers... maar ik moet zeggen dat ik het ophalen bij het postkantoor wel veel makkelijker en handiger vind dan bij een of ander vaag distributiepunt in een industriegebied...

 

Ook vind ik het helemaal niet vreemd dat TPG zich tussen al die miljoenen poststukken niet echt druk maakt om jouw pakje... ik meen dat ze 98% correct en op tijd afleveren. Het proces van miljoenen poststukken onderbreken voor het eruit vissen van één pakje lijkt me qua klant tevredenheid niet echt een positieve ontwikkeling... 999.999 boze klanten en één blije klant... ::)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Dat ik als klant met 2 pakketten geen prioriteit heb/krijg dat snap ik.

Dat een pakket met verkeerde postcode vertraging oploopt dat snap ik ook.

Wat ik minder begrijpelijk vind is dat van een pakket met verkeerde postcode de juiste postcode niet wordt opgezocht maar geraden >:(

In dit geval verkeerd geraden waardoor de bezorging nog meer vertraging oploopt en vervolgens kun je niet veel meer doen dan wachten.

 

Vergeet niet dat je wel betaalt voor deze niet service en voor het rembours gedeelte, waarvan ik kan melden dat het bedrag nog niet is bijgeschreven op onze rekening. Is het dan erg vreemd dat mensen op zoek gaan naar alternatieven? Maar zolang je niet veel pakketten per dag verzendt lijkt daar niet veel keus te zijn.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Ook vind ik het helemaal niet vreemd dat TPG zich tussen al die miljoenen poststukken niet echt druk maakt om jouw pakje... ik meen dat ze 98% correct en op tijd afleveren. Het proces van miljoenen poststukken onderbreken voor het eruit vissen van één pakje lijkt me qua klant tevredenheid niet echt een positieve ontwikkeling... 999.999 boze klanten en één blije klant... ::)

 

2% van de poststukken te laat, op zeg 5 miljoen postadressen.

Dat zijn ontevreden klanten, en daar komen de afzenders nog bij.

Dus zeg maar ruim 120.000 ontevreden klanten op jaarbasis.

Nee moet je niks aan doen als TPG.

Link naar reactie
  • 0

[quote op dit moment gaat het dus erg fout met een pakket dat via TPG-post is verzonden. Daar heb je totaal geen verhaal krijg ik het idee. De fout is in eerste instantie door de klant gemaakt, deze geeft een verkeerde postcode op. Mij valt het niet op, de klant valt het niet op bij de orderbevestiging dus het pakket begint de reis met een verkeerde postcode. Dat wordt na 2 dagen in het sorteercentrum ontdekt, de postcode wordt aangepast. Helaas wordt de postcode niet opgezocht maar geraden "het zal wel omgedraaid moeten worden", helaas dat was het niet. Het pakket gaat wel de goede kant op maar men constateert opnieuw een foutieve postcode en stuurt het terug naar het sorteercentrum waar de eerste fout werd gecontateerd. We zijn nu een week verder en het pakket is nog op dezelfde plek als 5 dagen geleden.

 

Als je oplage om te verzenden nog niet zo hoog kun je in iedergeval de adressen controleren op juistheid. Ten tweede retouretiketten bijvoegen (met envelop?) bij de verzending zodat de verzend en retour procedure goed loopt. Als je deze acties goed vast legt dan heb je daar in iedergeval controle over.

 

Verder zou ik selectvracht even bellen als je niets van ze hoort. Zet de kosten van zowel ups, selectvracht en tpg onder elkaar en weeg af wat het beste is in combinatie met kosten kwaliteit en het verzenden.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja speelgoed/puzzels passen een soort van standaard niet door de brievenbus, dan kan ik wel stoppen of alles in combinatiepakket aanbieden.

 

Mijn grief is meer dat het versturen van een zak chips net zo duur is als het versturen van een zak aardappels van 5 kilo.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je klanten dan verleiden om meer puzzels tegelijk te kopen door alleen boven een bepaald besteed bedrag de verzendkosten voor je eigen rekening te nemen?

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.