• 0

Webdesign voor B2B maatwerk site - Waar moet ik op letten?

Ik ben momenteel bezig mijn eigen China ecommerce site te lanceren dat maatwerkproducten (met eigen logo en design) gaat leveren aan MKB zoals restaurants, hotels, gyms, clubs etc.

 

Onze design engine is nu klaar en we zijn nu bezig met de webdesign. Wat ik me afvraag is:

 

Waar moet ik rekening mee houden bij het ontwerpen van een website dat zich focust op een B2B doelgroep?

 

Moet ik rekening houden met aspecten zoals visuele identiteit en kleur gebruik? Mijn probleem is dat ik geen B2B site online kan vinden die er fatsoenlijk uitziet. Voor mij is de eerste indruk erg belangrijk, met name omdat ik in China ben gebaseerd.

 

 

 

 

 

Teasenz.eu: Chinese thee direct uit China.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je uit de miljoenen B2B websites geen kunt vinden die er fatsoenlijk uitziet dan zijn je eisen dus anders dan de huidige webdesigners kunnen bieden. Je zult dus zelf aan de slag moeten met je wensen om een fatsoenlijk uitziende website te maken.

Je moet inderdaad rekening houden met aspecten zoals visuele identiteit en kleurgebruik.

Link naar reactie
  • 0

Een B2B klant zou eerder deze vragen stellen:

 

Wat voor producten verkoop je?

Wat is de kwaliteit?

Hoe kunnen jouw producten mijn business verbeteren?

Wat is de ROI als een promotiecampagne ga beginnen met jouw producten?

Hoe kan ik kostenbesparen?

 

Kortom de B2B klant komt van een andere planet. Ze denken anders...meer rationeel. B2B mensen hebben ook meer haast. De eerste indruk moet goed zijn, het is een soort pitch.

 

Ik heb een aantal jaren in de consultancy gezeten en soms timmeren we uren lang alleen aan de layout van een presentatie. Het is absurd, maar zonder tijd de besteden aan de looks sluit je geen deal.

 

Ik denk dat dit voor een website ook geldt.

 

 

Teasenz.eu: Chinese thee direct uit China.

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien weet je goed war je naar toe wilt. dan is het een kwestie van goed uitleggen aan een designer. Maak zelf eerst een opzet met wat je in het openingsscherm terug wilt zien. Een designer kan dat wel uitwerken in de goede kleuren, etc.

Heb je je logo al klaar? Van daaruit kan de designer ook verder werken. Anders eerst met je logo aan de slag.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je niet alleen moet kijken naar design, maar eerst een stapje terug moet doen naar hoe je het concept wil overbrengen en wat de onderliggende visie en boodschap is.

 

Je stelt zelf al een aantal heel relevante vragen.

De vragen die je stelt passen bij verschillende doelgroepen. De een wil kwaliteit, de ander wil snelheid, weer een ander is op zoek naar ROI.

 

Wanneer je op een zo krachtig mogelijke manier wil communiceren dan richt je je bij voorkeur op een van deze doelgroepen en pas je daarop communicatiemateriaal aan (vormgeving, kleuren, design). Wanneer je alle doelgroepen wil kunnen benaderen dan doe je dit meer op campagneniveau en maak je de hoofdwebsite vooral toegankelijk met een betrouwbare uitstraling.

 

Je hoeft je hier ook niet stuk op te kijken, B2B is naast betrouwbaarheid vooral het proces belangrijk; een goede gebruikersinterface, snelle (klanten) service, goede processen aan de achterkant. Een http://www.drukwerkdeal.nl/ doet bijvoorbeeld erg goed.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@DaMedia, bedankt voor de tips, we hebben onze logo bijna klaar. Het is inderdaad een goede startpunt voor webdesign.

 

@Chriz, bedankt voor het benadrukken dat gebruikersinterface en service net zo belangrijk zijn. Op onze site zal een design engine beschikbaar zijn op elke product pagina. Met name de gebruiksvriendelijkheid van de engine zal een grote uitdaging zijn.

 

Nogmaals bedankt voor de reactie, ik ga even verder klussen ;)

Teasenz.eu: Chinese thee direct uit China.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.