• 0

Opzegtermijn voor zakelijk contract bepalen

Ik ben bezig met het maken van een ict-servicecontract voor zakelijke klanten. Nu vraag ik me af hoe het zit met opzegtermijnen:

 

1: Voor particulieren is dit strak geregeld (wet van dam), maar zijn er ook regels voor de zakelijke markt?

2: Wat is jouw ervaring met opzegtermijnen. Een jaar lid en dan verlenging per jaar? Of na een jaar kunnen opzeggen per maand/kwartaal/half jaar?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Piet

 

De regels die er zijn gelden alleen voor consumenten . Bedrijven kunnen onderling afspraken makenover looptijd en opzegtermijn.

 

Groeten, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

  • 0

Contractduur van een jaar vind ik persoonlijk prima, ook bij verlenging. Liefst wél met een aankondiging van de verlenging en vóór het verlopen van de mogelijkheid om op te zeggen (dus niet bij een opzegtermijn van een maand twee weken voor einde contract)

  • 0

Ik ben zelf niet zo van lange contracten en al helemaal niet van lange opzegtermijnen. Een opzegtermijn slaat vaak nergens op behalve dat je een klant tegen z'n zin langer vasthoudt als hij 1 dag te laat is met opzeggen. Waarom bied je klanten niet de service om per maand op te kunnen zeggen? Daar zou je wel eens uniek mee kunnen zijn ten opzichte van je concurrenten.

  • 0

Service contracten e.d. vallen in het bw onder titel 7. In 7:400 e.v. staat dat een opdrachtgever te allen tijde een opdracht kan beëindigen.

 

Quote:

 

Artikel 408

 

1. De opdrachtgever kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen.

2. De opdrachtnemer die de overeenkomst is aangegaan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, kan, behoudens gewichtige redenen, de overeenkomst slechts opzeggen, indien zij voor onbepaalde duur geldt en niet door volbrenging eindigt.

 

Als je in de overeenkomst verder niets regelt in relatie tot het beeindigen cq opzeggen dat sta je m.i niet zo sterk. Wel iets regelen in geval van tussentijdse beeidiging met een opzegtermijn en een zeker e schadeloos stelling is misschien een idee? Anders heeft een overeenkomst met een bepaalde looptijd en een opzegtermijn tegen het einde van die looptijd of anders automatische verlenging al helemaal geen zin.

Maar wellicht dat een jurist op het forum hier ook nog iets aardigs over te melden heeft.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.