• 0

Leverancier gaat niet akkoord met NL expediteur

Hallo,

 

Ik heb een product gevonden dat ik graag wil importeren, De prijs is rond op het verschepen na.

Het gaat hierbij om de FOB prijs.(zeevracht)

 

Ik heb met een Nederlandse expediteur een prijsafspraak van 210.- van hun port naar rotterdam port.

 

maar de leverancier gaat hier niet mee akkoord omdat dit voor hun extra kosten met zich mee zou brengen.

Dit omdat het relatief een kleine order voor hun is, waar ze niet veel winst op hebben

 

De leverancier stelt dus voor het via hun forwarder te doen, ook omdat dit goedkoper zou zijn.

Echter zie ik dit zelf niet zo zitten omdat toch de inklaring in Nederland gedaan moet worden.

 

 

Hoe valt zoiets op te lossen? want een forwarder uit China kan toch niet de inklaringskosten en invoerrechten berekenen voor in Nederland ?

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

FOB en dan de leverancier de vracht (en de verzekering) laten regelen is niets anders dan CFR of CIF. Je krijgt dan te maken met kosten in Rotterdam die hoger zullen zijn dan wanneer je het zelf doet. Er zullen beslist ook nog CISF kosten bijkomen.

 

Niet doen zou ik zeggen als je niet voor verrassing wilt komen staan wat betreft de kosten in Rotterdam. Maar waarom heb je bij de nederlandse expediteur niet gelijk een offerte aangevraagd voor levering tot aan de huisdeur? Dan weet je ook wat de havenkosten en de kosten voor inklaring etc. zijn.

 

Groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

FOB en dan de leverancier de vracht (en de verzekering) laten regelen is niets anders dan CFR of CIF. Je krijgt dan te maken met kosten in Rotterdam die hoger zullen zijn dan wanneer je het zelf doet. Er zullen beslist ook nog CISF kosten bijkomen.

 

Niet doen zou ik zeggen als je niet voor verrassing wilt komen staan wat betreft de kosten in Rotterdam. Maar waarom heb je bij de nederlandse expediteur niet gelijk een offerte aangevraagd voor levering tot aan de huisdeur? Dan weet je ook wat de havenkosten en de kosten voor inklaring etc. zijn.

 

Groet

 

René

 

De prijs is vrij op auto ex douane rechten en btw.

dus havenkosten zitten hier al bijgerekend. Zelf ophalen was instantie goedkoper dacht ik dan een pakket via de post

 

De leverancier bied aan TNT luchtvracht 380 usd van deur tot deur. Zonder bijkomende kosten.. ex de btw en invoerrechten

 

Ik vraag me af of dit nu wel zo is.. of dat er dan toch nog kosten bijkomen? Ze zegt echt dat er geen onverwachte kosten bijkomen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

"Vrij op de auto". Is dat voor de prijs van de nederlandse expediteur? Indien dat zo is, moet je met totale kosten van Euro 210,- + bezorgkosten binnen NL rekening houden.

 

USD 380,- zijn nu ca. Euro 300,- Het verschil zeevracht - TNT is dus blijkbaar niet zo groot als er inderdaad alles al inzit bij TNT. Ik zou even TNT bellen en vragen wat jij hier in NL aan kosten voor inklaring, documenten etc. moet betalen als het met hun gestuurd wordt. Dan heb je het plaatje rond. Je moet ook rekening houden met het feit, dat je de goederen met TNT wezenlijk sneller ontvangt dan met zeevracht.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

"Vrij op de auto". Is dat voor de prijs van de nederlandse expediteur? Indien dat zo is, moet je met totale kosten van Euro 210,- + bezorgkosten binnen NL rekening houden.

 

USD 380,- zijn nu ca. Euro 300,- Het verschil zeevracht - TNT is dus blijkbaar niet zo groot als er inderdaad alles al inzit bij TNT. Ik zou even TNT bellen en vragen wat jij hier in NL aan kosten voor inklaring, documenten etc. moet betalen als het met hun gestuurd wordt. Dan heb je het plaatje rond. Je moet ook rekening houden met het feit, dat je de goederen met TNT wezenlijk sneller ontvangt dan met zeevracht.

 

Dat klopt, het scheelt zo'n 30 dagen. De 210.- vrij op auto is van de nl expediteur

 

De leverancier zegt ook dit:

 

TNT 380 USD is ture,since our many customers chosen by TNT,and i also checked with TNT,

 

you just need pay some customs fees if our products exceed the quota,pls be noted...

 

 

Bedoelen ze hiermee de invoerrechten? Ik zal inderdaad TNT nog even bellen. De volgende vracht gaat dan wel via de expediteur. Dit is meer om te kijken hoe snel het product loopt.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

De reden waarom je leverancier niet graag met en NL expediteur werkt is omdat ze dan de laadkosten etc. allemaal wel moeten betalen in China. Doen ze dit met een eigen expediteur hoeven ze dit niet, sterker nog ze krijgen dan geld van de expediteur voor het boeken van de lading.

 

Dit verschil betaal jij dan weer hier in NL (zoals Rene al had vermeld).

 

Bij TNT is dat niet zo omdat die huis-huis diensten hebben waarbij dit niet opgaat.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

"Some customs fees if our products exceed the quota". Dat kan veel betekenen. Ik denk dat hij met "customs fees" invoerrechten bedoelt.

 

Dat met "quota" is me niet helemaal duidelijk. Wat voor goederen zijn het eigenlijk? Zit er een anti-dumping-heffing op of mag er maar een bepaald contingent geimporteerd worden? Erg vaag allemaal.

 

Laat hem een rekening schrijven met de werkelijke kosten en niet met een lagere prijs dan je werkelijk betaald.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

"Some customs fees if our products exceed the quota". Dat kan veel betekenen. Ik denk dat hij met "customs fees" invoerrechten bedoelt.

 

 

Als er al twee keer geschreven is dat de prijs ex invoerrechten en BTW is dan is dit waarschijnlijk een Chinese heffing op de export? Quotakosten komen voor als voor uitvoer vergunningen afgegeven moeten worden.

Link naar reactie
  • 0

@BJM: Ja natuurlijk. Dat kan het ook zijn. En dan kun je er donder op zeggen, dat er een exportvergunning nodig is en de leverancier extra geld wil hebben. Dat zou TS dus vooraf moeten vragen aan de leverancier.

 

Het materieel is gemaakt uit PET plastic niks meer niks minder, ik heb het wel even aan de leverancier gevraagd

Link naar reactie
  • 0

volgens mij is het heel simpel

 

1) het gaat hier om peanuts. 380usd kan nooit meer zijn dan een halve cuub spullen. Waar hebben we het over

 

2) optie 1 is boot en je hebt een FOB prijs dus gewoon laten maken en FOB af laten leveren aan de port waar ze FOB op afgegeven hebben. Bijv. FOB Ningbo. Dan is het LCL en al gaat het om een paar dozen is LCL helemaal niet intressant. Gaat leverancier niets aan wie na FOB het vervoer regeld en valt ook niet aan te verdienen voor hem tenzij hij je een oor aan wilt naaien maar meestal is hier geen sprake van.

 

3) Optie 2 is express of airfreight. Als dat dan 380usd zou zijn dan gaat het dus om hooguit 100kg en max halve cuub. Dan heb je het wel in een week thuis staan.

 

De discussie is nu om te kijken hoeveel dubbeltjes er eventueel te besparen is Tov een maand langer wachten? Die leverancier heft gewoon geen zin om allerlei rompslomp op zijn nek te nemen de FOB te regelen en de documentatie die erbij hoort. weggegooid geld voor hem en als je luchtvracht of express verzend is voor hem goedkoper.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.