• 0

Vervoeren van breekbaar en gekoelde producten

Hallo,

 

Ik heb nu een product die vrij goed verkoopt, maar er is een hele grote nadeel met het product. Hij moet namelijk gekoeld blijven onder een tempratuur van 8 graden. Hij mag op kamertempratuur maar echt niet langer dan 5 dagen. Verder is het vloeibaar en verpakt in een kleine glazen flesje. Gewoon met luchtpost is een zeer groot risico dat deze kapot gaan.

 

Momenteel vervoer ik deze producten door ze zelf of vrienden die van Nederland naar China met de vliegtuig baggage mee te nemen. Dit is natuurlijk geen lange termijn optie. Heeft iemand hier een goede oplossing hiervoor?

 

De kosten mag niet te hoog worden want anders is het niet meer winstgevend.

 

Bedankt!

 

Roy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
De kosten mag niet te hoog worden want anders is het niet meer winstgevend.

Hmmmm... Ik vraag me sterk af of je dit wel moet wíllen doen op deze manier. Zo te lezen aan je andere topics handel je in voedingssupplementen en lijkt dit ook op een dergelijk supplement of medicijn?

 

Ik weet niet wat de regels voor import van voedsel of medicijnen in China zijn, maar ik kan me voorstellen dat je de kwaliteit toch wel moet kunnen waarborgen, en dat lijkt op deze manier totaal niet het geval.

 

Als je het echt professioneel wilt aanpakken zul je toch moeten investeren in deugdelijk gekoeld transport en in (kwaliteits)controlemechanismen. Als daarmee de winstmarge verdampt, moet je het product wat mij betreft helemaal niet verkopen: vroeg of laat gaat het mis.

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Het mag zeker verkocht worden in China, want het is geen medicijn maar een supplement. Ik importeer nu ook gewoon andere supplementen via zeevracht, maar deze product is beetje unique. Het is een heel klein product, dus een container volstoppen is heel veel geld. Dan heb je natuurlijk nog het tempratuur probleem. Ik kan namelijk de vraag niet meer aan. Per luchtpost ben ik bang dat het net iets te lang onderweg is, en dat het misschien kapot gaat als ze met het pakket gaan gooien.

 

Ik ben wel eens aangehouden door de douane op de vliegveld,omdat ik natuurlijk een koffer vol met dit spul heb. Maar als ze het eenmaal gezien hebben laten ze me gewoon gaan.

 

Mijn vraag is meer van, ken iemand een logistiek bedrijf die zulke producten verzend voor een redelijke prijs.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Elke expediteur kan dit voor je berekenen maar goedkoop gaat het niet worden want er moet veel extra worden geregeld.

 

Maar hoe groot in cbm(m3) en kg hebben we het per zending/bestelling?

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het iets te hoog gegrepen maar dit soort producten zijn niet bedoeld om per stuk te vervoeren. Dit omdat ze in een speciaal traject moeten en niet tussen de "normale" pakjes meer kunnen, Maar als je een koelcontainer naar china stuurt en deze goed verpakt dan zal de breuk schade bijna 0 zijn.

 

Maar dit soort zaken per stuk versturen is enorm duur.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Twee wilde vragen:

1. Bij welke omzet wordt een Europese productielocatie interessant? Welke kosten zijn hiermee gemoeid?

2. Wie zijn hier kopers? Zijn dat Europeanen of Chinezen?

 

DB Schenker heeft ook treinen vanuit China naar Hamburg rijden, geen idee of daar koeltransport op mogelijk is.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

DHL heeft inderdaad deze service, maar ze zijn heel erg duur. Ik zal dan bijna geen winst meer maken als ik het via hun zou doen

 

Ligt dat aan de verhouding tussen het aantal dat je in beginsel inkoopt en de kosten die daarvoor gelden? Worden die verhoudingen beter naarmate je meer gaat verkopen?

 

Binnen ons bedrijf ben ik met sommige producten (kleine items) begonnen tegen een break-even of zelfs minimaal verlies, omdat de transportkosten te hoog waren om op 1 bestelling terug te verdienen. Naarmate we meer begonnen te verkopen maakte ik meer marge op die artikelen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Die breekbaarheid lijkt me een kwestie van goed inpakken. Kun je er niet iets van droogijs bij indoen zodat het koel blijft? zie http://www.vdhkoeriers.nl/shop/verpakkingen

 

Gezien het iets vloeibaars is lijtk me dat niet verstandig, althans, niet als die vloeistof water bevat. Bij -78 graden vriest zelfs een fles vodka vast tot ie barst ;)

Link naar reactie
  • 0

 

DB Schenker heeft ook treinen vanuit China naar Hamburg rijden, geen idee of daar koeltransport op mogelijk is.

Heb ik laatst naar gevraagd (niet bij Schenker) voor een gewone container. De prijs hiervoor schijnt nog bij ca. USD 10.000 - 11.000 per container te liggen. Niet bepaald goedkoop dus.

 

Groet

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op vriesorex.com

het is klaar voor grbruik

 

 

 

Hallo,

 

Ik heb nu een product die vrij goed verkoopt, maar er is een hele grote nadeel met het product. Hij moet namelijk gekoeld blijven onder een tempratuur van 8 graden. Hij mag op kamertempratuur maar echt niet langer dan 5 dagen. Verder is het vloeibaar en verpakt in een kleine glazen flesje. Gewoon met luchtpost is een zeer groot risico dat deze kapot gaan.

 

Momenteel vervoer ik deze producten door ze zelf of vrienden die van Nederland naar China met de vliegtuig baggage mee te nemen. Dit is natuurlijk geen lange termijn optie. Heeft iemand hier een goede oplossing hiervoor?

 

De kosten mag niet te hoog worden want anders is het niet meer winstgevend.

 

Bedankt!

 

Roy

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb nu een product die vrij goed verkoopt, maar er is een hele grote nadeel met het product. Hij moet namelijk gekoeld blijven onder een tempratuur van 8 graden. Hij mag op kamertempratuur maar echt niet langer dan 5 dagen. Verder is het vloeibaar en verpakt in een kleine glazen flesje. Gewoon met luchtpost is een zeer groot risico dat deze kapot gaan.

 

Momenteel vervoer ik deze producten door ze zelf of vrienden die van Nederland naar China met de vliegtuig baggage mee te nemen. Dit is natuurlijk geen lange termijn optie. Heeft iemand hier een goede oplossing hiervoor?

 

Wij hebben daar speciale containers voor die zelfs indien nodig kunnen vriezen. Er zijn veel mogelijkheden om dit te vervoeren cq te verpakken door de lucht

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.