• 0

Betalingssysteem

Hallo iedereen! :)

 

Ik wil voor mijn bedrijf graag het volgende implementeren en ik wil weten of dat technisch wel kan:

 

- Klant kan een bepaald bedrag opsparen of meteen uitcashen. Klant krijgt hiervoor de hele tijd een QR code per inlevering van een bepaald goed.

- Deze QR code vult de klant in op een website en kan ervoor kiezen het bedrag over te laten maken naar zijn/haar eigen rekeningnummer.

 

Ik wil dit alleen volledig geautomatiseerd hebben (het betalingsgedeelte). Iemand die mij kan helpen met de vraag of zo een systeem bestaat. Ik weet dat banken bepaalde modules hebben zoals IDEAL die je in je website kan implementeren, vandaar mijn vraag.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In automatiseringland is alles te maken, maar alles heeft ook een prijs.

 

Ik heb in het verleden wel eens een oplossing gemaakt waarbij klanten een aanbieding bestelden en dan een QR code gemaild kregen.

 

De QR code kon dan door de 'winkelier' worden gescand en bij afrekenen werd de korting verwerkt.

 

 

Hoe zie je jouw proces voor je. Klant krijgt QR codes (op een velletje ?)

Klant scant de QR code.. en dan .

 

Uit je verhaal begrijp ik dat klanten een opgebouwd saldo uitbetaald kunnen krijgen. Terwijl iDEAL juist bedoeld is om de klanten te laten betalen ? Ik zie het verband QRcode in combinatie met iDEAL nog niet helemaal.

Link naar reactie
  • 0

De (QR) code is in dit verhaal eigenlijk niet zo relevant, dat is in dit geval de manier waarop mensen op je website kunnen laten weten dat ze een tegoed willen laten uitbetalen. Dat kan een goede webdeveloper voor je ontwikkelen.

 

Hou er wel rekening mee dat dit -- afhankelijk van je exacte wensen -- best wat ontwikkeluren zal vragen, iets dergelijks wordt niet in een dagje gebouwd. Omschrijf alle stappen in het proces gedetailleerd als briefing, en doe dat vanuit verschillende perspectieven: de "user" (de klant die de code invult en een uitbetaling ontvangt) en de "administrator" (jij, die moet zorgen dat de uitbetaling plaatsvindt). Hou rekening met alle omringende vereisten zoals bijvoorbeeld (mogelijk) inlogmogelijkheden voor de gebruikers, output van informatie naar jezelf om acties uit te kunnen uitvoeren in andere systemen, etc.

 

M.b.t. het daadwerkelijk doen van uitbetalingen:

 

Jerry meldt terecht dat iDeal gericht is op ontvangst van betalingen en dat geldt feitelijk ook voor elke andere vorm van online betalingssystemen. Het overmaken van geld zal volgens mij altijd jouw autorisatie vereisen, ik denk dat het niet mogelijk is om die laatste stap volledig te automatiseren. Ga maar na: zoals jij het voor ogen hebt, zou een handeling van een bezoeker van jouw website moeten resulteren in hetzelfde resultaat als wanneer jij in je online bankierprogramma geld overmaakt, met alle beveiligingsniveaus die daarin zitten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er banken zijn die dat op die manier ontsluiten. Maar zeg nooit nooit heb ik wel geleerd, dus misschien kan je voor de zekerheid ook eens bij je bank informeren.

 

Nu ik er een beetje verder over nadenk: feitelijk wil je je klanten per ingevoerde code eenmalig machtigen tot een afschrijving van jouw rekening. Wellicht is dat nog een insteek als je navraag doet bij je bank.

 

Er zijn wel banken die het mogelijk maken betalingsopdrachten in batch te importeren, ik vond bijvoorbeeld deze info op de site van ING:

 

https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/betalingen-doen/verzamelbetaling/index.html

 

Andere banken bieden dit wellicht ook aan.

 

Je zou de systematiek op je site dus in ieder geval zo kunnen laten werken dat je een outputbestand verkrijgt dat je in je online banking programma kunt invoeren. ING biedt zelfs iets wat ze een "FTP service" noemen, wat doet vermoeden (maar dat weet ik niet zeker) dat de data pro-actief zou kunnen worden opgehaald als jij het ergens op een FTP-locatie klaar laat zetten. Wat ik niet uit de informatie van ING kan halen, is of er dan nog een handmatige autorisatie-actie van jouw kant nodig is.

 

Misschien is er toch wel wat meer mogelijk dan ik aan het begin van mijn reactie dacht.

 

Ik denk dat even contact met je bank een goede eerste stap is.

 

 

 

 

Contentkoppijn? Ik ben je paracetamolletje. Meer info: www.chrisrommers.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.