• 0

Vier jaar achter elkaar verlies [recht ondernemersaftrek?]

Ik heb in 2013 voor de derde keer op rij een negatief inkomen (oftewel verlies) gehad, en 2014 wordt nog erger. Waar ik nu bang voor ben is dat de belastingdienst gaat vinden dat ik geen ondernemer meer ben, omdat ik geen winst maak. Ik wil wel de ondernemersaftrek behouden.

 

Ik weet niet of het nog uitmaakt dat ik sinds 1994 ondernemer ben en tot en met 2010 altijd met winst heb gedraaid. O ja, ik ben een eenmansbedrijf.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik geef teambuildingworkshops en heb het teruglopen van het volume geweten aan de crisis. Die zou nu voorbij zijn. Ik heb mijn website helemaal vernieuwd zodat die ook op tablet en smartphone te lezen is, en het blijft oorverdovend stil. Mijn inkomsten uit de workshops zijn momenteel een tiende van wat ze in 2010 waren.

 

Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar andere inkomsten. Ik heb met sieraden, tasjes en etenswaar op diverse markten gestaan. Daarvoor heb ik veel investeringen gedaan, maar het is een heel grillige branche.

 

Op dit moment zie ik het somber in. Ik blijf zoeken, maar maak me ook zorgen over hoe lang de belastingdienst dit nog toelaat.

Link naar reactie
  • 0

Waar leef je van?

 

Zolang je met je urenverantwoording kan aantonen dat je serieus werk maakt van het verkrijgen van opdrachten zal m.i. de belastingdienst dit toelaten, en zeker gezien je succesvolle verleden.

 

Als je zoekt naar andere mogelijkheden om aan klanten te komen, dan zit je op forum op de juiste plaats, Eventueel een nieuw topic openen, met de vraag ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik leef van mijn spaargeld en eet uit de moestuin. Heb gelukkig een lage hypotheek.

 

Dank voor je antwoord. Ik heb voor 2013 mijn uren geteld en zit ruim boven het gewenste aantal. En het werk dat in al die markten gaat, is ook niet mis. Dus ook voor 2014 zit ik goed.

Link naar reactie
  • 0

Beste Trommel, goedemiddag,

 

Uiteraard verwacht je bij het vernieuwen van de website op meer bezoekers. Echter is het vernieuwen van uw website niet voldoende, heeft u ook gedacht aan de marketing? Wordt u website bijvoorbeeld goed gevonden in Google? Wanneer dit niet het geval is zou u meer reclame moeten maken om uw website onder aandacht te brengen, u zou bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van Google adwords.

 

Heeft u ook Google analytics op de website staan? Via deze tool kunt u gemakkelijk zien waar uw bezoekers vandaan komen en welke pagina's zij bezoeken, hier kunt u uw marketing op af stemmen.

 

Uiteraard is het ook mogelijk om in de lokale kranten te adverteren, of meer naamsbekendheid te genereren via social media.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je suggesties. Bij het vernieuwen van de website heb ik veel aandacht besteed aan het schrijven van SEO teksten. Ook sta ik op enkele portals die me vroeger veel werk bezorgd hebben. Ik vermoed dat de markt inmiddels verzadigd is.

 

Van Adwords heb ik echt mijn buik vol. Ik heb er fortuinen aan uitgegeven, omdat de keywords steeds duurder zijn geworden. Vroeger kostte een klik op een bepaald woord 5 eurocent, nu enkele euro's. Adwords is een van de redenen dat mijn verlies zo groot is, want het heeft echt niks opgeleverd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daarom moet je adwords ook specificeren.

Niet 1 woord bijv. als je bijv een automonteur bent, dan moet je je campagne niet alleen "automonteur" gebruiken. Maar bijv. "automonteur groningen" of "goedkope automonteur groningen" dan zijn de kosten per klik al vele malen lager. Je moet bedenken wat mensen in google zouden tikken. Iemand die op zoek is naar een automonteur tikt niet automonteur in, maar zoiets als hierboven.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat weet ik allemaal. Ik heb daar uren op gestudeerd. Dat niet alleen, ik heb er in het verleden een bedrijf voor ingehuurd, dat dat voor 200 euro per maand deed. Later heb ik hun campagne overgenomen en die zou dus helemaal picobello moeten zijn.

In de nieuwe website heb ik ook tientallen landingspagina's met juist die long tail keywords die je noemt. Maar er landt niemand. Volgens mij is de markt gewoon verzadigd. De concurrentie werkt onder de prijs. Veel beunhazen op dit gebied. Ik moet andere activiteiten ontplooien, maar heb voorlopig dus geen inkomsten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in 2013 voor de derde keer op rij een negatief inkomen (oftewel verlies) gehad, en 2014 wordt nog erger. Waar ik nu bang voor ben is dat de belastingdienst gaat vinden dat ik geen ondernemer meer ben, omdat ik geen winst maak. Ik wil wel de ondernemersaftrek behouden.

 

Ik weet niet of het nog uitmaakt dat ik sinds 1994 ondernemer ben en tot en met 2010 altijd met winst heb gedraaid. O ja, ik ben een eenmansbedrijf.

Hoi Trommel,

 

Nog even een reactie op de oorspronkelijke vraag van jou :) .

 

Via een vrijwilligers organisatie help ik met een bepaalde regelmaat mensen met een smalle beurs met het oplossen van hun belastingproblemen.

 

En nu herinner ik me een bijzonder geval van een evenzo bijzondere "ondernemer" dat betrekking heeft op jou vraag/vrees. Het betrof hier een "onderneming" die meen ik reeds 5 jaar bestond en nimmer nog een euro omzet (ja je leest het goed: omzet) had gedraaid.

 

Deze "ondernemer" kwam toen bij mij met het probleem dat de fiscus in de laatste door hem gedane aangifte zijn "ondernemingsactiviteiten" niet meer als een bron van inkomen zag, waardoor in deze aanslag het negatieve resultaat van zijn "ondernemingsactiviteiten" niet meer in mindering werd gebracht bij het andere inkomen dat hij genoot. Hij wilde toen hiertegen in bezwaar.

 

Als dit voorval maar enigszins maatgevend is - wat ik wel betwijfel - voor hoe de fiscus hier tegenaan kijkt heb jij voorlopig zeker nog niets te vrezen :) . Deze "ondernemer" heb ik toen overigens wel geadviseerd dat hij beter zijn zegeningen kon gaan tellen i.p.v. in bezwaar te gaan.

 

Groet, Peter

 

Ps. Als ik jou verhaal zo lees, dan vrees ik niet dat jij niet als ondernemer door de fiscus wordt gezien.

 

[ Mod edit: quote hersteld (boven reactie gezet ipv eronder) ]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.