• 0

Bedrijfssoftware

Ik ben een starter en ben op zoek naar het onderstaande. Meneer Google heeft mij heel veel verschillende bedrijven voorgeschoteld. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn gratis, open-source en dure oplossingen. En de een bied veel meer aan dan dat ik nodig heb. Of juist een grafisch ellende uit de DOS of Windows 3.11 tijdperk.

 

Waar ik naar op zoek ben is:

1 Pakket met daarin:

- Klanten database

- Leveranciers database (2000+) [leveranciers dienen per dienst/productgroep te selecteren zijn]

- Offerte systeem voor beide bovenstaande groepen

- Facturatie systeem

- (evt) boekhouding

- (evt) email

 

Ik heb een VPS met Linux waarop een server hiervoor kan worden geïnstalleerd.

 

Daarnaast moet het gebruik van het pakket simpel zijn en prefereer een goede grafisch uiterlijk.

 

Vergeet ik nog iets?

 

Graag jullie adviezen/input.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is geen 100% antwoord op je vraag, maar ik weet datReleeze een basis heeft vanuit een open source project. Maar dan zal je zelf de techniek in moeten duiken.

 

Verder is er een Nederlands initiatief met gratis boekhouden + extra's. Bij papsoftware.nl.

 

Zoek je het 'internationaal' kan je ook nog op Sugar CRM kijken.

 

Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd of er een 'gratis' oplossing is die je zelf op je eigen server kunt installeren.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf met Kleisteen.

Zij hebben een pakket die alles kan wat je wil. Maar het is wel een boekhoudpakket, dus wellicht grafisch wat minder en zeker als je het gehele pakket wilt uittesten dan is ondersteuning aan te raden.

 

Wil je dit uittesten, dan wil ik je hierbij wel helpen. Zelf het wiel uitvinden kost namelijk veel tijd en ik weet het direct te vinden. Uiteraard geheel vrijblijvend.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor de reacties tot dus ver.

Let wel, ik zoek niet per se een boekhoud programma. (zie mijn "(etc)" toevoeging).

 

Voor mij is het klantenbestand én offertesysteem het belangrijkste.

Ik moet zowel naar mijn opdrachtgevers een offerte kunnen versturen, als ook offerteaanvragen versturen en offertes dan weer verwerken van leveranciers.

 

Op dit moment heb ik contact opgenomen met Axxerion en Odoo.

Whiteworks stuur ik ook nog even een mail. Wellicht dat ze wat in de pijpleidingen hebben.

 

Meer info volgt.

 

Mochten jullie nog meer adviezen hebben, graag!

 

Odoo lijkt een zeer grote kanshebber. Deze tikt alle boxjes

Link naar reactie
  • 0

Zelf maak ik gebruik van WiverSoft Facturatie.

Is geen boekhoudprogramma maar verder voorziet hij in de behoefte waar jij om vraagt.

 

Tevens zit er een onderhoudscontract module in en automatische facturatie. Template, mail e.d. zijn simpel aan te passen en prijs technische goed te doen.

 

Volgens mij kan je gewoon een demo downloaden. Helaas draait deze niet onder Linux dus voor je VPS heb je er niet veel aan.

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment lijk ik met Odoo het beste en gratis uit de voeten kunnen.

 

De andere 2 keuzes blijken echt te duur voor een starter (10.000+ Euro!!!).

 

Ik heb ook nog gekeken naar de lokaal gehoste vtiger. Helaas krijg ik deze niet geïnstalleerd op mijn VPS. Naar mijn idee is dit een van de beste gratis oplossingen, mits je het geïnstalleerd krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Dank, maar dit is absoluut niet wat ik zoek.

 

Het is de bedoeling dat ik vanuit 1 systeem kan werken met:

1. het maken van offertes voor opdrachtgevers

2. offerteaanvragen uitsturen naar meerdere leveranciers voor 1 project (aanbesteding)

 

En deze vervolgens kan omzetten tot een factuur.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier, maar was in dit topic erg geïnteresseerd. Ik ga ook een aantal genoemde programma's even nazoeken. Het is iets waar ik met ons bedrijf momenteel ook mee bezig ben.

Ik twijfel momenteel tussen Odoo en Visual Systems.

Odoo is gratis, maar echt zo erg uitgebreid dat ik er een beetje tegenop zie. Ook valt het niet mee om mijn wensen geregeld te krijgen zonder maatwerk.

Het businessmodel van Odoo is ook dat het gratis is, maar het upgraden naar een nieuwe versie (je bestaande data en instellingen meenemen) dan moet je voor support betalen.

Omdat we meerdere werkplekken hebben is het wel echt een voordeel dat het geheel web based is.

 

We werken voor een ander bedrijf momenteel met Visual Systems, en ik moet zeggen dat dit echt een betaalbaar pakket is met een deskundige helpdesk. Het wordt officieel niet ondersteund, maar het werkt wel op de Ubuntu server die we draaien (anders kan ik er mee helpen).

Link naar reactie
  • 0

Dat begrijp ik, maar het is zo dat bijvoorbeeld een lead tot en met een verkoop al een heel aantal stadia heeft. Dus met alleen enkele modules is mijn ervaring dat het evengoed nog erg uitgebreid is. Je kunt dingen wel doorklikken of niet gebruiken, maar ik vind het wel een overvloed aan informatie.

Hierdoor is de routing soms best lastig en dat vind ik gewoon minder fijn aan Odoo.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik money bird voor men offertes en debiteuren beheer.

 

Een goed totaal systeem is inderdaad lastig te vinden, meestal zijn voor een ieder de behoeften weer net iets anders. Beste lijkt mij dan ook om zelf van een aantal pakketten het beste te kiezen en die met elkaar te integeren in je bedrijfsvoering.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Ja en dat vindt ik dus lastig en wil ik ook het liefst geen geld aan besteden: het integreren van verschillende softwarepakketten.

 

Ik herken het lastige aan Odoo om zaken in te stellen en te personaliseren. Neem alleen al de sjablonen voor offertes. Ik ben erg handig met software etc,... maar dit is niet echt makkelijk (geen WYSIWYG).

 

Maar Odoo heeft wel een compleet systeem, alhoewel ik het aanbestedingsgedeelte niet actief krijg.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.