• 0

Kliklijn voor ondernemers

Vroeg me wat anderen van die klik lijnen vinden. Nu is er ook één voor ondernemers.

 

Kom je dat in andere landen nou ook tegen?

 

Vraag me af of ik ooit zo'n lijn zou bellen!

 

Wanneer ga je dat doen?

 

Waar komt die hele klik lijn gedachte eigenlijk vandaan? Wie zijn die voor standers? Wat een klikspanen!

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet je natuurlijk wel realiseren dat als mensen bijvoorbeeld de belasting ontduiken, dat wij dan relatief meer belasting moeten betalen.

 

Andere sneaky trucjes kunnen ervoor zorgen dat wij minder klanten krijgen.

 

Er zijn ook redelijk wat argumenten tegen te bedenken, dus het blijft een lastige kwestie.

 

Maar ik zou zeggen: voer maar in, ik doe alles volgens het boekje :)

 

 

(wij = eerlijke ondernemers die zich aan de regeltjes houden)

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Tja, het is inherent aan onze geringe politiestaat en ons grote privacy-denken. Daardoor is het verduveld lastig om er achter te komen wat mensen aan het uitspoken zijn.

 

En klikken, och...vroegere heette het sociale controle. En ik kan niet zeggen dat ik er een tegenstander van ben. Heb zelf in een kleine gemeenschap meegemaakt dat kindermisbruik gestopt werd door oplettende buren.

Dan zie je wel de voordelen in van dit soort "geklik".

Link naar reactie
  • 0

De Business Software Alliance BSA heeft al sinds jaar en dag een kliklijn waar "onderners" elkaar een oor aan kunnen naaien, door softwarepiraten aan te geven.

 

Wel wordt er even gekeken of je op deze manier niet je concurrent een loer probeert te draaien.

 

Zelf hou ik niet van klikkerdeklik, geeft mij een geranium gevoel, zie schuivende gordijnen voor me.

 

Enige vraag die rest is dan: Wie houdt de "wie houdt wie in de gaten houdende instanties" in de gaten?

Link naar reactie
  • 0

Klikken doet me denken aan het oude Oostblok met grote, kale, betonnen gebouwen in een winterlandschap met zwarte sneeuw.

 

Nu we het er toch over hebben. Een variant van klikken is m.i. anoniem kneuzen. Het zweet breekt me eigenlijk al uit als ik hier af en toe langskom en me afvraag om mijn ongenuanceerde manier van antwoorden weer tot een anonieme kneus heeft geleid. Ik weet we zijn niet allemaal hetzelfde en we begrijpen elkaar niet altijd per definitie direct, maar dit is serieus een reden om soms niet of nauwelijks nog de moeite te nemen om nog een inhoudelijke reactie op te stellen.

 

Op alle forums zijn wel eens wrijvingen, maar dit is het eerste en enigste forum waar ik heb geleerd dat je mensen die proberen te helpen gewoon mag afstraffen omdat het taalgebruik van het antwoord je niet aanstaat. Ofzo. Dat is en blijft een moeizaam proces van acceptatie voor me. Btw, dit is niet n.a.v. een recent iets, het is gewoon wat ik zie bij mezelf en bij anderen die blijkbaar niet direct en duidelijk tot de ondernemersnorm/spirit behoren en zich niet meteen in het correcte jargon uitdrukken. Het is ook niet iets waar ik me nu heel erg kwaad over maak, maar dit toch gezegd willen hebbende.

 

Dus ik zeg:

 

Haal het anonieme onder de kneusknop vandaan. Bij eBay werkt dat ook. Sterker nog, bij eBay zie je dat mensen die zich laten verleiden tot een welgemikte druk op de kneusknop zelf vaak tot de grootste wanbetalers en niet-leveraars behoren.

 

Amen.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moeten er een klik-knop komen waarmee je een kneuzer kan aangeven ;D

 

Ben het grotendeels wel met je Juul. Moet als topic meegenomen worden bij de meeting 25/2. Desnoods simpelweg een stemrondje over de kneus knop. Suggestie: Op z'n minst zou ik willen weten op welke reactie ik een kneus gekregen heb. Maar hier zijn al een paar draadjes over geweest..

 

Om ontopic te blijven: Over het klikken: ben ik in principe tegen. Maar anoniem melden kan gerechtvaardigd zijn als publiek melden grote consequenties kan hebben, denk aan 'klokkenluiders'. Mits de melding zorgvuldig behandelt wordt.

Link naar reactie
  • 0

Om even op het topic terug te komen:

 

Ik denk dat voor bepaalde branches dit wel zinvol is. M.n. waar veel arbeid verricht wordt. Ik kan me voorstellen dat een tuinder of aspergekweker die, net als wij hier, eerlijk zijn werk wil doen en zijn mensen 'wit' in dienst heeft, het met lede ogen aanziet als zijn buurman allemaal niet gedfinieerde mensen heeft rondlopen die elke dag met een even onderfinieerbaar busje worden gehaald en gebracht. De buurman koopt zijn mankracht in voor minder als de helft van het geld waarschijnlijk. Hetzelfde geldt voor de bouw en andere aanverwante branches.

 

Misschien moeten we juist in Nederland wat vaker en sneller onze mond open doen. Dit houdt de 'verziekers' van branches en sociale systemen misschien wat eerder op een afstand. Nu komen ze er denk ik wat al te gemakkelijk van af. :-\

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Misschien een onderwerp voor 25 februari ?

Ethiek, wie help je verder en wie niet.

 

Heel af en toe hebben we een poster die wat dubieuze zaken vraagt.

We hoeven niet roomser dan de paus te worden hoor ;D

Maar soms zie ik wel een swat voorbij komen dat ik denk, laat die het maar lekker uitzoeken :P

Link naar reactie
  • 0

In de bouw is er wel een markt voor zo'n kliklijn: er wordt ontzettend veel zwart gedaan door medewerkers van de bouwbedrijven zelf. Maar ja, daar zijn 'we' ook zelf mede schuldig aan: als je op zaterdag een geveltje kunt laten voegen voor de helft van de prijs, dan is toch gewoon 'lekker voordelig' ?

Dus de bouwsector heeft er zelf wel voordeel aan: meer opdrachten, dus meer omzet, de medewerkers van die bouwbedrijven zullen er minder blij mee zijn... minder zakgeld.

De belastingdienst wint er wel iets mee...

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik vind het een goed initiatief. Niet alleen bij de arbeidsintensieve beroepen wordt er veel zwart gewerkt, maar ook in de handel e.d. En via marktplaatsen kan iedereen zo handelaar worden.

 

Het argument dat zwart geld goed is voor de economie omdat het weer terugstroomt via de detailhandel, (omdat ze toch weer dingen kopen met zwartgeld) is grote onzin. Want normale bedrijven zijn dit geld misgelopen en als die het wel hadden gehad, zou het ook weer rond gaan.

Link naar reactie
  • 0

Want normale bedrijven zijn dit geld misgelopen en als die het wel hadden gehad, zou het ook weer rond gaan.

 

Dat vraag ik mij af. Een beetje vergelijkbaar met illegale software. Zouden alle pakketten wel gekocht zijn als illegaal niet mogelijk was geweest ? Daarnaast is het Wellink van DNB zelf die roept dat het geld moet rollen. Aangezien zwartwerkers hun geld niet op de bank kunnen zetten zorgt hun geld in ieder geval voor witte omzet bij andere bedrijven. Ik vraag mij af of een economie wel zonder een (relatief kleine) zwarte geldstroom kan.

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het blijft natuurlijk iets van vraag en aanbod. De vraag is er, er is ook zwart aanbod. Dus sommige kiezen voor het zwarte aanbod. Zou het zwarte aanod er niet zijn, dan valt er misschien een gedeelte van de vraag af, maar ik weet zeker dat een groot gedeelte naar het witte aanbod gaat.

 

Wat jij aangeeft gaat meer op voor 'gratis' illegale producten. Software, muziek en films die je niet meer aanschaft zo gauw je ervoor moet betalen. Die gratis producten komen sowieso al niet terug in de economie omdat er geen € wordt omgezet.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een goed initiatief. Niet alleen bij de arbeidsintensieve beroepen wordt er veel zwart gewerkt, maar ook in de handel e.d. En via marktplaatsen kan iedereen zo handelaar worden.

 

Het argument dat zwart geld goed is voor de economie omdat het weer terugstroomt via de detailhandel, (omdat ze toch weer dingen kopen met zwartgeld) is grote onzin. Want normale bedrijven zijn dit geld misgelopen en als die het wel hadden gehad, zou het ook weer rond gaan.

 

Dat zou kloppen ware het niet dat onze overheid een aantal keren een greep uit de kas doet en er per saldo minder overblijft.

 

Maar ja, als Karientje van EZ al hoort zeggen dat het goed is voor Nederlandse bedrijven dat ze hun productie naar lage lonen landen brengen, dan begrijpt de overheid er ook niets van.

 

Neem de agrarische sector, bloemen en planten handel, Schiphol vaart er wel bij.

Er zijn al de nodige tuinders vertrokken naar de lage lonen landen (en beter weer landen ), als het voor de overige te duur word, of ze worden weggepest voor woningbouw, nee dan ben je goed bezig om die handel weg te jagen.

En laten we eerlijk zijn, hoelang zit Philips hier nog ? Unilever is met het spelletje begonnen van, waar komt de hoofdzetel (lees welk land bied de beste herenaccoorden)

Link naar reactie
  • 0

maar ik weet zeker dat een groot gedeelte naar het witte aanbod gaat.

 

Oei, gevaarlijke uitspraak ;)

 

Elke keer dat een euro door het witte circuit wordt gepompt stroomt meer dan de helft ervan in de overheidskas. Dus er blijft steeds minder over om tussen het witte aanbod te verdelen.

 

Gr, Niek

 

 

Je was me voor Merkava :P

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Tsja de vraag is dus of de overheid de belastingdruk verlaagd indien er meer belastingen binnenstromen. Ik zou zeggen van wel, maarja hoe zouden Zalm en consorten hierover denken ???

 

Eerlijk gezegd is het wel ideaal om alles via het witte circuit te laten lopen, maar zeker niet praktisch. De kosten om het zwarte circuit voor 99% uit te bannen zullen vele malen hoger zijn dan de extra baten van het witte circuit.

 

Maar ik blijf erbij dat als er geen extra kosten zouden zijn, dat het beter zou zijn voor de economie als er geen zwart werk zou zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben ooit wel eens bij zo'n let centrum geweest. Onder het motto voor wat hoort wat iets voor elkaar doen doch geadministreerd met eigenlijk een andere munt eenheid "let"geloof ik. Weet niet of dat nog draait. Ik heb hier ook nog zo'n boek liggen "Shot Circuit" Richard DouthWaite.

 

Ik kom intelligentie te kort om het allemaal te snappen, maar relaas van het verhaal was dat je met zo'n verkapt zwart werk systeem üiteindelijk de economie weer gezond zou maken. Ben benieuwd hoe de controleurs reageren als ze hier mee worden geconfronteerd. "Ik werk hier wel, maar ik wordt betaald in let's!

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit bericht op nu.nl zegt alweer genoeg ???

Bijbaantjes scholieren kosten miljoenen

 

Uitgegeven: 1 februari 2005 10:50

Laatst gewijzigd: 1 februari 2005 11:06

DELFT - De 480.000 scholieren en studenten met een klein bijbaantje kosten per jaar ruim 132 miljoen euro aan administratieve lasten.

 

Het grootste deel daarvan komt op het bordje van de werkgevers. Dat bedrag moet en kan volgens de werkgeversorganisatie MKB Nederland omlaag. Dat scheelt niet alleen de werkgevers geld, maar ook de jongeren.

 

Ruim driekwart van de scholieren en studenten heeft een baantje van maximaal vijftien uur per week. Zij hebben met dezelfde rechten en plichten te maken als iedere andere werknemer. Werkgevers betalen voor een bijklussende scholier voor allerlei werknemersrechten (als WW, arbowet, pensioenwet) vaak net zoveel als voor een werknemer met een volledige baan.

 

Maar scholieren en studenten maken niet of nauwelijks gebruik van die rechten, zo blijkt uit onderzoek dat MKB Nederland dinsdag heeft gepresenteerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.