• 0

Plan voor Internet Winkel GSM abbonnementen

Aanbevolen berichten

  • 0
...als een beginnende ondernemer lijkt het me makkelijk om hiermee te beginnen om zo ervaring op te doen.

 

De makkelijkste weg blijkt achteraf altijd de moeilijkste. En als het werkelijk zo makkelijk was waren er al duizenden van deze internetshops, of zijn deze er al?

 

Maar goed, ik orrienteer me nu nog eerst ff en misschien als alles goed loopt start ik dit jaar het bedrijf nog op ! . Past ook mooi bij mijn studie Economie :)

 

Normaal start je eerst een bedrijf voordat het gaat lopen. En neem van mij aan dat het eerste jaar waardeloos is.

 

affiliate programma's .. nee, als ik een webwinkel begin wil een onderneming voor mezelf zijn, ik ga niet voor andere bedrijven hun spullen verkopen.

 

Mjaa, wat moet ik op bovenstaand nog toevoegen. Wellicht zoals Branson dan maar je eigen Mobiele Service in de lucht brengen.

Link naar reactie
  • 0

[...]als ik een webwinkel begin wil een onderneming voor mezelf zijn, ik ga niet voor andere bedrijven hun spullen verkopen.[...]

 

Nu vraag ik me toch af wat er nu zo veel anders is aan het verkopen van abonnementen via een affiliate programma (verkopen van producten van KPN, Vodafone, Nokia, Siemens via een andere ondernemer) dan dat je producten van een ander (KPN, Vodafone, Nokia, Siemens) verkoopt, waarbij je zelf voorraad houdt, distributie en verzekering moet regelen e.d.?

 

Als je (zoals je aangeeft) deze onderneming als "leer-object" wilt zien, dan zou ik je toch aanraden om de hoofdstukken risico en risico-beheersing van je studie economie nog eens door te nemen... en als je dan toch bezig bent... lees ook de beschrijving van het Break Even Point nog eens door...

 

Zijn er eigenlijk inkoop-combinaties of cooperaties op GSM-dealer-gebied? Wellicht dat je via zo'n soort constructie op een kleinschalige manier kunt beginnen zonder op iedere verkoop fors toe te leggen... (of geef ik nu weer een gat in de markt cadeau :-X)

Ik weet prima wat het break even point is. affiliate programmas de term zegt het al, als ik dat zou doen ben ik geen winkel maar run ik een website die massaal mensen naar die bedrijf X doorstuur.

 

En kosten? die zullen echt niet zo gek hoog zijn hoor.

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie
  • 0

Kijk even op www.telecomvergelijker.nl en tel het aantal shops dat er op dit gebied zijn. Nog trek?

 

De makkelijkste weg blijkt achteraf altijd de moeilijkste. En als het werkelijk zo makkelijk was waren er al duizenden van deze internetshops, of zijn deze er al?

 

Ja, die zijn er inderdaad al

Link naar reactie
  • 0

Lekker is dat, kom je op en forum en geef je aan hoe iemand abonnementen kan verkopen van telecom bedrijven en wordt je tekst verwijdert. >:(

 

www.m4n.nl levert je de mogelijkheid om mobile abonnementen te verkoepen van adverteerders zoals vodafone. Ook voor typhone kan dat bij voorbeeld. Hier mee valt redelijk wat geld mee te verdienen.

bijv http://gsm.startveld.nl/ je krijgt b.v. bij vodafone ongeveer € 0.04 per geleverde bezoeker, maar als je goede bezoekers leverd kan dat wel meer opleveren. Ligt er maar net aan of je zelf bezoekers door stuurd die voor vodafone relavant zijn.

 

 

Het is zelf zo dat je een hele shop in kan richten maar toch de verkopen doet op een andere website.

 

zie bijv http://www.webkorting.nl/ dit is een shop van nonplusultra die verbouwd is via affiliate programma software, je kunt dus wel je eigen domein gebruiken. Zo kan je hem inrichten zoals je zelf wilt wat soms meer verkopen op levert als de adv. zelf doet met zijn website.

 

Dit is mijn laatste bijdrage, als dit verwijdert word dan willen jullie blijkbaar niet dat mensen advies willen.

 

@kizito

Voor advies over adverteren en advertenties op het internet:

http://www.kizito.nl | http://www.actieshoppen.nl | http://www.affiliateprogramma.nl

Link naar reactie
  • 0

ik ben ook bezig met zoiets en ja dat is mijn 3 de idee srry ben een beetje een warhoofd. Maar als iemand zo'n aboonoment aanvraagt stuur je die volgens mij gewoon door naar T-mobile, kpn etc. en als je een toestel erbij levert moet jij dat nog zelf in rekening brengen elke maand:

Bijv. (24 maanden abbo)

En htc s730 kost 350 euro: 350/ 24= 14.58

Het abbonoment van t-mobile is 8.95 p.m voor 250 belminuten.

De kosten voor de klant worden dus 14.58+8.95+Jouw marge= 23.53 exl. jouw marge

 

De marge die jij neemt hang er een beetje van af stel dat 2 euro marge neem verdien je 24 euro aan een klant dat is niet zoveel. Want daar moet je nog al je kosten van betalen en belasting. Dus ik ben ook wel nieuwsgierig naar de marge die andere hebben.

 

En heel belangrijk is dat je in deze markt vernieuwend bent.

 

Mijn idee bestaat nog niet dus dat vertel ik niet hier.

Link naar reactie
  • 0

De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is: hoe ga je jezelf onderscheiden van de 1000den concurrenten?

 

Hoe denk je bijvoorbeeld te gaan concurreren met de grotere websites die hun toestellen groot en voordelig inkopen?

 

De trend is overigens dat de providers steeds meer zelf doen (eigen winkels en eigen websites).

 

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

ik ben ook bezig met zoiets en ja dat is mijn 3 de idee srry ben een beetje een warhoofd. Maar als iemand zo'n aboonoment aanvraagt stuur je die volgens mij gewoon door naar T-mobile, kpn etc. en als je een toestel erbij levert moet jij dat nog zelf in rekening brengen elke maand:

Bijv. (24 maanden abbo)

En htc s730 kost 350 euro: 350/ 24= 14.58

Het abbonoment van t-mobile is 8.95 p.m voor 250 belminuten.

De kosten voor de klant worden dus 14.58+8.95+Jouw marge= 23.53 exl. jouw marge

 

De marge die jij neemt hang er een beetje van af stel dat 2 euro marge neem verdien je 24 euro aan een klant dat is niet zoveel. Want daar moet je nog al je kosten van betalen en belasting. Dus ik ben ook wel nieuwsgierig naar de marge die andere hebben.

 

En heel belangrijk is dat je in deze markt vernieuwend bent.

 

Mijn idee bestaat nog niet dus dat vertel ik niet hier.

Je bent wel leuk aan het denken maar zo werkt het niet. De GSM markt werkt met bonussen, jij verkoopt een toestel+abo en dat wordt gefactureerd door de aanbieder waarvan je het abo verkoopt. Voor het verkopen krijg jij van die aanbieder een bonus. Hoe hoger het abo en hoe meer abo's hoe beter de bonus.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een abo afsluit op het Vodafone netwerk en ik krijg iedere maand een rekening van $telefoontoko zou ik niet akkoord gaan. Ik denk dat de telco er ook niet akoord mee gaat.

 

Die bonussen waren lucratief maar dat is al lang niet meer zo als het geweest is.

 

Ik ken wel telefoonzaken die jarenlang supergoed gedraait hebben en het nu echt enorm zwaar hebben omdat de internetmarkt veel groter wordt. Kijk naar sites van Vodafone, T-Mobile, etc., ze bieden allemaal zelf al hun abo's en toestellen aan en vaak nog best scherp geprijst ook.

 

Je moet al een heel goed idee hebben wil je er nu nog tussenkomen denk ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.