[Artikel] Kabinet zet rem op wildgroei aan zzp'ers

Aanbevolen berichten

Aangezien ik 'nieuw' op dit forum ben en dus niet zomaar oude topics wil gaan lopen bumpen, volg ik deze discussie al een tijdje in het nieuws.

 

Het is een beetje dubbel. Ik merk de wildgroei zelf ook, tegelijkertijd scheert dit soort onzin alle zzp'ers over één kam.

 

Toch zie ik verder niet echt problemen met de huidige aanpak van de regering en hoeft er niet veel te veranderen. Individuele toetsing voor aftrekposten bestaat er al in de vorm van een urennorm, wat er nog mist is de terugkeer van een jaarlijkse KvK bijdrage om de zolderkamerhobbyisten een beetje te weren.

 

De enige legitieme zorg van de overheid is het gebrek aan pensioenopbouw bij zelfstandigen. Ben ik zelf niet op tegen om dat verplicht te stellen, mits het na 2-3 jaar is.

Link naar reactie

@W Broekhoven, welkom op Higherlevel!

 

De enige legitieme zorg van de overheid is het gebrek aan pensioenopbouw bij zelfstandigen. Ben ik zelf niet op tegen om dat verplicht te stellen, mits het na 2-3 jaar is.

Hmm.. vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee. Zowel het verplicht stellen niet als - als het dan toch moet - een verplichting pas na 2-3 jaar.

Te veel pseudo zelfstandigen spelen (al dan niet noodgedwongen) max. 3 jaar fiscaal gesubsidieerd ondernemer om er daarna weer mee op te houden. Het gat tussen de eerste 3 jaar en daarna moet wat mij betreft kleiner, niet groter.

Wat mij betreft dus liever helemaal niet verplicht stellen, maar - bijvoorbeeld - de startersaftrek mede afhankelijk maken van pensioenopbouw.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Aangezien ik 'nieuw' op dit forum ben en dus niet zomaar oude topics wil gaan lopen bumpen, volg ik deze discussie al een tijdje in het nieuws.

 

Het is een beetje dubbel. Ik merk de wildgroei zelf ook, tegelijkertijd scheert dit soort onzin alle zzp'ers over één kam.

 

Toch zie ik verder niet echt problemen met de huidige aanpak van de regering en hoeft er niet veel te veranderen. Individuele toetsing voor aftrekposten bestaat er al in de vorm van een urennorm, wat er nog mist is de terugkeer van een jaarlijkse KvK bijdrage om de zolderkamerhobbyisten een beetje te weren.

 

De enige legitieme zorg van de overheid is het gebrek aan pensioenopbouw bij zelfstandigen. Ben ik zelf niet op tegen om dat verplicht te stellen, mits het na 2-3 jaar is.

Inhoudelijk zitten er zwakke punten in de argumentatie van de overheid, maar ook de framing van de zelfstandige als parasiet en mazzelaars met al die aftrek (fiscale voordelen) is bijzonder kwalijk.

 

Via een crowdfunding actie via Yournalism gaat een aantal journalisten er eens werk van maken dat tot op de bodem uit te zoeken:

http://yournalism.nl/voorstellen/standpunten-over-de-zzp/

 

Link naar reactie

De enige legitieme zorg van de overheid is het gebrek aan pensioenopbouw bij zelfstandigen. Ben ik zelf niet op tegen om dat verplicht te stellen, mits het na 2-3 jaar is.

 

Met het argument "of u het zelf nu wilt of niet, wij vinden dat dat goed voor u is dus stellen we het verplicht". En dan moet je als ondernemer pensioen opbouwen volgens de regels van de overheid (de fiscus) en niet op de manier dat je dat zelf wilt. Slecht plan. Niet in belang van ondernemers en/of zzp'ers.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.