• 0

Zakenpartners, community voor ondernemers?

Beste medeHL'ers,

 

Ik heb een aantal zakelijke concepten uitgewerkt die rijp zijn voor de markt. Echter om deze uit te bouwen tot echte bedrijven ben ik op zoek naar (mede) zakenpartners die specifieke kennis hebben over bepaalde vakgebieden aangezien het zeer diverse concepten betreft in uiteenlopende branches, daarnaast kan ik natuurlijk niet alles zelf doen.

 

Bestaat er zoiets als een community voor startende ondernemers of ondernemers die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging in diverse branches of ben ik aangewezen op via-via informeren bij vrienden/zakelijk partners? Dit ligt namelijk vrij lastig aangezien ik niet beschik over connecties in deze diverse branches.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo u....,

 

Kijk eens op www.freelancenetwerk.nl. De maker van die website wil, voor zover ik kan beoordelen, een soort platform bieden voor kleine ondernemers die willen samenwerken met anderen. Volgens mij nog niet superdruk, maar wie weet...

 

Succes ermee

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ons idee is om een holding bedrijf op te zetten waaronder een aantal centrale bedrijfsunits vallen zoals sales, marketing, finance, inkoop, gebouwen/facilities en administratie. De bedrijven welke onder het beheer van onze holding komen te vallen maken gebruik van de ondersteuning van deze centrale units. Daarnaast zullen bvb huurcontracten en inkoop centraal gedaan worden om kosten te reduceren voor de deelnemende bedrijven (members).

 

In beginsel zien er 3 groepen waar wij naar op zoek zijn;

 

1) Ambitieuze ondernemers die interesse hebben om een van onze concepten uit te werken tot een bedrijf onder beheer van onze holding;

2) Ondernemers die gebruik wensen te maken van onze resources en/of kennis en member willen worden van de holding ;

3) Bedrijven die wij/ons iets kunnen bieden (partnering)

 

 

Het gaat grofweg om de branches IT/Internet, media, horeca en personeelsdiensten. Normaliter is dit echt een kwestie van networking maar aangezien het hier gaat om zeer diverse branches is dit een vrij lastige zaak. Als er geen website/community bestaat waarop je ideeen kunt presenteren, is het misschien een goed plan voor ons om dit op te gaan zetten, zie het als een soort van marktplaats voor ideeen, partners en toekomstige samenwerkingen.

Link naar reactie
  • 0

als je je op allemaal verschillende marktsegmenten richt, is het moeilijk marketen. ict en media kan ik me nog wel iets bij voorstellen, horeca en personeelsdiensten niet.

 

er bestaan overigens wel meer van dat soort initiatieven, die leiden echter een kwijnend bestaan. je moet je dus goed afvragen hoe jouw businessmodel er uit komt te zien.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Vertel mij wat, ik zit hier al enkele jaren aan te schaven, voornamelijk omdat ik wil voorkomen dat het een tweede Newconomy/Twinning gaat worden. Wij willen een meerwaarde bieden aan onze partners en om de verschillende units en bedrijven succesvol te laten draaien hebben we mensen nodig met gedetaileerde kennis van zaken over het vakgebied in kwestie.

 

We willen niet als 1 bedrijf naar buiten treden, het gaat om losse merken die puur operationeel gebruik maken van gezamelijke faciliteiten en zoveel mogelijk samenwerken. Ik kan nu niet meer details geven over de exacte concepten, maar er is meer als voldoende synergie tussen vrijwel alle concepten.

 

Ik hoop dat het een en ander zo al een stukje duidelijker is geworden.

 

 

als je je op allemaal verschillende marktsegmenten richt, is het moeilijk marketen. ict en media kan ik me nog wel iets bij voorstellen, horeca en personeelsdiensten niet.

 

er bestaan overigens wel meer van dat soort initiatieven, die leiden echter een kwijnend bestaan. je moet je dus goed afvragen hoe jouw businessmodel er uit komt te zien.

 

succes.

Link naar reactie
  • 0

wat wil je nu precies ?

 

Beste medeHL'ers,

 

Ik heb een aantal zakelijke concepten uitgewerkt die rijp zijn voor de markt. Echter om deze uit te bouwen tot echte bedrijven ben ik op zoek naar (mede) zakenpartners die specifieke kennis hebben over bepaalde vakgebieden aangezien het zeer diverse concepten betreft in uiteenlopende branches, daarnaast kan ik natuurlijk niet alles zelf doen.

 

Ons idee is om een holding bedrijf op te zetten waaronder een aantal centrale bedrijfsunits vallen zoals sales, marketing, finance, inkoop, gebouwen/facilities en administratie. De bedrijven welke onder het beheer van onze holding komen te vallen maken gebruik van de ondersteuning van deze centrale units. Daarnaast zullen bvb huurcontracten en inkoop centraal gedaan worden om kosten te reduceren voor de deelnemende bedrijven (members).

 

In beginsel zien er 3 groepen waar wij naar op zoek zijn;

 

1) Ambitieuze ondernemers die interesse hebben om een van onze concepten uit te werken tot een bedrijf onder beheer van onze holding;

2) Ondernemers die gebruik wensen te maken van onze resources en/of kennis en member willen worden van de holding ;

3) Bedrijven die wij/ons iets kunnen bieden (partnering)

 

 

Het gaat grofweg om de branches IT/Internet, media, horeca en personeelsdiensten. Normaliter is dit echt een kwestie van networking maar aangezien het hier gaat om zeer diverse branches is dit een vrij lastige zaak. Als er geen website/community bestaat waarop je ideeen kunt presenteren, is het misschien een goed plan voor ons om dit op te gaan zetten, zie het als een soort van marktplaats voor ideeen, partners en toekomstige samenwerkingen.

 

 

Bedoel je dat je een soort bedrijfsverzamelgebouw op wil zetten met als specialiteit ICT/media en horeca.

Wat is jouw inbreng ? Geld, kennis ?

Ik zie ook niet zo gauw hoe je hier inkoopvoordeel kunt halen.

Een centrale fax en receptie ok, maar voor de rest ?

En dan gelijk al beginnen met holdings ?

Link naar reactie
  • 0

@unitedideas,

 

Oh, ik heb de verhalen nu wat beter gelezen. Je concept lijkt op wat men een "Business Accelerator" noemt. Daar hebben we er heel wat van gehad inderdaad. Het business model is na al die jaren nog nooit bewezen. Met name omdat het meestal veel te duur is, of te weinig kwaliteit heeft.

 

In wat voor opzicht gaat jouw accelerator zich onderscheiden van al die andere initiatieven op dit gebied? Hoe zorg je er voor dat de ondernemers een goede prijs/kwaliteits verhouding krijgen? Hoe ga je je mensen betalen als de ondernemers daar geen geld voor hebben?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ons idee is om een holding bedrijf op te zetten waaronder een aantal centrale bedrijfsunits vallen zoals sales, marketing, finance, inkoop, gebouwen/facilities en administratie. De bedrijven welke onder het beheer van onze holding komen te vallen maken gebruik van de ondersteuning van deze centrale units.

 

Een leverancier van mij in de UK neemt deel in een vergelijkbaar concept. Er is een investeringsmaatschappij die een aantal jonge, innovatieve, veel geld verbrandende, bedrijven bij elkaar in een gebouw heeft geplaatst. Maar ze gingen bijna failliet aan de vaste kosten. Ze hebben alle staf en facilitaire diensten zelf ook weer geoutsourced en de managers gewipt.. Per bedrijf is alleen R&D, marketing (gedeeltelijk) en sales overgebleven. Op dit moment draaien ze naar eigen zeggen break-even....

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.