• 0

brief gekregen van advocaat over verkoop nep artikelen via webshop

Ik heb gisteren week een brief ontvangen van een advocatenkantoor namens een merk.

Daarin staat dat ze 3 producten hebben aangetroffen met daarop een logo van het merk.

 

Ze willen dat ik:

- 1500€ betaal als voorschot op de door het merk geleden (immateriële) schade voor 4 nov 2014

- 300€ voor de kosten van de ingeschakelde juridische bijstand voor 4 nov 2014

- De bruto winst terug betaal voor 14 nov 2014

 

Daarnaast vragen ze om een opgave voorzien van een volledige schriftelijke, naar waarheid ingevulde opgave geaccordeerd door een accountant met alle bewijzen voor 11 nov 2014

 

De bruto winst die ik gemaakt heb is €200.

 

Ik verkoop sinds twee jaar telefoonhoesjes die ik importeer uit China. Ik erken inderdaad dat ik deze fout heb gemaakt.

 

Nu zijn mijn vragen:

 

1. wat kan ik het beste doen om de schade zo beperkt mogelijk te houden?

2. Kan ik onderhandelen over het gegeven bedrag?

3. Ik heb geen boekhouder, kan ik deze inschakelen voor dit soort zaken en wat zijn de kosten daarvan? of kan ik aangeven dat ik mijn boekhouding zelf bijhoudt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een beetje laat, maar wellicht van algemeen nut:

 

En als z'n shop is geïndexeerd door de Internet Archive waar de producten op staan? Dat lijkt mij wel afdoende bewijs.

 

Daar heb je niet zoveel aan: 1 robots.txt bestandje plaatsen en internet archive verwijderd je site uit hun systeem, inclusief alle vroegere versies!

Link naar reactie
  • 0

Al die mensen in een vergelijkbare situatie: neem even de tijd en beschrijf zakelijk wat je meemaakt.

 

Het komt blijkbaar vaker voor dat webwinkeliers aangeschreven worden over merkinbreuk en/of de verkoop van nep. Dat is een breed en grijs domein waarin elk geval apart bekeken moet worden. Er zijn geen pasklare oplossingen, maar we krijgen waarschijnlijk betere reacties als de problemen duidelijker beschreven worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Dit is goed mis man.

Google; help ik heb merkinbreuk gepleegd om een advocaat te vinden om de schade te beperken.

 

Zie Benelux-verdrag inzake de intellectuele eigendom (merken en tekeningen of modellen), 's-Gravenhage, 25-02-2005 Geldend van 01-10-2013 t/m heden.

Art Artikel 2.21. Schadevergoeding en andere vorderingen en Artikel 2.22. Nevenvorderingen'

op de navolgende link;

Verdrag Benelux merkenrecht.

 

Met goede ondersteuning wordt misschien de soep niet zo heet gegeten als ze in de sommatiebrief wordt opgediend maar dit gaat wel pijn doen.

 

Sterkte, gaat heen en zondig niet meer,

BeneluxMerkenrecht.pdf

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.