Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
shianna

brief gekregen van advocaat over verkoop nep artikelen via webshop

Recommended Posts

Ik denk dat het een kwestie is van direct kontakt opnemen. Schade beperken waar mogelijk maar wel in onderdanige rol afhandelen.

Wees maar blij dat ze niet een hoesje van je hebben, met hun logo erop. Als daar schadelijke stoffen in zouden zitten kun je ook nog eens langs de kassa voor reputatieschade EN het terughalen van alle geleverde hoesjes tot dusver.

Als je zit te klooien met nep rommel en je loopt nu tegen de lamp is het domste advies nu stoer te gaan lopen doen alsof je nog in je recht zou staan. Al het bewijs is al aanwezig, dat je gaat betalen is slechts een formaliteit. Hoe jij je opsteld bepaald nu hoe erg je langs de kassa gaat.

Een beetje laat, maar wellicht van algemeen nut:

En als z'n shop is geïndexeerd door de Internet Archive waar de producten op staan? Dat lijkt mij wel afdoende bewijs.

Daar heb je niet zoveel aan: 1 robots.txt bestandje plaatsen en internet archive verwijderd je site uit hun systeem, inclusief alle vroegere versies!

Ik zou graag weten hoe deze zaak is afgelopen?

Zou je me dat kunnen vertellen?

Mamalou

Hoi,

Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik zou graag willen weten hoe het is afgelopen met de zaak en hoeveel er ongeveer betaald moet worden.

Al die mensen in een vergelijkbare situatie: neem even de tijd en beschrijf zakelijk wat je meemaakt.

Het komt blijkbaar vaker voor dat webwinkeliers aangeschreven worden over merkinbreuk en/of de verkoop van nep. Dat is een breed en grijs domein waarin elk geval apart bekeken moet worden. Er zijn geen pasklare oplossingen, maar we krijgen waarschijnlijk betere reacties als de problemen duidelijker beschreven worden.

Ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is.

Ook van de twee andere recentere reacties?

Ook zo benieuwd? Zie de eerdere reactie van Twabla...

Hallo,

Dit is goed mis man.

Google; help ik heb merkinbreuk gepleegd om een advocaat te vinden om de schade te beperken.

Zie Benelux-verdrag inzake de intellectuele eigendom (merken en tekeningen of modellen), 's-Gravenhage, 25-02-2005 Geldend van 01-10-2013 t/m heden.

Art Artikel 2.21. Schadevergoeding en andere vorderingen en Artikel 2.22. Nevenvorderingen'

op de navolgende link;

Verdrag Benelux merkenrecht.

Met goede ondersteuning wordt misschien de soep niet zo heet gegeten als ze in de sommatiebrief wordt opgediend maar dit gaat wel pijn doen.

Sterkte, gaat heen en zondig niet meer,

BeneluxMerkenrecht.pdf

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.