• 0

zaken doen met uitgeschreven entiteit

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

(indirect) zou dat wel kunnen....

Heeft die holding jou geïnformeerd over het opheffen van "haar" holding? Heeft iemand dat contract overgenomen? Is die vennootschap in liquidatie? Is die vennootschap (stiekem) failliet?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Wat is/was de aard van de overeenkomst? Betreft dit een leveringsplicht, een afnameplicht of bijvoorbeeld een relatie/concurrentiebeding of geheimhoudingsverklaring?

Zonder iets meer info valt er namelijk erg weinig zinnigs over te zeggen of - bijvoorbeeld in geval van faillissement de failliet, de curator of de toekomstige koper nog rechten aan de overeenkomst kan of wil ontlenen.

Ik denk dat deze stiekem failliet is en niemand op de hoogte heeft gesteld van haar uitschrijven. Wat zou dit betekenen ?

Op zich weinig. Als er nog lopende rechten en plichten zijn kan een faillissement worden opgeheven om deze alsnog af te wikkelen.

"Stiekum" failliet gaan kan overigens niet: dat wordt altijd gepubliceerd en geregistreerd. Valt ook makkelijk te achterhalen via openbare faillissementsregisters of navragen bij de KvK naar de reden van uitschrijving van een onderneming

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Goede morgen , er is geen enkele mededeling uitgegaan van de betreffende holding omtrent het opdoeken. Ik heb geen navraag gedaan bij de kvk omtrent dit uitschrijven. Het handelt hier om een uitstaande vordering op mijn holding omtrent een uitkopen van een partner. We hebben een grond bedrag afgesproken en deze heb ik betaald. Daarnaast een deling van de te maken winst voor belasting over boekjaar 2014. Deze is uiteraard nog niet voldaan en is waar mijn vraag om draait. Ik kan begrijpen dat een eventueel faillissement van mijn ex-partner door een curator kan worden terug gedraaidmaar de vraag is of ik nog met de entiteit en de ex-partner van doen heb als de holding is uitgeschreven ? Dank voor alle inmiddels gegeven hulp en assistentie.

• 0

Reken er maar op dat de vordering dan bij de opheffing overgedragen zal zijn vanuit de BV. Word je door een BV aangesproken op betaling, dan is het zaak in het handelsregister te controleren of de BV rechtsgeldig vertegenwoordigd wordt. Is dat niet het geval, dan kun je weigeren op die vraag te betalen.

Wordt echter aan jou medegedeeld dat de vordering overgedragen is, dan zul je aan de nieuwe eigenaar van die vordering moeten betalen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar