• 0

Buma/Stemra

Goedemorgen Mensen,

 

Ik heb een vraag met betrekking tot Buma Stemra.

Sinds een aantal maanden zijn wij een nieuwe bloemenwinkel begonnen en nu spelen wij onze muziek af via een laptop (internetradio).

Weet iemand of je nu wel of niet verplicht bent kosten af te dragen aan Buma?

Waar basseren ze deze kosten op? aantal m2 ? aantal FTE?

 

Hoop dat jullie mij meer info kunnen verschaffen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

In het ergste geval wel. Maar neem anders gewoon contact met hen op en zie wat zij er van zeggen.

 

Als het te veel kosten zijn, kun je overwegen om dan maar geen muziek te draaien in de winkel. Als ik eerlijk mag zijn kom ik het zelf vrijwel nergens (meer) tegen en voegt het mijn inziens ook niets toe.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hou er rekening mee dat je een korting kunt krijgen als je je zelf aanmeldt, als je wacht op de aanslag dan is deze korting niet mogelijk.

Als ze weigeren je de korting te geven, gewoon even doorvragen naar een afdelingshoofd.

Korting is geloof ik 15% bij de SENA en 25% bij de BUMA, maar ik kan hier iets naast zitten.

 

Het is trouwens wel afhankelijk van hoe je de muziek laat horen.

 

BUMA: Er wordt onderscheid gemaakt tussen het gebruik van een radio of televisietoestel met een ingebouwde luidspreker en een radio of televisietoestel met twee externe luidsprekers.

 

Toevoeging:

 

Je kunt via verschillende branche en belangen verenigingen ook nog een extra korting krijgen. Er zijn teveel regelingen om hier allemaal te noemen, informeer dus even goed of dit mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Mensen,

 

Ik heb een vraag met betrekking tot Buma Stemra.

Sinds een aantal maanden zijn wij een nieuwe bloemenwinkel begonnen en nu spelen wij onze muziek af via een laptop (internetradio).

Weet iemand of je nu wel of niet verplicht bent kosten af te dragen aan Buma?

Waar basseren ze deze kosten op? aantal m2 ? aantal FTE?

 

Hoop dat jullie mij meer info kunnen verschaffen.

 

Alvast bedankt.

 

Oja dat zijn die semi ambtenaren. Jazeker moet je dan betalen. En die mensen vragen nogal wat. Kijk ook uit dat er TVtje hangt want dan kun je ook stevig afdragen. Gewoon lekker geen muziek draaien. Bouwvakkers buiten in de straat of burgers met een stevige blaster betalen niets.

Eigenlijk gewoon een burger vragen of hij een blaster bij de deur zet. Grapje.

 

Maar u moet wel rekening houden met het feit dat er officieel voor betaald moet worden.

Bij ons was dat vroeger per ruimte. En aantal muziekinstallaties. Ook voor elk scherm moet betaald worden. En elk jaar gaan die kosten stevig omhoog. Meer dan 10% moet u niet van opkijken. Ik heb 1 jaar gehad van ongeveer 20% verhoging. Was in crisistijd. Ik weet niet hoe dat nu gaat. Maar ik ben goed genezen van die gasten.

Link naar reactie
  • 0

Kun je trouwens geen rechtenvrije muziek op internet vinden die goed past bij jullie winkel en klantenkring? Bestaat dat?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In beginsel is het natuurlijk een volkomen terechte zaak dat iemand die iets maakt dat jij gebruikt daar ook voor betaald wordt. Zeker als het gebruikt wordt om geld mee te verdienen.

 

Helaas (zeker ook voor de artiesten) is de Buma zo'n organisatie die vooral zijn eigen zakken vult met de gelden.

Als muziek in de winkel niet echt omzet verhogend werkt, vooral niet gebruiken.

(en als het wel omzetverhogend werkt proberen uit te vinden of de kosten minder zijn dan de extra winst)

 

Briefje sturen dat je geen muziek draait (of dat je daar vanaf een bepaalde datum mee gestopt bent)

 

Wij hebben (met ons productiebedrijf) controle gehad na zo'n briefje. Maar ok, in zekere zin ook uitgelokt. De vraag aantal werknemers beantwoord met "dat staat bij de KVK geregistreerd"

en zo nog een paar van die zaken.

De controle heeft natuurlijk niets opgeleverd. Bij ons wordt muziek niet "openbaar gemaakt"

Dus aan ons heeft de Buma wel kosten gehad maar geen opbrengsten :)

 

succes

Paul.

 

off topic:

http://www.bumastemra.nl/over-bumastemra/zo-keren-wij-uit/het-beleggingsbeleid-van-bumastemra/

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt alvast voor de reacties!

 

Nu wordt het nog mooier, want in principe betalen wij al via de servicekosten BUMA/SENA voor muziek buiten bij het winkelcentrum waar wij zitten.

Dus nu moeten wij voor de muziek binnen in de winkel ook nog weer een keer betalen ;)

Ik heb inmiddels contact met de beheerder gehad en hij gaat e.e.a. uitzoeken.

 

Groet,

 

Roscoe

Link naar reactie
  • 0

Helaas (zeker ook voor de artiesten) is de Buma zo'n organisatie die vooral zijn eigen zakken vult met de gelden.

Daar zijn sommige artiesten het in elk geval

...

 

Iedere medaille heeft natuurlijk 2 kanten.

Het beste is om als ondernemer zelf je conclusies te trekken.

Dit artikel van een Jurist kan daarbij helpen.

http://www.vandiepen.com/actueel/publicaties/single-view/bumastemra-onder-vuur.html

 

Paul

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.